Olja??

TS's pärla kommer att må precis lika bra på Biltemas Racingolja som på vilken fancy dyrolja som helst. Lägg stålarna du sparar på några liter soppa och en kebabrulle så kan du ta dig en skön tur i vårsolen medan "Knekten" sitter hemma tänker på vilken fin olja han har i tråget.

10w-40 delsyntet och ut o kör utan nån tanke...dessa motorer mår inte bra av helsyntet.

snacka med prillans mc "kawa mek" han sa delsyntet bästa man kan ha i lite äldre kawwor.:tummenupp

Fabrikat KAWASAKI
Modell ZZR1100 (ZX1100-C1/D1) (Motorcycles)
Motor 4 takt
År 1990-
Motor (4 takt): Premium Advance Ultra 4 10W-40 (b) 3,5 L
Standard Advance VSX 4 10W-40 3,5 L
Gaffel: Advance Fork 10
Kylmedel (50%): Advance COOLANT
Broms- och kopplingsolja: Advance Brake Plus

Gäller Shells produkter

jag hade då inte köpt billig biltema olja och slagit i min hojj.. titta på biltemas kvalite över lag så verkar det som en dum ide att använda deras billiga olja..
Köp riktig olja.. kostar typ 500 för 4 liter så får du riktig olja...
men det är ju min åsikt...

Kanske läge att köpa OK/Q8:s SBK Racing 66:- /L i 20-litersdunk .
Billigare än Tema OCH märkesolja , kan det bli bättre ?
Annars 169:-/L tror jag .

M

Lånar tråden lite. Har funnit att jag inte visste hälften så mycket om oljor som jag trodde. Vilken olja är bäst i min Honda CB50 motor? Det går i 0.9 liter så om det kostar 17 eller 170 kronor litern är inte så hemskt viktigt. Jag har hällt i Castrol GPS för någon sa att det fungerar lika bra i den som en syntetolja. Kanske värt att nämna att den här motorn har inget oljefilter.

10w-40 delsyntet och ut o kör utan nån tanke...dessa motorer mår inte bra av helsyntet.

snacka med prillans mc "kawa mek" han sa delsyntet bästa man kan ha i lite äldre kawwor.:tummenupp

Jag är väldigt skepiskt till att en 10-40 helsyntet skulle vara sämre.

Många mekare som varit med i branchen länge verkar blanda ihop viskositet med syntet/mineral.
Visst, gamla motorer kan dricka olja i kubik och läcka i otäta skarvar om man håller i en för tunn olja, men det har inget med syntet/mineral att göra.

Det som skiljer en 10-40 olja som är syntet, delsyntet eller helsyntet är livslängden. Och så ofta som vi MC-ister byter olja är den av ringa betydelse.

Min åsikt...

Tjena nu har jag köpt BILTEMAS olja Motorcycle oil synthetic racing 10w-40... och filter..
flaskorna är riktigt röda och fina å man känner nästan på lukten hur bra den är å filtret då det bästa som finns tror jag... ja... jag är nöjd..

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back