SV 650 => Projekt Girlfighter

Vad ska det bli för typ av hoj?

• Antal röstningar
    0
Ni är snart klar nu ju.:tummenupp

Fick än ett lite bakslag å denna gången var det inte inspirationen utan sönderfrusna rör i garaget.

Hur går det för er? Vi vill ha uppdateringar. :tummenupp:yoparty:banana

Nytändning...

Jag kan inte annat än beklaga över att vi varit så frånvarande på sista tiden. Har haft mycket annat för oss, renovering, plugg och bilen som krånglar. Det har gjort att motivationen har legat ganska lågt, men nu har vi fått en nytändning! :tummenupp

Är fortfarande jobb kvar på bakdelen, men eftersom vi är ganska less på att spackla och slipa så valde vi att börja jobba på ett fäste till ljuddämparn idag istället. Kommer bli riktigt snyggt med burken direkt under bakdelen. :yoparty

Lovar att det blir mer uppdateringar och bilder framöver.

Har du orginal hundben på din SV? Tror min hoj är sänk..Kan du mäta hur långa dom är mellan hålen?

jag använde nåt lite mjukare spackel från hagmans, som skulle vara mer flexibelt än finspacklet, tror att det stod något om båtar å grejor....

va från hagmans, 2 komp iaf !

inköpt på mekonomen, blev kalas å spricker inte när man vrider lite på kåpan !!

Äntligen har tummen kommit ur

:arsele

Efter strul med bilar som går sönder osv så har lite andra grejer har det stått still en längre tid med bygget! men asfalten har äntligen tittat fram i Umeå så nu känner vi oss entusiastiska igen!

Idag har vi i alla fall byggt klart batterihållaren och dragningen av avgassystemet! det är bara punktat nu men vi ska leta någon i Umeå som kan helsvetsa det då det är rostfritt!

Bifogat

• IMG_0656.jpg
    IMG_0656.jpg
    112.2 KB · Visningar: 301
  • IMG_0657.jpg
    IMG_0657.jpg
    122.5 KB · Visningar: 251
  • IMG_0658.jpg
    IMG_0658.jpg
    104 KB · Visningar: 233
  • IMG_0659.jpg
    IMG_0659.jpg
    96.9 KB · Visningar: 213
  • IMG_0660.jpg
    IMG_0660.jpg
    97.5 KB · Visningar: 230
Hård kritik! Jag tycker det ser bra ut! Vi har format röret så det går fritt mot svingen, bromsslangen ska jag tillverka en ny stålomsbunden som går under svingen i stället, sen ska allt lindas med avgasbandage så nått problem med värmen tror jag inte det blir. Tyvärr är det väldigt trångt att få plats med batteri och ljuddämparn under bakdelen sen måste den runt svingen, hade varit snyggt ifall det gick att dra den igenom svingen, men det finns ingen plats för det. Så det är svårt att få en optimal dragning rent utseende mässigt. Men ser det verkligen så illa ut?

Jag tror att det ser bra ut ifall allt går fritt, annars är det väl bara att ge den en slägga:tummenupp
Svårt att se hur det går när man inte får se rakt från sidan ända jag kan tycka är att det skulle gå längre fram (ja man får då kapa kollektorn eller vad den heter). Den ser kanske ut att vara lite långt från resten av hojen, men som sagt svårt att se & när fan ska du sätta dit ett sånt på Daytonan????? Jag älskar höga system så bra blir det nog ivilketfallsom:tummenupp

Hård kritik! Jag tycker det ser bra ut! Vi har format röret så det går fritt mot svingen, bromsslangen ska jag tillverka en ny stålomsbunden som går under svingen i stället, sen ska allt lindas med avgasbandage så nått problem med värmen tror jag inte det blir. Tyvärr är det väldigt trångt att få plats med batteri och ljuddämparn under bakdelen sen måste den runt svingen, hade varit snyggt ifall det gick att dra den igenom svingen, men det finns ingen plats för det. Så det är svårt att få en optimal dragning rent utseende mässigt. Men ser det verkligen så illa ut?

Det syns ju att det är ditmeckat i efterhand, med den oundvikliga utåtböjen, men så blir det ju så gott i alla fall när man bygger highpipe på hojar som inte har det. Har sett betydligt värre dragningar än så ni ska vara nöjda, tycker jag.

Jag är beredd att hålla med om att avgasdragningen inte var den snyggaste. Ljuddämparplacering ser väl ok ut, men själva rördragningen förstör hela konceptet.

Jag skulle valt en annan lösning.

Jag tycker det ser helt OK ut, däremot måste jag hålla med om att det ser väldigt tight ut mellan röret och svingen. Hur pass mycket spel är det mellan dom?

Hård och hård!!
En sak Jag lärt mig inom omr är att ALLTID vara ÄRLIG!
Tycker att bygget i SIG är brutalt osv ... sabba inte det genom att designa ett system som INTE håller måttet.
Förstår Du/Ni?!
Vill ABSOLUT inte vara elak, bara ärlig. PUNKT.

Stå för det du säger och håll inte på att göra inlägg för att sedan ta bort dem. Du har fått en varning tidigare. Skärpning.

Förutsatt att frigången är bra till sving, däck etc. så tycker jag att lösningen blir bra.

Som visas på bilden så är det snorigt tajt till vingen, jag hade nog lämnat en större lucka.
Man kan dock uttrycka sig på bra och mindre bra sätt. "Ta bort funktionen" nyttjas av dig i större utsträckning än någon annan mig veterligen. Att posta ett inlägg för att få en reaktion och sedan ta bort det efteråt är inte OK. Låt mig inte se något dylikt igen.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

▼ Ad by Refinery89
Back
▼ Ad by Refinery89