Jay Leno testar S1000RR

Tror det där är en jävla bra hoj, hade inte tvekat en sekund om man fått en för bra pris.
dock utan lysen och med krashkåpor såklart!

Ja, nästa hoj blir en S1000RR.. Ser fram emot att testa den i sommar.

Bike Stop i Linköping kommer att ha en för provkörning hela sommaren:tummenupp

Det ska bli spännande att se om man får plats på den överhuvudtaget.
Jay Leno är 1.80 och han hade inga problem. Jag har 20 centimeter till att böjja ihop. :gnissla

Härlig kille Leno! :)
Vilken hoj! BMW har verkligen överträffat sig själva, en sån får det bli ngn gång i framtiden helt klart!

Till o med jag som alltid kört yamaha blir sugen på att testa Bmw'n

ser faktiskt jävligt snygg ut, hoppas den inte är för tråkig att köra med alla hjälpmedel, antispinn, abs mm mm mm

Alla hjälpsystem kunde ju kopplas ur separat.
Ska nog fan åka & testa en...men då måste man antagligen gå till banken med mössan i handen efter det! :)

Någon som har kompsiffror framför sig?
Låter som en diesel.

Leno borde köpa sig en ny hjälm så att han inte skadar dubbelhakan.

Jag vågar inte provköra en sådan. Habegäret kommer växa sig för stort och jag kommer få några tråkiga år framför mig hemma... :P

Fan, jag tror nån bestämt sej för att tömma min plånka! Köp S1000 här, Provkört där, länk där, etc... Klart mumsig hoj!

Fattar inte varför alla vill ha den där hojen helt seriöst jag tror inte att den är så jätte rolig att köra på gata om man inte ligger och pressar den...
Vad jag hört så ligger alla effekt på toppen...
Säkert jätte många här som kommer utnyttja den till max och ligga och pressa varv stop på gata som tex bulten och bogan! :tummenupp

Fattar inte varför alla vill ha den där hojen helt seriöst jag tror inte att den är så jätte rolig att köra på gata om man inte ligger och pressar den...
Säkert jätte många här som kommer utnyttja den till max och ligga och pressa varv stop på gata som tex bulten och bogan! :tummenupp

Har nu kört 25 mil med min S, å den e helt kanon. Den effekten som finns räcker för mig än så länge, å då har jag inte varvat mer än 7000 rpm. Eller, jag har fuskat å glidigt upp till 9000 rom ett par ggr, tills varvstoppet går i. Herrejisses vad den klipper iväg efter 8000. Måste i å göra 1:a servicen snart så jag kan testa resten av registret :).
Själv så e jag 187 cm å lönnfet, och jag sitter riktigt bra på cykeln.
Blir bara mer och mer nöjd för varje meter som rinner på.
Chassit e urstadigt, å bromsarna e ruskigt bra.
Sen att det finns mer elektronik än en rymdraket, e bara bra då jag inte kör så pass bra att jag skulle klara av cykeln annars.
Ser fram mot att få testa den på riktigt om ett par veckor på Gelleråsen.

//Lasse

Hästkrafterna är inte anledningen till att jag vill ha den. För min del är det elektroniken. Den lär nog göra underverk för självförtroendet när man är ute och kör, vilket i sin tur höjer körglädjen.

Skönt att veta att man kan krama fullt på bromsen när det behövs utan att det släpper. Och att bakhjulet inte sticker iväg för mycket vid gaspådrag under nedlägg. Även om man inte ens kommer i närheten på gatan så är det skönt att slippa att nojja över det.

Perfekt för min del iaf :)

trevligt hoj. men kanske dax för jay o skaffa en större hjälp så hakan får plats. set ju helt knäppt ut när han pratar

Har nu kört 25 mil med min S, å den e helt kanon. Den effekten som finns räcker för mig än så länge, å då har jag inte varvat mer än 7000 rpm. Eller, jag har fuskat å glidigt upp till 9000 rom ett par ggr, tills varvstoppet går i. Herrejisses vad den klipper iväg efter 8000. Måste i å göra 1:a servicen snart så jag kan testa resten av registret :).
Själv så e jag 187 cm å lönnfet, och jag sitter riktigt bra på cykeln.
Blir bara mer och mer nöjd för varje meter som rinner på.
Chassit e urstadigt, å bromsarna e ruskigt bra.
Sen att det finns mer elektronik än en rymdraket, e bara bra då jag inte kör så pass bra att jag skulle klara av cykeln annars.
Ser fram mot att få testa den på riktigt om ett par veckor på Gelleråsen.

//Lasse

Ja skulle jag ha en sån skulle jag nog inte vara missnöjd med den men om jag skulle ha roligare på den än vad jag har på min vet jag inte..
Men jag gillar att dra ur hojen lite och ligga och pressa upp den till rött när jag kör och ligger oftast låga växlar och höga varv om jag inte glider...
Men det är inte alla som gör det dom flesta kör som kärringar men ändå vill dom ha den värsta hojen fast dom inte ens kan utnyttja hälften av all effekt helt meningslöst och korkat enligt mig...

Du säger ju själv att du inte skulle klara av hojen utan all elektronik aldrig funderat på att det kanske är ganska meningslöst att ha en sån hoj då? :va

Hästkrafterna är inte anledningen till att jag vill ha den. För min del är det elektroniken. Den lär nog göra underverk för självförtroendet när man är ute och kör, vilket i sin tur höjer körglädjen.

Skönt att veta att man kan krama fullt på bromsen när det behövs utan att det släpper. Och att bakhjulet inte sticker iväg för mycket vid gaspådrag under nedlägg. Även om man inte ens kommer i närheten på gatan så är det skönt att slippa att nojja över det.

Perfekt för min del iaf :)

Du har aldrig slagits av tanken att du kanske bör lära dig att köra?
Kan du inte bromsa utan att de släpper eller ramlar omkull för att de släpper då är det faktiskt riktigt dålig och borde nog satsa mer på körningen än på hojen!

Last edited:
Du har aldrig slagits av tanken att du kanske bör lära dig att köra?
Kan du inte bromsa utan att de släpper eller ramlar omkull för att de släpper då är det faktiskt riktigt dålig och borde nog satsa mer på körningen än på hojen!

Elstart är en annan grej som suger, fyfan. Helt sjukt att man kan ta kortet utan att ens ha startat en hoj själv.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back