Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
Lyckades ha sönder blinkersen bak också när jag skulle byta lampa så nu blir det till att byta hela skiten. Någon som provat Biltemas led-blinkers och är de verkligen godkända av bilprovningen?
På Biltemas hemsida står det bara "e-godkända" på dom större led-blinkerserna, verkar inte som dom små är det.
Jag kör med dessa bak, dom är e-godkända och coolare än biltemas :yoparty.

Säg till om du vill köpa ett par, har 2 par extra liggandes nämligen :tungan
 

Bifogat

  • ViewImage.jpg
    ViewImage.jpg
    111.5 KB · Visningar: 121
Besiktningen bryr sig inte om om de är E-märkta. (om du inte får en jävligt petig gubbe)
Bara de syns och lyser bra.
 
Har lika blinkare som zarrel, jag köpte ett last oberoend relä på Touringbutiken för en hundring så slapp man dessa motstånd. Jag ska besiktiga min så fort snön behagar att försvinna. Hojjen uttagen 0603 så dom 4 åren har gått, blir väl att sätta på orginalsystemet förmodar jag, annars hoppas jag det ska gå bra.
 
Last edited:
Nu har mitt bakhjul gått o gett upp :huvet
En eker har gått av och 4-6 sitter fast i muttern/nippeln så att dom inte går att dra åt. Tänkte att det vore lika bra att köpa ett set och ekra om hela fälgen, för vissa ekrar kanske är lite böjda och slitna (Har inte upptäckt att det var ekrarna som spökade förens nu, kört med vobblande hjul hela vintern).

Någon som vet något bra ställe/hemsida att beställa ett kit från? Om möjligt gärna nån som säljer starkare/tjockare än orginal. Tycker det verkar förvånansvärt svårt att hitta...konstigt för det sitter ju för fan excel-fälgar på var o varannan hoj:confused:...
 
tänkte dra iväg ett koll om någon har ett helt vevstaksparti, eller en hel botten del, eller något dylikt :) till Drz 400E -00, samma motor 08 tror jag, någon kanske hade en reservdels hojj eller sånt som har dessa saker bara ligger :)

Mvh
 
tänkte dra iväg ett koll om någon har ett helt vevstaksparti, eller en hel botten del, eller något dylikt :) till Drz 400E -00, samma motor 08 tror jag, någon kanske hade en reservdels hojj eller sånt som har dessa saker bara ligger :)

Mvh

Finns en användare/shop på ebay som heter adrenalinecycles som har några demonterade DRZor och vevpartin sålda separat.
Jag snackade med dom när min hoj skar, verkar som dom fortfarande säljer och till bättre pris än när jag letade.
 
Kolla in wheelingcyclesupply.com grym sida finns mycket godis där:tummenupp

Dom hade ju rätt mycket verkar det som men väldigt dålig hemsida enligt mig, bland annat så har dom bara helt plastkit i blått och så står det att seat coversarna :va skulle finnas i andra färger också men finns inte som val... kanske bara jag som är dum i huvet och inte fattar hur man ska göra.
Sen undrar jag om någon vet om det finns något sätt att få tanken helt vit, typ klistermärken? (vill kunna ha kvar orginalfärgen och ny tank är så dyrt)
 
Dom hade ju rätt mycket verkar det som men väldigt dålig hemsida enligt mig, bland annat så har dom bara helt plastkit i blått och så står det att seat coversarna :va skulle finnas i andra färger också men finns inte som val... kanske bara jag som är dum i huvet och inte fattar hur man ska göra.
Sen undrar jag om någon vet om det finns något sätt att få tanken helt vit, typ klistermärken? (vill kunna ha kvar orginalfärgen och ny tank är så dyrt)
http://cgi.ebay.co.uk/Acerbis-Plast...mQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item27ad7d3c3f

Skär till ett eller två vita dekalark och klistra på. Vet även att det finns sån sorts tunn film man kan använda och klistra över kåpor för att byta färg/motiv. Kolla med nån firma som sysslar med dekaler,tryck etc.
:)
 
Va ut på första vårsvängen idag. Gav mersmak. Ska beställa besiktningstid nu.

Åhh fan va gött!:banana
Du nu lär vi sätta igång me min cykel riva o montera BB o kammar! så är jag också redo sen att möta våren :tungan
Vi hörs snart Julle..
MVH Jocke
 
Ja vi får försöka finna lite tid för det. Jag jobbar i Ludvika nu framöver så det blir sämre med tid efter jobbet på kvällarna. Om 5 veckor är jag pappaledig ett tag framöver, har mer tid då. Men då kanske du har lessnat ur på att titta på grejjorna tills dess? Har förövrigt bytt handtag på zan! Det enda jag gjort åt den på hela vintern. Har pulat destå mer med 3-hjulingen. Har ett Hondaline 300r BB-kitt liggandes hos http://www.flotekperformance.com/ i USA för borrning+modifiering för att annpassas till TRX250 BB kolv som går att få tag i! TrailPortning på cylinder och Dome mod på toppen skall naturligtvis även göras. Ska bli askul att få hem.
 
Last edited:
Ja vi får försöka finna lite tid för det. Jag jobbar i Ludvika nu framöver så det blir sämre med tid efter jobbet på kvällarna. Om 5 veckor är jag pappaledig ett tag framöver, har mer tid då. Men då kanske du har lessnat ur på att titta på grejjorna tills dess? Har förövrigt bytt handtag på zan! Det enda jag gjort åt den på hela vintern. Har pulat destå mer med 3-hjulingen. Har ett Hondaline 300r BB-kitt liggandes hos http://www.flotekperformance.com/ i USA för borrning+modifiering för att annpassas till TRX250 BB kolv som går att få tag i! TrailPortning på cylinder och Dome mod på toppen skall naturligtvis även göras. Ska bli askul att få hem.

Du kommer vurpa fett, fetare & fetast med trehjulingen:D

Jag slår dig en pling framöver när det är dags för Malmen igen!
Hoppas du kommer utan 4-hjul denna gången då!:yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top