BMW s1000rr tillverkad för "äldre män"

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag tror att detta är ett lamt försök från TS att hindra snorisar med hög riskbenägenhet att köpa samma hoj som TS själv, och därmed riskera att premien höjs i framtiden när de klotar sin hojar till höger och vänster... :rolleyes:

Jag tror att detta är ett lamt försök från TS att hindra snorisar med hög riskbenägenhet att köpa samma hoj som TS själv, och därmed riskera att premien höjs i framtiden när de klotar sin hojar till höger och vänster... :rolleyes:

69708643.jpg

Det stämmer ju om man helt bortser från att försäkringsbolagen redan idag för statistik på ålder och MCtyp.
Det enda som skulle kunna tänkas hända är att just S1000RR blir dyrare än de andra BMWmodellerna, detta om man förutsätter att det blir en hel del skenförsäkringar på den modellen.

Sedan när kan en tillverkare avgöra vem som får förskra deras produkter?
Och vad varför skulle transportstyrelsen blanda sig i kartellbildning mellan försäkringsbolag och tillverkare.
Tror du på detta själv?

Ännu en person som inte kan förstå vad han läser. Jag skrev att oredan med försäkringen och att jag fick en premie på 1795:-, berodde på att transportstyrelsen har regat hojen som K10, därför har det blivit missförstånd. Tills det ändras kan många få billiga premier.:dummer

Vilken sporthoj har du/ni, eller sitter du bara och degar på ett forum där du inte hör hemma:arsele
Läs Swedies kommentar om vilka forumet är till för. Men ni kan ju alltid trösta er med att även ni växer upp!

Last edited:
Jag skrev att oredan med försäkringen och att jag fick en premie på 1795:-, berodde på att transportstyrelsen har regat hojen som K10, därför har det blivit missförstånd. Tills det ändras kan många få billiga premier.:dummer

Ja, det var ju precis det du skrev, eller hur?

tocar skrev:
Fick dock höra något lite märkligt vid försäkringen. Ingen under 30år får BMW´s försäkring och BMW har gått ut till samtliga bolag (tror det var via transportstyrelsen) att inga andra bolag skall få ge "någorlunda billiga försäkringar" till ungdomar då motorcykeln är gjord för folk över 30år med tanke på vikt och prestanda

Jösses.

TS trampar ju vatten så att Karlstad blir torrlagt.

Ja, det var ju precis det du skrev, eller hur?

Har du hört att det är en K10.a BMW släppt, men försäkringsbolaget tror det är en touringhoj. Detta kommer väl ändras så småningom.

Nu kan ni fortsätta missförstå, orkar inte med folk som gör allt de kan för att missförstå. Jag har en av de första lev i sverige, tänkte delge lite tips om vad man kan göra och vad som inte är bra, har redan extra utrustad den för "lite cash". Folk kanske hade vilja vetat vad som finns att tillgå.
Men lägger härmed ner det. Fritt fram att spy:hej
ps. Glöm inte hondan jag har, där måste väl finnas lite skit kvar att snacka om.

Last edited:
Han vill väl bara få fram att han minsann har fått tag i en s1000rr och att det är jäääääättesvårt att göra det.

Ja, jag hörde att om man inte är 30 får man inte titta på en ens genom skyltfönstret. :näsblod

Nu kan ni fortsätta missförstå, orkar inte med folk som gör allt de kan för att missförstå.

Missförstå?

BMW har gått ut till samtliga bolag (tror det var via transportstyrelsen) att inga andra bolag skall få ge "någorlunda billiga försäkringar" till ungdomar då motorcykeln är gjord för folk över 30år

Det går inte att missförstå. Du snackar i nattmössan helt enkelt och efterkonstruerade något totalt annat. Inte konstigare än så.

Jösses.

TS trampar ju vatten så att Karlstad blir torrlagt.

Det är inget nytt för denna tråden och denna TS.. Allt han skriver blir till jättekonstiga diskussioner där TS håller sig kvar till han bara har "ovänner". Gör en sökning på hans tidigare trådar, rena underhållningen.

Nu till hojen och försäkringarna. Jag gissar att många bolag (trots vad TS hävdar att hans nya bästa polare på BMW-center ljugit i honom) sätter en relativt låg premie på denna hoj eftersom den heter BMW. Allt eftersom vi gamla och de unga kraschar hojarna kommer vi se premierna stiga till samma nivå som övriga sporthojar. Precis som när Triumph kom till sverige med sina sporthojar.

Om hojen är försäkrad med ursprungseffekt på rätt person så kan det aldrig hävdas skenförsäkring. TS har även här knarkat.

/ Jens

Händer visst rätt ofta med varje tråd ni startar.:hihi

:fakta

Till TS: Du tror inte att alla missförstår allt du skriver för att du helt saknar inläsning av andras åsikter och att du alltid uttrycker din åsikt som den absoluta sanningen fastän det nästan alltid visar sig att du har helt fel :confused:

/ Jens

Last edited:
Han vill väl bara få fram att han minsann har fått tag i en s1000rr och att det är jäääääättesvårt att göra det.

hahahaha...läst TS gamla trådar och skulle gärna vilja se vad han presterat i form av bantider..:tummenupp

för det e mycket prat om effekter och viktbesparingar så...

Jag har försökt kolla vad en försäkring skulle kosta via online-hjälpen. Vid alla regnnummer jag har provat så säger den att det är fel fordonstyp eller att den inte finns.

Är det att den är ny eller att dom inte försäkrar sådana? :confused:

om någon vill kolla premien KEZ395

IF försäkringsbolag.

BMWs märkesförsäkring, ej avställningsbar: 19305 kr per år.
Helårsförsäkring avställningsbar: 62291 kr vilket motsvarar 5190 kr/mån.

Är en man på 31 år. Bor centralt inne i Helsingborg. A- kort sedan 2001.

Vem har sagt att det blir billigare att försäkra sporthoj efter fyllda 30?

Hej, jag heter xxx och skulle vilja försäkra min nya hoj hos er för en hög pengar.
Hur gammal är du då min gode man?
27.
Glöm det din skogshuggare, den här hojen är inget för dig sörru.

Är nog bland det värsta tröttmössedravlet jag läst på länge.

BMW S1000rr. Självrisk hos IFs märkesförsäkring = 12.000:-
DET var dyrt.
Allt är relativt. Det är 7% av hojens värde. Skulle tro att det finns många som har högre självrisk procentuellt när de räknar efter.

Första gången på 1år 12´000, andra 24´000!!!
Goda nyheter för alla som "sköter" sig! :)

Last edited:
Hej, jag heter xxx och skulle vilja försäkra min nya hoj hos er för en hög pengar.
27.
Glöm det din skogshuggare, den här hojen är inget för dig sörru...

Jodå! :D Det är bara det att de lindar in det lite

"Hej, jag heter xxx och skulle vilja försäkra min nya hoj hos er för en hög pengar.
27.
Det går fint, 98 000:- i månaden vill vi ha för det"

Jodå! :D Det är bara det att de lindar in det lite

"Hej, jag heter xxx och skulle vilja försäkra min nya hoj hos er för en hög pengar.
27.
Det går fint, 98 000:- i månaden vill vi ha för det"

Inget nytt under solen som förtjänar en tråd med andra ord :)

Dissad av bolagen blir jag, i runda slängar, en gång om året.
Jag väljer att tolka det som så att jag är ung, snygg och har en ashäftig hoj :D

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back