Mycket stölder... Upp med privata

Jag tycker vi ska bygga en fälla där vi avrättar alla jävla kleptomaner som inte kan hålla fingrarna i styr och snor våra hojjar!
MYCKET snack om stölder redan... Vad kan vi göra?

Upp med det privata och börja mobilisera tycker jag? Vad tycker ni??
Nån som hade blivit av med bågen som skrev att vi skulle köra lite medeltid och hugga av händerna på dem! Låter bra tycker jag :)

Ja men varför inte?!
Jag är HELT övertygad att 99% av alla brott inte hade begåtts om en sådan sak hade varit konsekvenserna. Det hade blivit så enkelt som så att brottslingarna inte hade tagit chansen om den risken fanns att dem blev av med fingrar/händer.

Facebook? Fikor? den så kallade "Roh-gruppen" på msn? sms om tjyvjakt? När väl hojarna blir stulna så kommer de upp här, och ser man den ute så vet man vem man ska ringa.

Vad ska man ha det privata till i så fall? Enbart mc-stölder?

Facebook? Fikor? den så kallade "Roh-gruppen" på msn? sms om tjyvjakt? När väl hojarna blir stulna så kommer de upp här, och ser man den ute så vet man vem man ska ringa.

Vad ska man ha det privata till i så fall? Enbart mc-stölder?

I förra privata hade vi t.ex. bild och beskrivning av APA 2 (skyldig till minst 8 hojstölder år 2009) samt att vi hade kontaktlistor till ROH med namn, telenr och mailadress. Saker som är både viktiga och nödvändiga enligt mig. UPP med det privata igen, det behövs verkligen ett!

I förra privata hade vi t.ex. bild och beskrivning av APA 2 (skyldig till minst 8 hojstölder år 2009) samt att vi hade kontaktlistor till ROH med namn, telenr och mailadress. Saker som är både viktiga och nödvändiga enligt mig. UPP med det privata igen, det behövs verkligen ett!

Och de som hade lösenord har nu alla redan telefonummer till... Och det var ju inte bara det som lades ut i forumsdelen...

Ja men varför inte?!
Jag är HELT övertygad att 99% av alla brott inte hade begåtts om en sådan sak hade varit konsekvenserna. Det hade blivit så enkelt som så att brottslingarna inte hade tagit chansen om den risken fanns att dem blev av med fingrar/händer.

Aaaa visst, kan gärna vara med, UTAN kval, på att "deformera" slödder som inte kan hålla fingrarna för sig själv.

Men allvarligt talat - tyvärr är dessa individer så jävla dum i huvudet att inte ens dödsstraff skulle ha någon inverkan, då adrenalinkicken de får av att stjäla blankar ut resten av den lilla hjärnfunktion de hade kvar.

Men allvarligt talat - tyvärr är dessa individer så jävla dum i huvudet att inte ens dödsstraff skulle ha någon inverkan, då adrenalinkicken de får av att stjäla blankar ut resten av den lilla hjärnfunktion de hade kvar.

Vi är nog rörande överens om att det är pack som gör dem flesta brotten, då i detta fallet stöld.
och det jag tror är att det handlar om två olika kategorier. Dem som är beställningsjobb och det dvs är ren försäljning inblandat i utlandet och sen dem som gör det för att dem ska ha lite skoj.
I båda fallen så fattas där ju såklart jävligt många IQ-celler men dock så tror jag ändå att dem har så pass mycket i huvudet att dem övervägar att inte göra det om det skulle varit riktigt hårda konsekvenser.

Vad händer i dagsläget?
Dem för några hundralappar i dagböter och några timmar i samhällstjänst.
Du ska se att den åtalade som WW la upp här på forumet som handlade om 8 olika åtalspunkter bara blir dömd för 2-3st och därmed blir det lite samhällstjänst.

Vad får han då ut av det? att det HELT KLART varit VÄRT allt de NÖJET idioten haft.

Jag är ingen person som är född våldsam eller sysselsätter mig med sånt överhuvudtaget för nöjes skull... MEN tycker absolut att ta lagen i egna händer är helt jävla 100% rätt i dessa fallen. Vet att polisen uppskattar detta till viss grad också! Tror att en "fälla" är det enklaste sättet att hitta några...

Ja det är faktiskt ingen dum idé.. skulle man göra något sånt så hade ryktet nog spridit sig rätt så snabbt och förhoppningsvis hade dem avstått de i fortsättningen

Du ska se att den åtalade som WW la upp här på forumet som handlade om 8 olika åtalspunkter bara blir dömd för 2-3st och därmed blir det lite samhällstjänst.

De där 8 åtalspunkterna är bara för hojstölderna. Sammanlagt är han åtalad för 76 brottsmål ;)

De där 8 åtalspunkterna är bara för hojstölderna. Sammanlagt är han åtalad för 76 brottsmål ;)

Aha! ja då får jag öka på det lite då. Blir det en 7-8st av 76 så får vi hurra

Om det privata används till vad det var menat till från början borde det komma upp igen snarast:tummenupp

Vad är det som borde komma upp igen? Jag har ingen tillgång till de privata

Last edited:
Kriminellt återkommande beteende borde först och främst ge ett rejält kok stryk för samtliga. Observera för varje litet brott.
Det skulle vara ett Gatlopp eller dylikt av frivilliga med käppar som svider rejält.
Sverigefödda borde få straffarbete, tungt jävla arbete 12 tim om dagen.
Strafftiden skulle vara mycket längre också. Vi har många långa vägar att laga i Sverige t.ex.
Utlandsfödda har avverkat sin rätt att vara kvar i Sverige, skicka tillbaka dem med krav på hemlandet att de sitter tiden ut.

Kriminellt återkommande beteende borde först och främst ge ett rejält kok stryk för samtliga. Observera för varje litet brott.
Det skulle vara ett Gatlopp eller dylikt av frivilliga med käppar som svider rejält.
Sverigefödda borde få straffarbete, tungt jävla arbete 12 tim om dagen.
Strafftiden skulle vara mycket längre också. Vi har många långa vägar att laga i Sverige t.ex.
Utlandsfödda har avverkat sin rätt att vara kvar i Sverige, skicka tillbaka dem med krav på hemlandet att de sitter tiden ut.

:Bugar precis min mening

Iss, efter en hel säsong av lagvidriga fortkörningar har man nog samlat på sig en ordentlig rundhjuling... :näsblod

För att hålla oss till ämnet, privata forumet. Om det privata forumet ska komma tillbaka skall det;
1. Tillträde skall vara knutet till ett specifikt inlogg.
2. Alla som har tillträde skall, utan undantag, redovisas i exempelvis en sticky.

Om de två kriterierna ovan uppfylls, ställer jag mig bakom att det privata forumet åter görs synligt och postning möjliggörs.

Bara en tanke i allt det här. Jag skriver detta med tanke på er egen säkerthet.
Tänk på att det har kommit en del nya kriminella nätverk, som till stor del består av folk som kan reagera med väldigt stora mängder våld mot personer som motverkar deras syften. Eftersom det är bevisat att ett av de här gängen sysslar med saker som kakstölder så är det inte alls omöjligt att hojstölder ingår i deras verksamhet.

Tänk på att dom kan vara beväpnade och dom bryr sig inte särskilt mycket om människoliv.
Den egna säkerheten måste alltid gå först.

Och därför ska man inte göra något åt saken?
I alla fall är det vad sådana pundargäng verkar vilja :mad:

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back