Suzuki Bandit 1200-tråden

Hej och Grattis..kul. Jo, jag hade en Custom hoj innan och köpte Biltemas custom backspglar och dem va skit dåliga, dem vibrerade loss från sitt fäste och därmed halkade ner...skit! vet dock inte hur det är med dem du kollade på, men liknar dem custom speglarna så köp ej.
Tror att priset va helt ok, Köpte min nyss för 52k, med dyno, bänkad,slipon, nya däck -05.a 1700mil...
ses på vägarna :banana

Tack för svaren.
Ok, man får väl vad man betalar för.
På min sitter det något tankskydd i carbon-look och jag tänkte att de där backspeglarna från Biltema matchade tankskyddet fint. Nästan samma mönster. Får väl klämma lite på dem irl och fundera på om de håller.

Jag funderade på att byta ljuddämpare, en slip-on från Leo Vince kanske. Fast måste man justera förgasare och annat då?
Sen kanske en tonad ruta och annan framlykta.
 
Har precis skaffat en Bandit 1200 från 2000.
3900 mil, fint skick vad det verkar, nybes, nya skivor fram, nya Pirelli Diablo däck, dynojet, miniblinkers.
35900 :- från handlare. Ok pris eller?
Funderar dock på var man kan hitta andra backspeglar, jag har de där runda chrome originalspeglarna.
Passar t.ex Biltemas carbonlook-speglar eller var kan man hitta liknande?

Köpte min -02a 1200 S för 35k extra var BOS slip-on och handtagsvärmare från en handlare, hade gått något liknande 3800mil eller så.
 
När köpte du den?
Det låter som en som var ute till fsg innan jul, Örebro eller något..är den blå?
Hade också en -02 på lut, men den hann gå innan jag bestämde mig. Nu verkar det tunnsått med hojar kring 35-40000.
 
Delkevic

Tjena

kikar på en slipon (Delkovic.com), någon som har erfarenhet av detta rör?
Bör man stycka om förgasarna?

// Patrik
 
Packväskor

Håller på å pillar dit packväskor på banditenn Nån som har en bild på hur de brukar sitta?
Får bygga fästen själv:-o
 
Last edited:
När köpte du den?
Det låter som en som var ute till fsg innan jul, Örebro eller något..är den blå?
Hade också en -02 på lut, men den hann gå innan jag bestämde mig. Nu verkar det tunnsått med hojar kring 35-40000.

Japp, den blåa i Örebro.:tummenupp
 
Hade också en -02 på lut, men den hann gå innan jag bestämde mig. Nu verkar det tunnsått med hojar kring 35-40000.

Du får väl komma till Sthlm och kolla min svarta -98, kommer annonseras för runt 35' snart... :)
 
Jahapp, nu har man bestämt hur hojen ska vara för denna säsong sedan även vintermeket och hur den ska vara 2011.

Det som sitter på just nu är:
Värmehandtag
BOS slip-on

2010
Ta bort "luftburken" och istället...
2st K&N ovala filter rakt mot förgasarna
Och iom. detta så vill man visa godbitarna så de förkromade kåporna åker.
"5 Degree Ignition Advancer"
Factory Pro Steg 1/3 jetting kit
47T bakdrev
Goodridge Fram+Bak stålomspunnet.
Armstrong Racing GG belägg fram+bak.

Sedan lite gott extra...
Blå eloxiderade styrändar
Light tint, svart, Dubble Bubble vidruta (Iom. att man är 190...)
Broms+kopplingsgrepp, svarta.
Ett flashig bromsreservoar lock(!):tuttar
Kolfiberlook tankpad
(Svarta LED blinkers runt om med klart glas. Osäker på om jag orkar med att sätta dit dem 2010... förmodligen gör jag det:rolleyes:)

Kan ev. tillkomma barrisers, sedan ska hojen få ett oljebyte och allmän översyn i samband med 2011 års setup. K&N filter även här.

2011
1216cc cylinderblock
Passande (81mm?) Wiseco kolvar
Portad och allmänt uppiffad GSXR 1100 Top + kammar/alt. GSXR insugskam.
Bänkkörning och justering efter bigborekitet och annan topp/alt. GSXR insugskam.

Något annat man måste ha?:va
 
Last edited:
Japp, den blåa i Örebro.:tummenupp
Grattis, den såg fin ut. Bra pris också :)

Du får väl komma till Sthlm och kolla min svarta -98, kommer annonseras för runt 35' snart... :)
Tack, men jag köpte ju en -00. Tortyr att inte kunna köra den ännu bara, förbannade snö och vinter.

Jag funderar på att sätta dit en något högre ruta än original, gärna tonad också. Nån som har en liggandes rentav?
 
Last edited:
Något annat man måste ha?:va

Skit i jetting kit, lägg pengarna på ordentliga gasare och munstycken till dessa istället.
Mikuni RS eller Keihin FCR, storlek beroende på vilken karaktär du vill ha på motorn.
Du kommer ändå vilja uppgradera inför 2011-versionen av rovan :tummenupp
 
Skit i jetting kit, lägg pengarna på ordentliga gasare och munstycken till dessa istället.
Mikuni RS eller Keihin FCR, storlek beroende på vilken karaktär du vill ha på motorn.
Du kommer ändå vilja uppgradera inför 2011-versionen av rovan :tummenupp

Håller med. skippa Dynojet kittet. Det du kanske behöver, till 2011 är en längre sving... ;)
 
Skit i jetting kit, lägg pengarna på ordentliga gasare och munstycken till dessa istället.
Mikuni RS eller Keihin FCR, storlek beroende på vilken karaktär du vill ha på motorn.
Du kommer ändå vilja uppgradera inför 2011-versionen av rovan :tummenupp

Ja, iof, men det är ett tag tills dess så ett kit emellan är redan köpt, har inte råd att lägga ut allt för mycket på en gång pga. studier.
Men en ny rad förgasare kanske skulle sitta efter toppen är ordnad...

Håller med. skippa Dynojet kittet. Det du kanske behöver, till 2011 är en längre sving... ;)

Är den så pass kort på Banditen?:D
 
Tjena.
Dum fråga kanske, men nån som vet var den gula knappen "pass" innebär? Hittar inget i manualen.
Sitter på det vänstra handtaget..har en 1200s -00
 
Styvare fjädring....

Har precis provkört min Bandit 1200 96:a jag köpte i dec...
Den är väldigt mjuk, för mjuk.
Tänkte styva upp den.
Vad gör man (fjädrar olja????)
 
Har precis provkört min Bandit 1200 96:a jag köpte i dec...
Den är väldigt mjuk, för mjuk.
Tänkte styva upp den.
Vad gör man (fjädrar olja????)

Kan nog fungera något med tjockare olja.... Skulle dock rekomendera ett par andra fjädrar med lämplig olja.
Jag bytte själv till Öhlinsfjädrar och olja i orginalgaffeln, gjorde stor skilnad.
Har dock bytt till GSX-R USD gaffel nu, lite med justeringsmöjligheter samt lite bättre. :tummenupp
 
Kan nog fungera något med tjockare olja.... Skulle dock rekomendera ett par andra fjädrar med lämplig olja.
Jag bytte själv till Öhlinsfjädrar och olja i orginalgaffeln, gjorde stor skilnad.
Har dock bytt till GSX-R USD gaffel nu, lite med justeringsmöjligheter samt lite bättre. :tummenupp

Ok. passar R-gaffel bolt on? (lager ).
USD gaffel kom väl 90 på R:n?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top