R1 och R6-tråden!

Har R1a tingad och undanställd ett par dagar hos handlarn nu.
Ska bara bestämma mig innan ONSDAG.

06 eller 09


Fan va det ska va svååååårt.:huvet:huvet
 
06:an:tummenupp
Enligt mitt tycke 04-06 snyggaste modellen. Samt så har du en ylande radfyra vilket du inte riktigt har i 09:an, men detta är vad jag tycker.
Men men, två grymt bra hojjar, du lär bli nöjd vilken du än tar.
 
Hur går dina tankar kring det hela? Berätta i text så kanske det klarnar för dig? :)

Jag tänker såhär ungefär.

ÝZF R1 2009
Det braiga
En ny 09a är ju så gott som felfri, ingen annan har repat, övervarvat, gett fan i o kolla oljan, kört med torr kedja osv.
Den har den senaste tekniken och all lullull, speciellt med crossfireveven.
Den är ca 20 k billigare än 2010an.
Den låter rätt okej med orginalrören.

Det dåliga
Den kostar därefter och har en ruggig värdeminskning i början.
Den är dyrare än 06an i förs.
den har inget slipon och det kostar som en halv ko.
Det svider ett stort hål på kontot.:huvet

YZF R1 2006
Det braiga
Det är en beprövad teknik och mkt populär hoj dvs relativt lättsålt.
Den är inte ens hälften så dyr som 09an. Det finns delar i driver på begmarknaden. Mkt trim osv.
Den har ingen jättevärdeminskning kvar utan börjar plana ut.
Den är välservad och har historiken på den

Det dåliga
Kan vara övervarvad, crossväxlad osv
Är inte repfri, glappfri och oskruvad.
Är gammal i dags utsago. Ingen jättehitech-hoj
Är så djävla vanlig, det går ju sjuttifemton på dussinet o alla har pimpat med samma saker. Dussinhoj.


Lite så tänker jag.
Det är ju så att man måste ju äta i veckan iaf barnen. Förs mm kostar och den ekonomiska biten är ju inte direkt ovesäntlig så det lutar massor åt 06an just nu. (frugan tyckte väldigt bestämt :gnissla att jag ville ha en 06a ist)
Den är trots allt beprövad och jag trivs apbra i sadeln.

Skulle så va fallet att man bara måste åka med V-twinljud så kan man ju byta när 09an har gjort ett år eller så.

Eller gör du det lätt för dig o köper min 07a =)

Ser helt okej ut
 
Last edited:
Jag tänker såhär ungefär.

ÝZF R1 2009
Det braiga
En ny 09a är ju så gott som felfri, ingen annan har repat, övervarvat, gett fan i o kolla oljan, kört med torr kedja osv.
Den har den senaste tekniken och all lullull, speciellt med crossfireveven.
Den är ca 20 k billigare än 2010an.
Den låter rätt okej med orginalrören.

Det dåliga
Den kostar därefter och har en ruggig värdeminskning i början.
Den är dyrare än 06an i förs.
den har inget slipon och det kostar som en halv ko.
Det svider ett stort hål på kontot.:huvet

YZF R1 2006
Det braiga
Det är en beprövad teknik och mkt populär hoj dvs relativt lättsålt.
Den är inte ens hälften så dyr som 09an. Det finns delar i driver på begmarknaden. Mkt trim osv.
Den har ingen jättevärdeminskning kvar utan börjar plana ut.
Den är välservad och har historiken på den

Det dåliga
Kan vara övervarvad, crossväxlad osv
Är inte repfri, glappfri och oskruvad.
Är gammal i dags utsago. Ingen jättehitech-hoj
Är så djävla vanlig, det går ju sjuttifemton på dussinet o alla har pimpat med samma saker. Dussinhoj.


Lite så tänker jag.
Det är ju så att man måste ju äta i veckan iaf barnen. Förs mm kostar och den ekonomiska biten är ju inte direkt ovesäntlig så det lutar massor åt 06an just nu. (frugan tyckte väldigt bestämt :gnissla att jag ville ha en 06a ist)
Den är trots allt beprövad och jag trivs apbra i sadeln.

Skulle så va fallet att man bara måste åka med V-twinljud så kan man ju byta när 09an har gjort ett år eller så.



Ser helt okej ut

Kan bara hålla med dig i dina tankebanor. Men det låter som du redan bestämt dig för -06:an (eller frugan har bestämt rättare sagt) ;)

Men att -06:an skulle vara sönderkörd är mindre troligt, maskinerna är byggda för att gå hårt och det vill mycket till innan de rasar så länge det inte handlar om grav misskötsel eller fabrikationsfel.

Men visst, nytt är nytt & beggat är beggat. Frågan är bara vad nytt är värt?

Tekniken i 04-06 är faktiskt inte så gammal som det låter i din text :), att den inte har YCC-I, YCC-T, 3 olika effektlägen eller en crossplane vevaxel är inget du kommer att åka & tänka på om du köper -06:an, det kan jag lova dig. Ja möjligtvis skulle det vara att du någon gång skulle sakna de olika effektlägena i någon situation.

Mitt råd är att du köper -06:an kör med i år. Skulle du vara missnöjd så kan du ju sälja den till minimal förlust till hösten & köpa en beggad -09:a eller -10:a till nästa års säsong. :)

Se så, ge dig iväg till affären nu!

Någon som vet om man behåller miltalet när man byter hastighetsmätare på r1-04 ? Går det annars att ändra miltalet på den man byter till så man får samma ?

Du behåller inte varvtalet utan får miltalen från den nya mätaren. Ska du återställa det så finns det nog en del firmor som kan hjälpa dig med detta.
 
Last edited:
Kan bara hålla med dig i dina tankebanor. Men det låter som du redan bestämt dig för -06:an (eller frugan har bestämt rättare sagt) ;)

Men att -06:an skulle vara sönderkörd är mindre troligt, maskinerna är byggda för att gå hårt och det vill mycket till innan de rasar så länge det inte handlar om grav misskötsel eller fabrikationsfel.

Men visst, nytt är nytt & beggat är beggat. Frågan är bara vad nytt är värt?

Tekniken i 04-06 är faktiskt inte så gammal som det låter i din text :), att den inte har YCC-I, YCC-T, 3 olika effektlägen eller en crossplane vevaxel är inget du kommer att åka & tänka på om du köper -06:an, det kan jag lova dig. Ja möjligtvis skulle det vara att du någon gång skulle sakna de olika effektlägena i någon situation.

Mitt råd är att du köper -06:an kör med i år. Skulle du vara missnöjd så kan du ju sälja den till minimal förlust till hösten & köpa en beggad -09:a eller -10:a till nästa års säsong. :)

Se så, ge dig iväg till affären nu!



Du behåller inte varvtalet utan får miltalen från den nya mätaren. Ska du återställa det så finns det nog en del firmor som kan hjälpa dig med detta.

Yes fick precis reda på det av verkstan jag lämnar den på, dom kunde fixa det... :tummenupp
 
Jag tänker såhär ungefär.

ÝZF R1 2009
Det braiga
En ny 09a är ju så gott som felfri, ingen annan har repat, övervarvat, gett fan i o kolla oljan, kört med torr kedja osv.
Den har den senaste tekniken och all lullull, speciellt med crossfireveven.
Den är ca 20 k billigare än 2010an.
Den låter rätt okej med orginalrören.

Det dåliga
Den kostar därefter och har en ruggig värdeminskning i början.
Den är dyrare än 06an i förs.
den har inget slipon och det kostar som en halv ko.
Det svider ett stort hål på kontot.:huvet

YZF R1 2006
Det braiga
Det är en beprövad teknik och mkt populär hoj dvs relativt lättsålt.
Den är inte ens hälften så dyr som 09an. Det finns delar i driver på begmarknaden. Mkt trim osv.
Den har ingen jättevärdeminskning kvar utan börjar plana ut.
Den är välservad och har historiken på den

Det dåliga
Kan vara övervarvad, crossväxlad osv
Är inte repfri, glappfri och oskruvad.
Är gammal i dags utsago. Ingen jättehitech-hoj
Är så djävla vanlig, det går ju sjuttifemton på dussinet o alla har pimpat med samma saker. Dussinhoj.


Lite så tänker jag.
Det är ju så att man måste ju äta i veckan iaf barnen. Förs mm kostar och den ekonomiska biten är ju inte direkt ovesäntlig så det lutar massor åt 06an just nu. (frugan tyckte väldigt bestämt :gnissla att jag ville ha en 06a ist)
Den är trots allt beprövad och jag trivs apbra i sadeln.

Skulle så va fallet att man bara måste åka med V-twinljud så kan man ju byta när 09an har gjort ett år eller så.



Ser helt okej ut

Efetrsom jag äntligen lyckats bestämma mig för en svart 09a så har jag beställt detta sliponet. Verkar riktigt nice ljud(kolla youtube) och väldigt bra pris dessutom(minst halva mot sverige räknar jag inkl tull o frakt). Jag valde det i helkolfiber.

http://www.motomummy.com/store/product.php?productid=17722&cat=425&page=1
 
Efetrsom jag äntligen lyckats bestämma mig för en svart 09a så har jag beställt detta sliponet. Verkar riktigt nice ljud(kolla youtube) och väldigt bra pris dessutom(minst halva mot sverige räknar jag inkl tull o frakt). Jag valde det i helkolfiber.

http://www.motomummy.com/store/product.php?productid=17722&cat=425&page=1

Kul! Gratulerar till den nya bågen då! :)
Mycket bra val med hela röret i kolfiber. Snyggt & råare ljud :)

Men du.....Yoshimura är ju ett Suzuki-ägt märke:gnissla Det går iiiiiiiiinte! ;)
 
Kul! Gratulerar till den nya bågen då! :)
Mycket bra val med hela röret i kolfiber. Snyggt & råare ljud :)

Men du.....Yoshimura är ju ett Suzuki-ägt märke:gnissla Det går iiiiiiiiinte! ;)

Har ju precis sålt k5an så måste ju smyga in lite suzuka i yaman;)
Ne men kännde inte att det var värt prisskillnaden till ett akra faktiskt samtidigt som denna såg mer udda ut.
 
Efetrsom jag äntligen lyckats bestämma mig för en svart 09a så har jag beställt detta sliponet. Verkar riktigt nice ljud(kolla youtube) och väldigt bra pris dessutom(minst halva mot sverige räknar jag inkl tull o frakt). Jag valde det i helkolfiber.

http://www.motomummy.com/store/product.php?productid=17722&cat=425&page=1

Grattis! Jag är då helnöjd och det kommer du också att vara! :tummenupp

Kul! Gratulerar till den nya bågen då! :)
Mycket bra val med hela röret i kolfiber. Snyggt & råare ljud :)

Men du.....Yoshimura är ju ett Suzuki-ägt märke:gnissla Det går iiiiiiiiinte! ;)

Ååh nej, jag köpte Yoshi slipon, gaaaahhh :gnissla
 
Tackar så mycket!
Du råkar inte ha en länk till Pit-eck glaset? Jag har sökt men hittar tyvärr inte det för det priset.

Är det mkt komplicerat att skaffa paypal?

Tack på förhand/Dadde

Tvärt om, det är nog riktigt enkelt. Gå in på paypals sida och gör
helt enkelt som de står.
 
Är det någon som har ett gaffelben till salu för en 02-03:a så pm:a mig.
Hade vart kanoners isf.
 
Färger R1

Håller på letar lite plast till min R1:a... eller plast och plast.. singelkutz..

På ebay finns både silver och grå.. blev lite fundersam på om det inte är samma. Eller finns det silver 04-06:or?

I mitt regbevis står det grå.. men man skulle nog kunna kalla den silver oxå... Nån som vet?

Bilder på hojen finns i mitt "garage"
 
drev?

hejsan.. ska köpa nytt drivpaket till min R1-05 men jag vill ha 1 kugg mindre fram och 2-3 mer bak, vet dock inte vad orginal är någon som har koll på det?
kanske även vet var det är bäst att köpa detta från? funderar på grevens...
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top