Röda korset...snart döda korset...

det är upp till var och en att göra som de vill, men enkel matematik är att de inte riktigt lever som de lär. dessutom finns det andra organisationer som är bra, röda korset må vara den som kanske är mest etablerad dock men med tanke på hur de 'är', antagligen inte den bästa ur den utsattas perspektiv.

Tittade på MotoGP Sanmarino 2009, idag och där var det massor med folk från Röda korset. Nu ska jag bara ta reda på om de jobbade idiellt, så jag åter kommer.

Roliogt skämt, men någon läkare är han knappast. I a f inte enligt Wikipedia. Tror det finns ytterst få politiker som har förmågan att bli läkare...

Roliogt skämt, men någon läkare är han knappast. I a f inte enligt Wikipedia. Tror det finns ytterst få politiker som har förmågan att bli läkare...

Läste så sent som i förrgår någonstans, att han är medicine kandidat. Givetvis möjligt att det är fel dock...

Varje dag är ett gatlopp mellan slasiga aktivister med skateskor och dreadlocks som försöker få en att börja donera pengar månadsvis.

Det finns ett standardsvar som fungerar på så väl Röda Korset som DN eller Svenska Kyrkan.

Jag delar inte er värdegrund

Det är härligt svenskt att slänga sig med modeord samtidigt som det är härligt osvenskt att inte dela sossarnas värdegrund, win-win. :yoparty

Apropå RK så var det stort reportage om hur de skinnades av af Donner i veckans Fokus. Köp! (Obs, liberal tidning, varning!)

Snarare svinn... Han skor sig ju bara som alla andra, vart ligger felet i det :rolleyes:

Sen när har vad Röda korset uträttar betytt något? Deras deras största bedrift är väl att sälja lite syndaförlåtelse. Skicka in någon hundring i månaden och plocka sedan igen det tiofalt genom lite kreativ fakturering eller dylikt.

Jag ger inte en spänn i "välgörenhet" (göda höga chefer med stålar). Jag sponsrar grevens MC-delar med en slant då och då, i utbyte mot MC-delar.

I övrigt tycker jag att det dom skänker i utlandsstöd räcker mer än väl för mig. Jag satsar på min egen pension istället!

/ G.Irig

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...