Guld!!!

CURLING???? Finns det verkligen nån här innen som med handen på hjärtat kan säga att han/hon verkligen bryr sig om curling och är glad över att sverige tog guld?

Jag vet inte om det kanske bara är jag som är extremt ointresserad men jag förstår faktist inte hur man kan bry sig om en sån grej...
Vad ska man bry sig om då? En femteplats i ishockeyn eller?

Med handen på hjärtat så bryr jag mig och är glad över att Sverige tog ett guld i curling. Till skillnad från andra upphaussade grenar så är curling en sport där Sverige länge har legat på en jämn och hög nivå i internationella sammanhang. Både på herr- och damsidan.

Ikväll så är det dags för herrarnas bronsmatch, men tyvärr så tror jag inte det blir någon medalj där. Fast man kan ju inte vara riktigt säkra, lag Edin är mycket talangfulla trots sin unga ålder och de har ju ett EM-guld i bagaget (plus ett guld och några silver från JVM).

Tur vi har fläskiga flator som kan det här med att glida sten.
Annars hade vi inte fått medalj på is detta OS!

Tur vi har fläskiga flator som kan det här med att glida sten.
Annars hade vi inte fått medalj på is detta OS!
Fläskiga flator? Vad är det väl då inte för kvinnor som brukar köra hoj? :va

Kolla istället på t.ex. Anna Le Moine, Ulrika Bergman och Eva Lund. :brynad

Men för fan va lite glada nurå!!

Först är det ett fasligt skäll och gnäll på att kvinnorna är så kassa på sport, sen när de väl tar guld (fukking OS-guld), ja då gills det ändå inte?! :mad: :va

Kåm ån, va lite stolta och glada nu!

:banana :banana

Fläskiga flator? Vad är det väl då inte för kvinnor som brukar köra hoj? :va

Kolla istället på t.ex. Anna Le Moine, Ulrika Bergman och Eva Lund. :brynad

ah,anna le moine är het:tuttar
tycker det finns många snygga damer i curling som man kan vila ögonen på:)
canadas skipper är ju het som fan och sen danska laget var det några fräschingar med i...
stort grattis till guldet tjejer,fan vilken rysare....:Bugar

Jag började kolla i går kväll/natt... Men jag somnade. Och så började jag kolla reprisen i dag... Men jag somnade. Hur mycke jag än försökt intressera mig av sporten så somnar jag bara när jag kollar på det. Jag gav det ett par chanser i alla fall... Mig rör det inte i ryggen om sporten skulle försvinna. Detta har inte med att det var kvinnor... Sporten är lika tråkig när herrarna kör.
Men kvinnor som spelar hocky däremot. Vilken jäkla röra! :zpy

Last edited:
För övrigt så praktiserade jag på svenska curlingförbundet när jag gick i 8an för 20 år sen... Det var verkligen givande... Jag fick snöra nya curlingskor och slicka kuvert...
Man kunde väl fått prova på curling då kan man tycka, men icke... Hade jag fått prova på då så hade man kanske vart ett guldhopp där nere...Vem vet..

Men för fan va lite glada nurå!!

Först är det ett fasligt skäll och gnäll på att kvinnorna är så kassa på sport, sen när de väl tar guld (fukking OS-guld), ja då gills det ändå inte?! :mad: :va

Kåm ån, va lite stolta och glada nu!

:banana :banana

Jag är glad för deras Guld! :tummenupp Jäkligt strongt gjort!

ah,anna le moine är het:tuttar
tycker det finns många snygga damer i curling som man kan vila ögonen på:)
canadas skipper är ju het som fan och sen danska laget var det några fräschingar med i...
stort grattis till guldet tjejer,fan vilken rysare....:Bugar

Moine och Bernard är ju SJUKT heta!! DAAAMN!! :flås :banana

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!