Guld!!!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Ford F-100 -78
Det svenska damlaget tog OS-guld i curling! :yoparty

Matchen var nästan en onödigt stor rysare när det blev en skiljeomgång där Canada hade sista stenen. Som tur var så lyckades de ju klanta bort den fördelen. :D

Men det ballaste vore om vi hade tjickat ett gäng mutchobutcho-flator i camobraller, som hade fläskat iväg stenarna så det låg en stor sprängstenshög över ground zero. Kan man inte göra så? Bara fläska iväg allt vad som går, bara dynga?

Men det ballaste vore om vi hade tjickat ett gäng mutchobutcho-flator i camobraller, som hade fläskat iväg stenarna så det låg en stor sprängstenshög över ground zero. Kan man inte göra så? Bara fläska iväg allt vad som går, bara dynga?
Tyvärr så tror jag att stenarna måste vara hela för att vara poänggivande. :va

JAg blir förbannad! Hade sett matchen från början. Sen i den nionde omgången när CAnade tar två poäng säger kommentatorshelvetet att nu är det kört. Så då tänker jag att då kan man ju lika bra sova... Fyfan, genomlide typ 2h curling till ingen nytta och sen missa det viktigaste :mad:

JAg blir förbannad! Hade sett matchen från början. Sen i den nionde omgången när CAnade tar två poäng säger kommentatorshelvetet att nu är det kört. Så då tänker jag att då kan man ju lika bra sova... Fyfan, genomlide typ 2h curling till ingen nytta och sen missa det viktigaste :mad:

Jag håll på att göra det samma, skulle precis släcka när sverige utjämnade i 10:de....

Curlingkommentatorerna har ju varit neggo hela turneringen. Hultling började ju måla fan på väggen redan innan stenarna skickats iväg.

Sjukt fin uppvisning och en gnutta tur i kvitteringen. (Jajaja...svenskorna gjorde ett par riktigt dåliga stenar oxo.) Grattis tjejer till ett fint OSguld! :banana

Men tulle då....
Kommentatorn sa oxo ett väl valt motto: Tro på uppgiften! :tummenupp Du hade tappat tron på guldet? :hihi

Curlingkommentatorerna har ju varit neggo hela turneringen. Hultling började ju måla fan på väggen redan innan stenarna skickats iväg.

Håller med, det tyckte jag var ett gissel.

Last edited:
CURLING???? Finns det verkligen nån här innen som med handen på hjärtat kan säga att han/hon verkligen bryr sig om curling och är glad över att sverige tog guld?

Jag vet inte om det kanske bara är jag som är extremt ointresserad men jag förstår faktist inte hur man kan bry sig om en sån grej.... Samma sak när det gäller den där staffetpinnen som s verige jagat i 22år... Att dom inte ger upp?
Visst dom lyckades tillslut, men komigen skaffa ett liv!

CURLING???? Finns det verkligen nån här innen som med handen på hjärtat kan säga att han/hon verkligen bryr sig om curling och är glad över att sverige tog guld?

Jag vet inte om det kanske bara är jag som är extremt ointresserad men jag förstår faktist inte hur man kan bry sig om en sån grej.... Samma sak när det gäller den där staffetpinnen som s verige jagat i 22år... Att dom inte ger upp?
Visst dom lyckades tillslut, men komigen skaffa ett liv!

Tja, va fan?! Ett guld är ett guld lixom! Dessutom lämnade vi Schweiz bakom oss i medaljstriden! Är väl skitsamma vad vi vinner i, huvudsaken är att gulden kammas hem? Eller? :D

Dessutom har Lag Anette Norberg gjort det inget annat curlinglag gjort. Försvarat ett OSguld med samma lag två OS i rad! :tummenupp

Ja, jag bryr mig. Det är en tekniskt mycket svår sport, som dessutom kräver taktiskt kunnande och tålamod.

Det är fan ingen sport som hör hemma i OS. Det är ett sällskapsspel som ska spelas i goda vänners lag med tillhörande öl i näven. Precis som Dart och bowling!

Det är fan ingen sport som hör hemma i OS. Det är ett sällskapsspel som ska spelas i goda vänners lag med tillhörande öl i näven. Precis som Dart och bowling!

Äh, du är bara avis för att du inte kan pricka T20 eller sätta höga utgångar i dart. :arsele

:)Och så säger vi grattis Härnösand då 1 eller 2 kommer härifrån så nu kanske vi blir en större prick på kartan:)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg