Kvinnor och idrott, fortsättningen

Alpin skidåkning gillar jag. I alla fall när en person åker :kär

22258_235958279727_89975379727_2997141_163679_n.jpg

Damtennis är ganska bra. Brukade kolla ganska mycket på det förut. Har dock inte sett så mycket sen Henin slutade och Sharapova blev dålig.

Tycker nästan det är bättre än herrtennis eftersom det på herrsidan är så mycket stenhård serve i 1000 km/h och poäng.

I övrigt tycker jag inte damsport går att se på eftersom dom är alldeles för dåliga. Vad det sen beror på spelar ingen roll. Är det tråkigt att se på så vill jag inte titta.

Damtennis är ju den bästa damsporten, de stönar ju hela tiden och har tajta kläder på sig.. Ungefär som mjukporr.

Äntligen! :banana

Åter till ämnet: Hur kommer det sig att fruntimmer kan vara ytterst konkurrenskraftiga i vissa sporter (dragracing t.ex.) samtidigt som dom inte tar sig över en normalbegåvad 12årig grabbs nivå i andra icke-muskelstyrda sporter?

Detta sträcker sig såklart långt utanför sportens värld, jag har alltid förundrats över att brudar begriper sig på tvättmaskiner med 20 olika program men står helt handfallna om dom får punktering på cykeln.

Och för att förtydliga, dessa frågor ställs för att vi grappar ska förstå hur tanterna fungerar och inte för att förlöjliga dom.

Åter till ämnet: Hur kommer det sig att fruntimmer kan vara ytterst konkurrenskraftiga i vissa sporter (dragracing t.ex.) samtidigt som dom inte tar sig över en normalbegåvad 12årig grabbs nivå i andra icke-muskelstyrda sporter?

Detta sträcker sig såklart långt utanför sportens värld, jag har alltid förundrats över att brudar begriper sig på tvättmaskiner med 20 olika program men står helt handfallna om dom får punktering på cykeln.

Och för att förtydliga, dessa frågor ställs för att vi grappar ska förstå hur tanterna fungerar och inte för att förlöjliga dom.
Det är väl som Guw sa. Tjejer tävlar oftast mot varandra, blir kanske lite mesigt då? Vad vet jag.. Men när dom tävlar mot killar ger dom järnet hela tiden och blir därför bättre?

:va

Du får nog specificera lite vilka sporter det är du tänker på.

Alpin skidåkning gillar jag. I alla fall när en person åker :kär

22258_235958279727_89975379727_2997141_163679_n.jpg

Ja, för man ser ju hennes ansikte när hon åker. Jävligt porrigt klädd är hon också i spandex som ser ut som att den är 4 storlekar för stor i grenen.

Och erkänn, hade du sett henne på krogen bland alla andra hönor så hade du inte ägnat en andra blick åt henne.

Du får nog specificera lite vilka sporter det är du tänker på.

En tolvårings nivå kanske var att ta i, men ta till exempel dart, schack och pingis. Vad hindrar ett fruntimmer från att ta sig in i världseliten där?

Enda vettiga förklaringen som framkom i förra tråden var att tjejer hellre glodde på moppegrabbar än ägnade sig åt sport, detta sades av en av damerna i sällskapet till och med. Kanske det är så enkelt?

En tolvårings nivå kanske var att ta i, men ta till exempel dart, schack och pingis. Vad hindrar ett fruntimmer från att ta sig in i världseliten där?

Dart borde ju faktiskt vara på helt lika villkor. Beror kanske på bristande intresse.

Jag läste nånstans att män har bättre rumsuppfattning än kvinnor. Det är ju nånting man använder sig av i schack.

I pingis borde man väl ha fördel av att vara starkare. Nu är jag inte jätte-insatt men när jag spelar så slår jag då i princip så hårt jag kan när jag smashar.

Beror säkert även mycket på för få utövare pga bristande intresse. Min uppfattning (kan inte presentera några siffror så det behöver inte stämma) är iaf att män oftare har hobbys än kvinnor, åtminstone hobbys man kan tävla i.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg