För lite lön, tips och råd

I de flesta kollektivavtal är det avtalat om förseningsränta. Typ 5 % på det du inte får i tid efter en vecka. Men är du inte med i facket blir det svårt att hävda det. Har ni avtal?

Ett språk chefer förstår är när man kvantifierar ett problem.
Gör en lista på alla de gånger som det varit fel, hur mycket som var fel och hur lång tid det tog innan det korrigerades.

Som det verkar så är det något fel i kodningen av din lön, och låter som att chefen löser problemet för gången medans roten till felen fortfarande ligger där och spökar. Visar man att det bara fortsätter så åskådliggörs omfattningen och därmed kravet på bättring från "lönekontoret".

Detta är mitt tips att komma åt själva felet. Sälja hoj, byta jobb, kontakta facket osv är mer ett sätt att parera symptomen tycker jag.

Tack! Fast det svåra är inte att sluta, det svåra är att inte börja om.

Ligg kvar längre i slutandefasen så skjuter du upp börjaomandet!

(Har några rätt goa tips om motivation och hur man får fart på belöningssystemen i hjärnan. Egen metod som funkat bra för fler än mig. Även girigheten stimuleras till stordåd!).

Ett fult knep men får du för lite i lön , plocka hem något från jobbet som motsvarar det arbetsgivaren är skyldig dig.

är man inte med i facket så får man skylla sig själv tror inte du får hjälp där.
Dessutom borde vi förstatliga alla företag.

Last edited:
är man inte med i facket så får man skylla sig själv tror inte du får hjälp där.

Rätt åt den DJÄVELEN om han inte vill vara solidarisk! :mad:

Om dom skulle bli duma, alltså.

Dom ÄR duma!1 Jag tycker vi lägger ner alla företag för dom bara vill roffa åt sig på bekostnad av vanligt folk som är slavar för kapitalismen. Man kan vara säker på att alla företag försöker blåsa en1

Last edited:
Dom ÄR duma!1 Jag tycker vi lägger ner alla företag för dom bara vill roffa åt sig på bekostnad av vanligt folk som är slavar för kapitalismen. Man kan vara säker på att alla företag försöker blåsa en1

Då är det bäst att alla går med i facket direkct!

Har jag missat något eller har något fack hävdat att de sysslar med ideell verksamhet eller erbjuder de tjänster till betalande medlemmar ungefär som att SF erbjuder bio till de som löst biljett och låter övriga stå kvar utanför salongen?

Ja, annars är man en svartfot som åker snålskjuts och parasiterar på det oerhörda arbete som fackbasarna lägger ned. Dessutom bör man vara med och solidariskt stödja alla arbetslösa som det är synd om.

Har jag missat något eller har något fack hävdat att de sysslar med ideell verksamhet eller erbjuder de tjänster till betalande medlemmar ungefär som att SF erbjuder bio till de som löst biljett och låter övriga stå kvar utanför salongen?

Ingen aning. jag syftade bara på mitt eget goda exempel. Jag är med i facket som en försäkring om mina egna företag eventuellt blir duma och vänder sig mot mig.

Nej men de har en skadeglad inställning till folk som inte är med att de får skylla sig själv. Precis som tidigare kommit fram i den här tråden.

Jobbade ett tag på en LO-arbetsplats och tröttnade och gick ur facket efter ett tag. Det sågs inte med blida ögon. Inte för jag bryr mig det minsta vad de tyckte men ändå.

Allt facket gjorde var att se till att de värdelösa, lata medarbetarna fick glida runt på räkmackor medan vi andra fick göra deras arbetsuppgifter också. Till samma lön! Alkisar och klåpare såg de förstås till att det inte gick att bli av med. Vilka tror du fick ta skiten pga det? Jo, alla de andra som inte var klåpare eller latmaskar eller pundare.

Sen fick man alltid täcka upp för fackrepresentanterna för de sprang på möten hela tiden(läs fika) medan alla andra fick slita arslet av sig. De var naturligtvis enbart med där för att slippa jobba. Solidariskt va?

Facket spred även osämja omkring sig eftersom företaget sågs som Lede Fi i allt de gjorde och chefer som ställde krav var naturligtvis svin.

Jag har aldrig sett facket göra ett skit för de medarbetare som skötte sig och inte var sjukskrivna eller vabbade hela tiden. Och kom inte dragandes med löneförhandlingar och sånt för individuella löner hade varit så mycket mer rättvist. Jag hade med glädje förhandlat om min egen lön

Jag hade med glädje förhandlat om min egen lön

Det hade du kunnat göra ändå... men håller i övrigt med.
Jag är med i facket enbart för inkomstförsäkringen samt de övriga gruppförsäkringarna.

Till TS:
Ring lönekontoret nu och säg: FIXA!

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...