Kvinnor och extremsport, varför??

Status
Ej öppen för fler svar.
Pratar du i generella termer?! En anledning oavsett sport är att det i så gott som alla sporter är en större andel män som elitsatsar från tidig ålder och därav har du fler duktiga individer...
http://www.expressen.se/ledare/1.876542/eric-erfors-lat-kvinnorna-spoa-mannen

ja men det borde ju finnas någon som är ett underbarn som kommer o piskar alla men det gör det ju inte.

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/lista-25-rikaste-idrottsstjarnorna_712507.svd

1 kvinna på den listan, vill hon kan jag gifta mig med henne.

Men visst man kan ju undra vad är näst afghanska-rallyt på TV?

Ja för det är sämre om man vill inte sponsra någon som är kass?

Last edited:
Kom på en sak till. Curling, varför spelar dom var för sig? :va

Tjejer triggas inte lika hårt och utvecklas därmed inte lika mycket. Tänk bara på om din framtida son ska lära sig bräda och vill hoppa big air, han lär bli tvungen att göra rodeo/corkscrew-900 nånting för att ens kunna komma till nån slags europeisk tävling år 2031.

Jag åker både skateboard, snowboard, surfar. Så fort en tjej är med gänget smörjs hon som en cykelkedja och triggas knappt aldrig. Det är fel redan från början liksom.

Finns inte en sport där tjejer är bättre en killar. Förutom i rytmisk simm där killar inte får medverka. :fakta

Ingen har sagt något om att ni inte får hålla på, däremot kan det väl inte krävas någon större fysik för att spela pingis/bowla/kasta pil/pricka en boll med slagträ osv lika bra som en karl? Däri ligger frågeställningen serru.

Dåliga och dåliga ... Vi har inte samma fysiska förutsättnigar som ni, svårare än så är det ju inte. Det innebär ju inte att vi inte har rätt att utöva vilka sporter vi vill.

Ingen har sagt något om att ni inte får hålla på, däremot kan det väl inte krävas någon större fysik för att spela pingis/bowla/kasta pil/pricka en boll med slagträ osv lika bra som en karl? Däri ligger frågeställningen serru.

Korrekt. Vi kanske inte är lika bra på de sporterna som ni män (pojkar?) för att de är förbenat tråkiga och för att vi hellre tillbringade vår tid med att limma på de tuffa grabbarna som slangade med moppen. Eller nåt.

Skämt åsido. Jag var grym på brännboll. ÄR grym på brännboll. Bring it on bara.

Min kvinnliga sida känner sig kReNgT!!:mad:

du ska få smaka mitt Scan branding iron i sommar mansgris!!!:D

För övrigt var det jävligt dåligt med tjejer i den här tråden. :mad:

Tjejer får inte leka boll efter maten, då ska dom hjälpa till med disken och vakta lillebror.

Dessutom har dom inte lika mycket tid att träna, eftersom dom måste sminka sig och fixa håret.

Ska dom dessutom hinna shoppa skor så, ja då är det inte mycket träningstid kvar.

Åka bräda och sånt, det är väl inte extremsport... wing suits, roller suits, top fuel dragsters, köra Dakar m.m. är något mer extremt.

http://online.equipe.nu/sv-SE/class_sections/4944/starts

6 damer och 11 herrar i den klassen. Vill du ha länkar till fler startlistor eller?

Jo, men var och varannan tjej rider under någon period av sitt liv, men ytterst få pojkar gör det.

Ändå är det 50/50 när det tävlas, och av världens främsta hoppare är majoriteten män.

Man tycker att det borde finnas fler duktiga tjejer med tanke på överrepresentationen i rekryteringsbasen.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!