Kvinnor och extremsport, varför??

Status
Ej öppen för fler svar.
först ville inte jag ens lägga ner tid på denna tråd,:gnissla men eftersom det finns en tjej som skriver så måste jag tillägga:

1. ridsport är en jämlik sport, killar och tjejer tävlar på exakt samma villkor..allt handlar om skicklighet, träning och motivation osv..:tummenupp:yoparty
2. vad har vi tjejer gjort för ont för att nån vill göra en sådan här tråd..ge er!:mad:

Hur kan du få 6 kvinnor att bli fler än 11 män? Och vet du vem som vann den klassen? :va

För att i den stora massa av ryttare som finns är majoriteten kvinnor ändå verkar det som fler män når toppen för de är bättre ryttare?

Nä, det räcker. Bevisar ju bara vad jag sa. I princip dubbelt så många killar.

Edit: Se svaren över mig från Guw och Johansson..

Ja, dubbelt så många killar, men det var ju inte det du sa i inlägget jag svarade på, utan precis tvärtom.

För att i den stora massa av ryttare som finns är majoriteten kvinnor ändå verkar det som fler män når toppen för de är bättre ryttare?

Eller för att de är mer motiverade att fortsätta rida efter att de har fyllt 16? Mer tävlingsinriktade? Har mer tid för tävlingar?

Knappast för att de är bättre ryttare, för trots att det är fler herrar som rider i världscupen så vinner de inte oftare än damerna.

Dragracing både 2 å 4 hjul är en "sport" där tjejer hävdar sig mycket väl gentemot killarna och är mig veterligen det enda stället där det tävlas på lika villkor mellan könen.

Alltså mer dragracing i tv NU !!:D

För övrigt var det jävligt dåligt med tjejer i den här tråden. :mad:

Hmm, det brukar inte vara lönt att försöka omvända folk som bestämt sig... Så jag gav upp innan jag försökte(det kanske är därför jag inte håller på med nån extremsport heller...:va)

Men power till dig som orkar.:Bugar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...