BattleField Bad Company 2 (XBOX360)

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Någon mer som kommer spela detta? Eller som spelar demot nu?

Liten fråga statestiken i demot kommer man få ha kvar den till hela spelet när de släpps? :confused:

:kulspruta

Ingen här som spelar de? Konstigt eftersom det är/kommer bli årets bästa spel....

:machinegu :kulspruta

Hello

Sitter på betan till PC, vi kommer inte får behålla statsen iaf

Har kört betan på dator och tyckte det var lite klumpigt om man jämför med t.ex. modern warfare 2

Hello

Sitter på betan till PC, vi kommer inte får behålla statsen iaf

Ne jag har förstått detta.. :( Men det gör inte så mycket hade bara vart kul att ha bra vapen från början men men...

Har kört betan på dator och tyckte det var lite klumpigt om man jämför med t.ex. modern warfare 2

Du är ju galen..... bf är ju tusen gånger bättre än cod... :brinnerup

Vad var det som du tycket kändes klumpig? Det ända jag har och klaga på än så länge är att men inte kan ligga ner.. :(

Last edited:
har spelat stängda betan till pc och jag är lite besviken (minst sagt)då det är en hel del som inte är bra, i push mode så kan du smälla m-com stationerna med c4 så det är omöjligt att försvara sig, bara o pluppa på c4 på atv:n (jihadquad) o köra intill m-com och kapoooof, du kan även riva hela huset som m-com står i.
Det sämsta är dock ljudet som är i total avsaknad av ljudriktningskänsla, det smäller satan hela tiden men du hör inte vartifrån skotten kommer ifrån.
gubbarna rör sig otroligt segt och fult.
saknas massa inställningar i settings.
Ja det var väl det mesta, kommer INTE köpa dirr utan andra får vara försökskaniner på retailen så får vi se om dice fixar kakan.
hur 360/ps klarar sig vet jag inte men det är många som är phett besvikna på pc versionen (betan)

har spelat stängda betan till pc och jag är lite besviken (minst sagt)då det är en hel del som inte är bra, i push mode så kan du smälla m-com stationerna med c4 så det är omöjligt att försvara sig, bara o pluppa på c4 på atv:n (jihadquad) o köra intill m-com och kapoooof, du kan även riva hela huset som m-com står i.
Det sämsta är dock ljudet som är i total avsaknad av ljudriktningskänsla, det smäller satan hela tiden men du hör inte vartifrån skotten kommer ifrån.
Ja det var väl det mesta, kommer INTE köpa dirr utan andra får vara försökskaniner på retailen så får vi se om dice fixar kakan.
hur 360/ps klarar sig vet jag inte men det är många som är phett besvikna på pc versionen (betan)

Ja jag har också hört att pc inte varit någon hit (Dock är det ju bara beta) Xbox och ps3 har ju ett demo så där funkar det lite bättre och på min xbox hör man vart kulorna och bomberna kommer ifrån. Men det är ju som alla spel i dagsläget att dom lägger inte så mycket tid på pc längre utan konsolerna i förstahand.

Tänk på att det är en Beta så slutprodukten kommer vara mer finslipat.
testa på hardcore mode känns som spelet får bättre flyt där än i vanliga!

Så tycker jag om demot till 360:n, inte en chans att jag lägger pengar på något dylikt.
Jag lirar vidare på cod med dess brister....

FPS ska spelas på PC och utvecklingen på senare tid är bara att det ska vara mer "användarvänligt" vilket är ett annat ord för lättsmält pang-pang på konsol.
Bara det att det brukar finnas ett hardcore-mode i spelen är trams, varför inte utveckla spel som kräver lite skills från början?
Jag tror att konsol-spelarna är mindre intresserade av spelet utan mest vill fördriva ett par timmar i soffan typ. Och att utveckla spel för den publiken först och sen porta det till PC och andra konsoler är i mitt tycke fel. För ett simulatorspel kanske det fungerar men inte för ett FPS-lir.
Ni som spelat BF2-moden Project Reality förstår hur jag menar.

spelar demot på xbox och naturligtvis är den bättre än cod. ser fram emot hela spelet om nån vecka.

FPS ska spelas på PC och utvecklingen på senare tid är bara att det ska vara mer "användarvänligt" vilket är ett annat ord för lättsmält pang-pang på konsol.
Bara det att det brukar finnas ett hardcore-mode i spelen är trams, varför inte utveckla spel som kräver lite skills från början?
Jag tror att konsol-spelarna är mindre intresserade av spelet utan mest vill fördriva ett par timmar i soffan typ. Och att utveckla spel för den publiken först och sen porta det till PC och andra konsoler är i mitt tycke fel. För ett simulatorspel kanske det fungerar men inte för ett FPS-lir.
Ni som spelat BF2-moden Project Reality förstår hur jag menar.

Jag hade håligt med dig om det varit för 4 år sen..

Men jag tror att det är fler och fler som går över och börjar spela på konsol jag har alltid varit en pc människa innan men nu skulle jag aldrig gå tillbaka tycker det är mycket bättre spel känsla i xboxet.

spelar demot på xbox och naturligtvis är den bättre än cod. ser fram emot hela spelet om nån vecka.

:yoparty Vad du för gametag?

Mitt är johan lindell får se om vi ses på kartan... :D

Last edited:
Men jag tror att det är fler och fler som går över och börjar spela på konsol jag har alltid varit en pc människa innan men nu skulle jag aldrig gå tillbaka tycker det är mycket bättre spel känsla i xboxet.

Jag är också helt övertygad om att fler och fler lirar online på konsol, för bara ett par år sedan fanns det inte onlinetjänster.
Sen om det finns fler konsolspelare än PCspelare online har jag ingen aning om.
Men spelen är inte i mitt tycke tillräckligt bra, och utvecklas de för konsol i första hand blir PC-varianten sämre än om den varit huvudplattformen från början. GRAW är ett bra exempel på ett skitbra spel som misslyckas på andra plattformar än den första.
Sen saknar jag lite community och mod-kulturen som finns på PCsidan.

Det jag försöker säga att konsolspel och PC-lir måste skilja sig mer, och att spelutvecklarna borde lägga ner mer energi på att porta spelen på rätt sätt till olika plattformar.

Jag är också helt övertygad om att fler och fler lirar online på konsol, för bara ett par år sedan fanns det inte onlinetjänster.
Men spelen är inte i mitt tycke tillräckligt bra, och utvecklas de för konsol i första hand blir PC-varianten sämre än om den varit huvudplattformen från början. GRAW är ett bra exempel på ett skitbra spel som misslyckas på andra plattformar än den första.

Det jag försöker säga att konsolspel och PC-lir måste skilja sig mer, och att spelutvecklarna borde lägga ner mer energi på att porta spelen på rätt sätt till olika plattformar.

Jag håller med dig helt. Största anledningen som iallafall jag själv har gått över helt till konsol är för enkelheten allt du behöver göra är att stoppa in skivan och spela.. Man slipper installera köpa ny data varje år och uppdatera hela tiden... Sen kommer ju aldrig konsol bli lika bra grafik mm som pc men jag är nöjd ändå... :)

Finns ca 20-25 miljoner Xbox live användare idag, och PSN har ca hälften så många så totalt på konsoll vid det i runda svängar 30-35 miljoner (reggande konton) gissar på att åtminstånde 1/3 av dessa inte är konton som brukas ofta eller alls. så vi säger kanske 25 miljoner aktiva spelare på konsoll välder över. detta är småsummor mot PC världen. Så PC är fortfarande MYCKET större marknad. Men konsoll spelaren köper spel oftare och därav tjänar man mer pengar.

Där tycker jag helt tvärt om, de borde skilja så lite som möjligt så man kan köra crossplatform på dem! Xbox live och games for windows live har ju gjort lite försök på detta och man kan bara hoppas på att de får det att funka riktigt bra!

Ne jag har förstått detta.. :( Men det gör inte så mycket hade bara vart kul att ha bra vapen från början men men...

Du är ju galen..... bf är ju tusen gånger bättre än cod... :brinnerup

Vad var det som du tycket kändes klumpig? Det ända jag har och klaga på än så länge är att men inte kan ligga ner.. :(

Dels så kändes det laggigt/hackigt, kan ju bero på beta iof. men sen tycker jag det blir mycket roligare action i Modern Warfare 2. Gillade inte de stora banorna på BF, samt fordonen. Sedan tycker jag mus styrningen känns mycket mer direkt i COD MW2, jämfört med BF betan.

Har inte spelat de tidigare COD eller BF spelen online, bara nött CS 1.6 sedan tidernas begynnelse. Jag hatar iof. COD MW2 P2P system istället för server/client. Men jag tror jag har tur där för jag har 100mbit så jag blir välldigt ofta server har jag märkt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg