iPadtråden

Hehe var på vippen att skriva ett gnällinlägg till dig pga dit antiäpple propagerande men skippar det, du kunde ju skriva ett vettigt inlägg i en apple tråd också :tummenupp
Instämmer i klagosången på iTunes, det programmet måste vara djävulens påfund!
Har egentligen inget behov av en Mac men tycker dom är snygga och det lilla jag har testat dom funkar dom klockrent.
Har testat lite Hackintosh på den vanliga laptopen jag har men fick inte fart på ljudet.
Allt annat funkade dock.

Alla jag känner har tidigare klagat på att jag är så anti Microsoft, trots att jag alltid har haft minst en maskin med W95/98/XP på.

Annars har jag inställningen att bra mjukvara är som bra sex, bäst om det är gratis och ständigt utvecklas ;)

Jag är intresserad av nästan all elektronik/teknik och därför håller jag mig hyfsat uppdaterad, det här släppet följde jag live på engadget, i går såg jag en bra dokumentär om "The history of siliconvalley" http://www.youtube.com/watch?v=ZTC_RxWN_xo&feature=player_embedded

Samt en relativt ny entimmes intervju av Linus Thorvalds.

Ipad

Hela resonemanget här kretsar ju kring hur den står sig mot antingen en Iphone eller en laptop idag. Jag tro nog Apple helt enkelt tänkt annorlunda. Skit i vad som finns på marknaden och se till vad kunder gör.

90% köper en dator för 5-15.000 för att surfa, kolla facebook, se på youtube, lyssna på musik. Möjligtvis skriver de något i word och lägger upp en tabell i Excel. För det räcker en Ipad utmärkt.

Från andra hållet kommer läsplattorna som den här slår på fingrarna.

När hypen lagt sig inser många att denna kompromiss täcker väldigt många basanvändares behov.

Jag ser den inte som bättre eller sämre än en laptop utan helt enkelt som något nytt. Habegäret är dock ganska lågt än så länge.

Hela resonemanget här kretsar ju kring hur den står sig mot antingen en Iphone eller en laptop idag. Jag tro nog Apple helt enkelt tänkt annorlunda. Skit i vad som finns på marknaden och se till vad kunder gör.

90% köper en dator för 5-15.000 för att surfa, kolla facebook, se på youtube, lyssna på musik. Möjligtvis skriver de något i word och lägger upp en tabell i Excel. För det räcker en Ipad utmärkt.

När hypen lagt sig inser många att denna kompromiss täcker väldigt många basanvändares behov.

Jag ser den inte som bättre eller sämre än en laptop utan helt enkelt som något nytt. Habegäret är dock ganska lågt än så länge.

Hade man kunnat köra OSX och även windows som på en vanlig Mac hade jag inte tvekat ( behöver win för en del jobb).
Men man ska väl inte säga aldrig, kommer dock inte hänga på låset när dom släpps, som jag gjorde med iphonen :D

När det kommer små rörliknande saker som projicerar en skärm i luften brevid sig (som de finurliga sakerna i Startrek eller Avatar) kommer jag kanske köpa en. Innan dess så är allt från Äpple precis samma sak som förr : Överdesignat, överprisat och överskattat.

Äntligen någon som förstått. :tummenupp

Själv kommer jag skaffa en iPad den dag vår 3år gamla macbook packar ihop eller bara känns alldeles för gammal.
iPaden kommer kompletteras med en Mac Mini som mediaserver.

Det här kommer täcka in ungefär 95% av allt vi använder dator till där hemma, de resterande 5% kan jag göra på jobbdatorn som ändå hänger med hem varje dag... och när MS väl släpper RDP6.1 till OSX (med TS Gateway) så försvinner alla behov för då kan jag köra min virtuella Win7-dator som ligger i vårt moln.

Alla jag känner har tidigare klagat på att jag är så anti Microsoft, trots att jag alltid har haft minst en maskin med W95/98/XP på.

Du är med andra ord allmänt gnällig? ;)

(OBSERVERA den glada flirtande smileyn)

Trött på att tjafsa med någon som har en defaultinställning på att gnälla på saker och ting, själv tycker jag det är skoj med lite nytänk på den annars svarta, tunga, prestandafixerade datorhimlen.

Last edited:
Herregud, man undrar ju allvarligt hur fan folk är funtade.

Hörrni äppelskallar, är ni alla sånadär som tycker att det är så jävla smidigt o gött att surfa på iphonen o de e så jävla nice att skriva med touchskärmen osv? :S

Herregud, man undrar ju allvarligt hur fan folk är funtade.

Hörrni äppelskallar, är ni alla sånadär som tycker att det är så jävla smidigt o gött att surfa på iphonen o de e så jävla nice att skriva med touchskärmen osv? :S

Yepp, det gör jag. Har du något problem med det eller?

Yepp, det gör jag. Har du något problem med det eller?

:rofl
Nej jag har inga problem med det, men det får ju vissa saker att klarna endel måste jag säga.
Har tidigare sett en person säga att iphonen är så bra o smidig att surfa på så vanligt datoranvändare är nästintill onödigt nu mera.

Knappt ens när jag sitter på jobbet o har skittråkigt är det värt att surfa på mobilen, totalt värdelöst.

Hjärntvättade äppelskallar :rofl

Edit: AAHAHAHAHAHAHAHAaaahahahahahaaahahaahahahHAHAAH, ja fy fan, hahaha, ja fattar inte... tillome värt ett LOL på den...

:rofl
Nej jag har inga problem med det, men det får ju vissa saker att klarna endel måste jag säga.
Har tidigare sett en person säga att iphonen är så bra o smidig att surfa på så vanligt datoranvändare är nästintill onödigt nu mera.

Knappt ens när jag sitter på jobbet o har skittråkigt är det värt att surfa på mobilen, totalt värdelöst.

Hjärntvättade äppelskallar :rofl

Edit: AAHAHAHAHAHAHAHAaaahahahahahaaahahaahahahHAHAAH, ja fy fan, hahaha, ja fattar inte... tillome värt ett LOL på den...

Har aldrig påstått att den ersätter en dator eller är lika bra som den, säger bara att jag tycker det funkar bra att surfa på den och skriva på touchskärmen.
Men fortsätt gärna med dina påhopp... om det nu gör din dag bättre.

Förstår inte poängen, finns ju redan iphone om man vill ha nått som inte får plats i fickan med stor skärm som man kan ta på :va

Förstår inte poängen, finns ju redan iphone om man vill ha nått som inte får plats i fickan med stor skärm som man kan ta på :va

Du måste ha jävligt små fickor du...

Har aldrig påstått att den ersätter en dator eller är lika bra som den, säger bara att jag tycker det funkar bra att surfa på den och skriva på touchskärmen.
Men fortsätt gärna med dina påhopp... om det nu gör din dag bättre.

Ja det är kul att hoppa på äppelskallar.
Men jag försöker faktiskt bara att förstå det hela, folk köper större o större skärmar till sina datorer o lackar ur såfort tangentbordet krånglar litegrann o musmattorna ska va superspecial så musen glider jättebra.
Sen kommer appleanvändare o börjar surfa på mobilen :confused:

Ja det är kul att hoppa på äppelskallar.
Men jag försöker faktiskt bara att förstå det hela, folk köper större o större skärmar till sina datorer o lackar ur såfort tangentbordet krånglar litegrann o musmattorna ska va superspecial så musen glider jättebra.
Sen kommer appleanvändare o börjar surfa på mobilen :confused:

Nej, du försöker inte förstå dig på, du försöker förlöjliga de som köpt en produkt du inte fattar dig på!
Någon som försöker förstå gör det med viss ödmjukhet... inte med härskartekniker. ;)

Kolla statistiken för hur mycket websurf som sker på en iPhone, sen också hur mycket mobilsurf som sker på en iPhone. Bara på de siffrorna borde även du kunna inse att det faktiskt funkar ganska bra.

Nej, du försöker inte förstå dig på, du försöker förlöjliga de som köpt en produkt du inte fattar dig på!
Någon som försöker förstå gör det med viss ödmjukhet... inte med härskartekniker. ;)

Kolla statistiken för hur mycket websurf som sker på en iPhone, sen också hur mycket mobilsurf som sker på en iPhone. Bara på de siffrorna borde även du kunna inse att det faktiskt funkar ganska bra.

Härskartakter funkar bäst, se bara på apple.

Jag vet att statistiken är hög för mobilsurf på iphone, det är ju det jag försöker förstå hur de kommer sig.
Statistiken är inget bevis på att det funkar bra, jag vet ju själv att det inte funkar bra, det hela är lika logiskt som att apple skulle släppa en ny 13" LCD TV (ja LCD, apple håller sig till gammal teknik :D) o alla plötsligt skulle sluta använda sina 42"are o helt plötsligt tycka det funkar lika bra att kolla på TV på sin lilla iTeve.. :va
Skulle inte förvåna mig om de skulle slå, äppelhjärnor som sagt.

Jag vet att statistiken är hög för mobilsurf på iphone, det är ju det jag försöker förstå hur de kommer sig.
Statistiken är inget bevis på att det funkar bra, jag vet ju själv att det inte funkar bra, det hela är lika logiskt som att apple skulle släppa en ny 13" LCD TV (ja LCD, apple håller sig till gammal teknik :D) o alla plötsligt skulle sluta använda sina 42"are o helt plötsligt tycka det funkar lika bra att kolla på TV på sin lilla iTeve.. :va

Har du provat att surfa på en iphone?

Hade det inte funkat så hade statistiken sjunkigt då folk insett att det var för bökigt.
Vem använder något annat än LCD i stor skala?

Ska man antingen:

a) Skriva som på en touchtelefon? Jag har en Hero själv och måste väl säga att det är långt smidigare att använda min Mini-PC...

b) Köpa ett trådlöst tangentbord och sitta och hålla tabletten i ena handen och skriva på det separata tangentbordet med den andra.

Njaeeee... Det blir nog att behålla Mini-PCn till den kapsejsar och sen handla en Macbook Air...

/ Jens

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...