Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

Sjalv ar jag i thailand och kor 3-hjulig moppe med soltak. Hur kul som helst i kurvorna nar sidohjulet lyfter, he, he. Toppar 70 nar man ar sjalv och 45 med 5 pers i sidovagnen :)
 
jag tror första körningen kommer bli av 13e mars så nu har jag skrivit det ;) får väl se om jag sätter dennna....
 
Tjenare!
Om man ny på det här med samåkning, finns det isf tillfällen som man kan komma till då åkningen är lite mindre komplicerad/lättare att haka på?
Skulle kännas sig lite dum om man dubblar en hel grupps körtid en lördag bara för att man själv är newbie. Eller resonerar jag galet?
 
man brukar vänta in alla som tar d lugnt så det är bara o hänga på. får vi vänta för länge blir d så att vi åker tillbaks o ser i fall ngn har gått omkull lr fått problem . så du är välkommen o köra oavsett om du är newbie :tummenupp:tummenupp
 
Tjenare!
Om man ny på det här med samåkning, finns det isf tillfällen som man kan komma till då åkningen är lite mindre komplicerad/lättare att haka på?
Skulle kännas sig lite dum om man dubblar en hel grupps körtid en lördag bara för att man själv är newbie. Eller resonerar jag galet?

Jag låg i täten på GP körningarna redan första året jag hade hoj. För min del var det väl dock för att jag kompenserar körkunskap med dödslängtan. :D

Är du ny på hoj så rekommenderar de flesta att du bokar in en SMC kurs. Det ska jag gå i vår för att öka körkunskapen och minska delen dödslängtan kompensation. :tummenupp

Seriöst... Högt tempo är det bitvis men vi kör inte så brutalt snabbt och väntar in när någon hamnar lite efter.
Min erfarenhet av GP körningarna är att 100% av de som är med är toktrevliga tjejer/grabbar och fikapauserna är jäkligt kul. Känns som man känt personerna mycket längre än man gjort och det är mycket skratt! :tummenupp
 
SMC-kurs har jag redan börjat spåna på, vet inte vilken/vilka som ger mest. Vilken ska du själv ta?
Är inte ny med hoj, har bara inte kört på tre mycket abstinens-fyllda år nu.. :jisses
Och tidigare tog jag aldrig chansen att hänga på GP körningarna. Men det känns ju gött att de finns hopp om att få haka på då!

+9 grader i solen nu, känns som om vi börjar närma oss.. :banana
 
Last edited:
SMC-kurs har jag redan börjat spåna på, vet inte vilken/vilka som ger mest. Vilken ska du själv ta?
Är inte ny med hoj, har bara inte kört på tre mycket abstinens-fyllda år nu.. :jisses
Och tidigare tog jag aldrig chansen att hänga på GP körningarna. Men det känns ju gött att de finns hopp om att få haka på då!

+9 grader i solen nu, känns som om vi börjar närma oss.. :banana

Valet av SMC kurs är ganska enkelt. Alla deltagare börjar med steg 1 för att sedan gå vidare med steg 2 o.s.v. (Ett steg per kursdag). Kursinnehållet mellan BKK och SHK är ganska lika (samma kursmoment). Jag kan rekommendera Kinnekulle som en bra träningsbana. Ganska nära Gbg och många olika "knixiga" kurvor att träna på. Det blir en SMC kurser på Falkenberg i år.
 
Som göteborgare ska du såklart gå på Västs kurser ;) Falkenberg är redan fullbokat tror jag. Flertalet kurser (både i väst och riks regi) hålls på Kinnekulle, nytt för i år är att Väst håller utbildning på Gotland!

Vad gäller gruppkörningar i allmänhet är det allra, allra viktigaste att köra i sitt eget tempo (!!!) och inte dras med av hur andra kör. Du vet aldrig vilka marginaler andra väljer att köra med. Lita enbart på dig själv, eller med fördel om du skaffar dig en riding-buddy som du kan lita på vad gäller omdöme och körstil.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top