Se till att skaffa ett jobb, utan det är det nästintill omöjligt såvida du inte vinner på lotto.
Skit i att dricka en massa sprit på helgerna och "lev lite snålare" skit i en massa fika på rasterna i plugget osv..
Sen va berädd på att ta nästintill vilket jobb som helst. skit i att det är ett tråkigt skitjobb, tänk frammåt när du sitter på mcn

Sen är det bättre att ha en gammal mc än ingen alls. skit i att ha kravet att köpa allting nytt, köp en som verkar vettig i pris, för det kommer alltid merkostnader som du inte kan räkna med som däck osv.. Bättre att ligga lite under i budgeten än att maxa den!
Har själv fått jobba och spara ihop allt jag har haft, moppe (mt5a) gammal o billig å äga, honda cr125-91, gammal men hade lika kul i skogen ändå, honda nsr-91 (lätt mc) hade span på blocket länge innan jag hittade den för 5k, lite pill men det var det värt. För då fick jag pengar över till körkortet och utrusting, köpte ett allväderställ på rea som dom flesta mc handlare har varje vinter. köp begagnat annars.
Sen sparade jag ihop en rejäl slant och köpte en husaberg 650. Skit i sporthoj när du går i plugget, alldeles för dyr att äga. husan kostar 75kr/mån för försäkringen. Sen delar är ju en annan femma

Bara lite tips, hur som Lycka Till

//Chrille