Ducati 1098 vs Skyline GT-R

Skulle jag få "välja" så skulle jag valt GTRen som fordon =) Den bilen går som ett svin 0-160 ungefär... Ser dock lite jappo ut.

Borde man inte räkna med vikten på föraren om man nu måste snacka power to weight ratio? kul video i vintermörkret iaf...

Kul att se på men är ju inga nyheter att en sån bil bromsar fortare och tar kurvor fortare, VÄRST AV ALLT är att man längtar ännu mer till SOMMAREN och bankörning!!!!

Borde man inte räkna med vikten på föraren om man nu måste snacka power to weight ratio? kul video i vintermörkret iaf...

Håller med, förarens vikt på hojen är ju en ganska stor del i det hela...

Dessutom:
Jag skulle mycket hellre ha hojen än bilen. Jag kör inte för att vara snabbast, jag kör för att det är kul och den känsla man får på en hoj!

Undrar hur det skulle sett ut med bpu på nissanen, 600+ whp

Har man råd att tjacka den så varför snåla med ett simpelt höja laddtrycket-trim. Lika bra att trycka på singelturbo o plocka ut närmare strax under 1000hk

Håller med, förarens vikt på hojen är ju en ganska stor del i det hela...

Dessutom:
Jag skulle mycket hellre ha hojen än bilen. Jag kör inte för att vara snabbast, jag kör för att det är kul och den känsla man får på en hoj!

Jag skulle ta bilen, sälja den o köpa 3 ducatis o en GSX1000R med turbo ;)

Last edited:
Undrar hur det skulle sett ut med bpu på nissanen, 600+ whp

Lite skillnad hade det gjort men man hänger ju inte med hojen ändå rakt fram. Nån som jämfört sina tider på sviesta och mantorp med lotus superseven bilar som kör r-däck eller slicks? Det vore intressant att se skillnaden.. Det finns ju ett par som kör med typ 4-600 hk och bilar som väger 6-700 kg.

Jag tror det är psykologiskt lättare att hålla stumt i en bil än på en hoj, missar man en bromspunkt bromsar man rakt i på gräset med bilen.. eller om man får släpp i en kurva så snurrar man av men oftast inga värre skador. Man kan gå hårt över curbsen utan att det går åt skogen.

Har man råd att tjacka den så varför snåla med ett simpelt höja laddtrycket-trim. Lika bra att trycka på singelturbo o plocka ut närmare strax under 1000hk

Singelturbo på en V6? Tror inte det finns så mycke trim till dom där än, tror dom får ut 800hk som mest.

Singelturbo på en V6? Tror inte det finns så mycke trim till dom där än, tror dom får ut 800hk som mest.

Är dubbelturbo original...Du har iofs laddtryck på "låga" varv med det finns mycket mer att hämta ifall de byts ut mot en större singel. Nackdelen är att den börjar ladda mycket senare men när det väl kickar igång så jävlar. Sen går det egentligen att få ut hur mycket som helst, frågan är hur mycket man är villig att spendera =P
R34 GTR plockar dom ut över 1000hk utan större problem...frågan är ifall det inte räcker med 600+.

Är dubbelturbo original...Du har iofs laddtryck på "låga" varv med det finns mycket mer att hämta ifall de byts ut mot en större singel. Nackdelen är att den börjar ladda mycket senare men när det väl kickar igång så jävlar. Sen går det egentligen att få ut hur mycket som helst, frågan är hur mycket man är villig att spendera =P
R34 GTR plockar dom ut över 1000hk utan större problem...frågan är ifall det inte räcker med 600+.

R34 har en rak 6a, nissan GTR har en V6 så det blir skapligt annorlunda att singelkonvertera en sån.

Ta ut 1000hk utan större problem är en viss överdrift.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back