Om det vore så väl, har likadan motor i min bil och det är en skaplig shoppinglista för att nå 1000hk.
Byt till en supra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om det vore så väl, har likadan motor i min bil och det är en skaplig shoppinglista för att nå 1000hk.
Byt till en supraDu har färdigt kit på suprastore.com på 1050Hk för $11,400 sen blir det visserligen dags att förstärka drivlina, växellåda etc etc men iallafall.
Ja 2JZ motorerna verkar bra, men Suprorna har RWD och vikten som nackdel.
Ja 2JZ motorerna verkar bra, men Suprorna har RWD och vikten som nackdel.
Verkar bra... Troligtvis den original motor som klara mest mos utan att öppnas.
Var just därför inne på en R32 GTR ett tag efter jag kvadda supran men personligen så kostade det mer än det smaka. Sen är suprans 2JZ-GTE motor mer skottsäker än GTR:en men men. Hoj är iallfall enligt mig både roligare o billigare.
Inte bara det...inte många växellådor som klarar uppemot 600hk original! Underbar japansk skapelse det där
Var just därför inne på en R32 GTR ett tag efter jag kvadda supran men personligen så kostade det mer än det smaka. Sen är suprans 2JZ-GTE motor mer skottsäker än GTR:en men men. Hoj är iallfall enligt mig både roligare o billigare.
Inte bara det...inte många växellådor som klarar uppemot 600hk original! Underbar japansk skapelse det där
Finns iaf ny vev, stakar kolvar, cylinderfoder osv osv. 4.2L stroker... som ska klara 1000.
Jag tror VQ38an slår både 2JZ och RB26an på fingrarna. Nackdelen skulle vara aluminumblock.

De sa även i videon att de jämförde ren varvtid oxå där GTRen visade sig vara 3 sekunder snabbare... hoppsan!Såg filmen, den var intressant men inga nyheter....
Det som skulle vara verkligen intressant är om man kör en standard sporthoj mot en sån här typ av bil som Nissan GTR eller liknande i standardutförande i ett lopp på mer än ett varv, tex 5 varv. Undrar hur bromspunkterna för bilen hamnar en par varv in i loppet då?![]()
De sa även i videon att de jämförde ren varvtid oxå där GTRen visade sig vara 3 sekunder snabbare... hoppsan!
...blöt och gediget krokig bana, no shit?![]()
Det kan ju spegla en rejält krokig 70 väg i skogen med lite blöta löv och uppdraget grus i böjarna...
Om banan hade varit helt rak så hade det ju varit föga imponerande om hojen hade åkt ifrån, det är väl fräkt när det går fort när det svänger? Annars kan man ju hålla på med rattlåsracing..
De sa även i videon att de jämförde ren varvtid oxå där GTRen visade sig vara 3 sekunder snabbare... hoppsan!
Att bilar är snabbare på bana vet vi ju och det är ingen nyhet. De har högre kurvhastighet och senare bromspunkter. Det jag tycker är intressant är att man kan ta en standard sporthoj med original bromsar och lägga varv på varv utan att de mattas nämnvärt.
Gör du samma sak med denna Nissan eller parkerar du den i grusfållan efter tre varv pga fadade bromsar? Då hjälper det inte att man är tre sekunder snabbare på första varvet.
När man tar tiden kör man warm-up, snabbt varv och sedan in i depån för att se hur snabb man var eller nöter man på några varv?
Detta att man tar en original hoj ut på bana och kan köra hårt är det jag tycker är mest imponerande. Sedan är ju en bil med rätt grejor snabbare, tyvärr....
....
Bilar tål förvånansvärt mycket stryk även när man plågar dom på bana, vi har kört 5 timmars långlopp med skrotbilar.
Fan va kul. Var gjorde ni det och vilka bilar kördes det med?
Sorry för OT ... i en redan nerkladdad tråd![]()
Kallas 5papps cupen och det körs tävlingar från februari till december på folkracebanor/rallycrossbanor. Bilarna måste säljas för 5 tusen om nån vill köpa den efter racet, vilket aldrig hänt..
Det körs på Ticksta och Sundsta uppe i Norrtälje trakten och Laholm nära(?) göteborg.
Regler för 5papp
http://www.slc.se/index4.htm
Rekommenderas varmt, det går att köpa en bil för 1000 kr och plocka av lyktorna och vara med. Men lite småfix innan kan vara värt det om bilen ska hålla 5 timmar.
Är dubbelturbo original...Du har iofs laddtryck på "låga" varv med det finns mycket mer att hämta ifall de byts ut mot en större singel. Nackdelen är att den börjar ladda mycket senare men när det väl kickar igång så jävlar. Sen går det egentligen att få ut hur mycket som helst, frågan är hur mycket man är villig att spendera =P
R34 GTR plockar dom ut över 1000hk utan större problem...frågan är ifall det inte räcker med 600+.
Att bilar är snabbare på bana vet vi ju och det är ingen nyhet. De har högre kurvhastighet och senare bromspunkter. Det jag tycker är intressant är att man kan ta en standard sporthoj med original bromsar och lägga varv på varv utan att de mattas nämnvärt.
Gör du samma sak med denna Nissan eller parkerar du den i grusfållan efter tre varv pga fadade bromsar? Då hjälper det inte att man är tre sekunder snabbare på första varvet.
När man tar tiden kör man warm-up, snabbt varv och sedan in i depån för att se hur snabb man var eller nöter man på några varv?
Detta att man tar en original hoj ut på bana och kan köra hårt är det jag tycker är mest imponerande. Sedan är ju en bil med rätt grejor snabbare, tyvärr....
Du verkar inte ha nån vidare koll..
Det går inte att bara sparka dit en fet singelsnurra i storlek med hx60 och sen ladda helvete.
1000hk utan problem? shit pommes... Det är inte lätt att komma över 800. Då börjar det kosta och bli jobbigt..
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife