Är dom dumma i huvet...aftonbladet ofcourse

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Last edited:
"Med sin specialbyggda båt som kostat miljoner.." Greenpeace har kollat för mycke på Batman. Visste inte att pengarna man kanhända bidragit med gick till såna tingestar. :)

Jag blir lika förbannad varje gång jag ser Whale Wars på tv, vilka helvetes idioter! Jag kan inte för mitt liv förstå att "skepparn" på Sea Sheperd får behålla sin behörighet då han gång på gång visar att sjövett inte existerar i hans värld.

Inte för att jag stöder valjakt på nåt sätt men man siktar inte på att göra ett fartyg manöverodugligt i de vattnen, eller nånstans för den delen. Tyvärr blir de väl i princip helgonförklarade nu.

"Med sin specialbyggda båt som kostat miljoner.." Greenpeace har kollat för mycke på Batman. Visste inte att pengarna man kanhända bidragit med gick till såna tingestar. :)

Det där är inte Greenpeace, utan Sea Shepard, en organisation som för övrigt har en helt annan iställning till skadegörelse och våld som metod än Greenpeace. Paul Watson som grundat Sea Shepard, och väl om jag kommer ihåg rätt är skeppare på den här båten som figurerat i Whale Wars, var med och grundade Greenpeace men blev utesluten på grund av att han förespråkade våldsmetoder. Sea Shepard består av en samling terrorister som inte drar sig för att tillfoga sina motståndare skada genom användande av mer eller mindre våldsamma metoder. Det är säkert riktigt som japanerna säger att Sea Shepard försökt förstöra deras propellrar etc.

Vill du reta en greenpeacare, så blanda ihop dem med Sea Shepard. De blir skogstokiga...:D

Det där är inte Greenpeace, utan Sea Shepard, en organisation som för övrigt har en helt annan iställning till skadegörelse och våld som metod än Greenpeace. Paul Watson som grundat Sea Shepard, och väl om jag kommer ihåg rätt är skeppare på den här båten som figurerat i Whale Wars, var med och grundade Greenpeace men blev utesluten på grund av att han förespråkade våldsmetoder. Sea Shepard består av en samling terrorister som inte drar sig för att tillfoga sina motståndare skada genom användande av mer eller mindre våldsamma metoder. Det är säkert riktigt som japanerna säger att Sea Shepard försökt förstöra deras propellrar etc.

Vill du reta en greenpeacare, så blanda ihop dem med Sea Shepard. De blir skogstokiga...:D

ge honom nobelpriset, i vilken kategori som helst...

Det är säkert riktigt som japanerna säger att Sea Shepard försökt förstöra deras propellrar etc.

Med tanke på att en av deras anfallsmetoder i de avsnitt av Whale wars jag sett har varit att lägga ut rep med flöten framför fartygen för att trassla in i propellrarna är det nog högst troligt att dom fortfarande använder såna metoder.

Med tanke på att en av deras anfallsmetoder i de avsnitt av Whale wars jag sett har varit att lägga ut rep med flöten framför fartygen för att trassla in i propellrarna är det nog högst troligt att dom fortfarande använder såna metoder.

Jävla halvfigurer.:mad:

Jag är emot valjakten, men det vete fan om jag inte är ännu mera emot Sea Shepard efter att ha sett hur dom beter sig i "Whale Wars"

Då ska man ändå betänka att det programmet produceras och klipps för att jönsarna ska framstå som the "good guys"

Jag är emot valjakten, men det vete fan om jag inte är ännu mera emot Sea Shepard efter att ha sett hur dom beter sig i "Whale Wars"

Då ska man ändå betänka att det programmet produceras och klipps för att jönsarna ska framstå som the "good guys"

Bättre att knyta näven i fickan så den vitnar... :rolleyes:

Om dom inte jagade valar skulle de inte få några rep i propellrarna.. enkelt va? :tummenupp

Last edited:
Så du tycker med andra ord att det är ok att kasta ut grus i kurvorna också då eller?

Edit: GuW hann före.

Så du tycker att det där är jämförbart då eller?

Två fel blir inte rätt.

Men det blir det ju faktiskt i det här fallet, lyckas dom sabba valfångstbåtarna så behöver dom inte sabba fler båtar.

Dvs ingen mer tjuvjakt och inget mer sabotage. 1+1=0 :yoparty

Last edited:
Med tanke på resurserna dom har beter dom sig jäkligt amatörmässigt så fort dom gör något.
Klantar sig mest hela tiden.
Dom som är med på båten verkar vara gamla hippies, veganer och annat slödder.
Jag tycker givetvis inte om japanernas "jakt på valar i forskningssyfte" och tycker det är underligt att ingen annan än organistionen Sea Shepard försöker göra något åt det.

Med tanke på resurserna dom har beter dom sig jäkligt amatörmässigt så fort dom gör något.
Klantar sig mest hela tiden.
Dom som är med på båten verkar vara gamla hippies, veganer och annat slödder.
Jag tycker givetvis inte om japanernas "jakt på valar i forskningssyfte" och tycker det är underligt att ingen annan än organistionen Sea Shepard försöker göra något åt det.
Klart det är ett gäng klantarslen, med en sådan Kapten kan ju inte dom lägre ställda vara smartare, instämmer helt med inlägget.
Dock har jag aldrig sett i programet att dom jagar ilegalt, utan dom säger att dom inte fångar mer än sin kvot, motsattsen har vad jag veteligen aldrig bevisats :va.
Vill på inget vis stödja Valfångsten men som sagt, var är beviset på att dom gör ett brott :confused:

Last edited:

Det har du jävligt rätt i. Det där gänget är inga duvungar. Vill minnas att de försökte spränga en isländsk valfångare för en massa år sedan. De har definitivt gått över gränsen för vad som är acceptabelt oaktat om syftet är gott, vilket det enligt min mening är.

Man kan undra om produktionsbolaget gjort någon research på Sea Shepard överhuvudtaget innan man satte igång att filma. Själv tvivlar jag. Serien ger dem mycket positiv reklam som de inte är värda.

Här är en artikel skriven av den där svenske stollen, Peter Hammarstedt, som är styrman på båten i TV-serien.

Sea Shepherd Conservation Society har som mål att upprätthålla internationella överenskommelser när det gäller havet och dess invånare. Sedan 1997 har organisationen sänkt tio illegala valfångstfartyg och rammat ytterligare sju stycken till havs. Tack vare att organisationen tar lagen i egna händer och inte drar sig för att ta till handgripligheter har hundratals valar räddats till livet. Det skriver PETER HAMMARSTEDT, förste styrman på ekopiratskeppet M/Y Steve Irwin.

Resten av artikeln här.
http://www.newsmill.se/artikel/2009/05/07/karleken-till-valarna-fick-mig-att-bli-ekopirat

De skäms inte ens för att öppet tala om sin kriminella verksamhet.:mad:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...