Bränna Xbox 360 spel?

JimmyE

Det man inte minns har aldrig hänt!!!
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
Blade 954:a "Black Edition"
Tjena. Köpte en chippad ( MultiX chip 1.6) Xbox 360 konsoll till grabben i Julklapp. Tror jag läst alla xbox forum som finns, och tydligen ska det vara sååå lätt att bränna knäckta spel. :va
Har dock inte lyckats alls. Jag använder en helt ny Duallayer brännare och img burn.
Någon som har en enkel Guide med inställningar osv?
Har även försökt bränna Activator skivan för Wave 4 spel ,men.... Tji fick jag även där.!:huvet

All hjälp tas tacksamt emot

Jag har ingen erfarenhet alls av boxar med chip, har enbart pillat på sånna som är flashade.
Men om bränningen lyckas eller ej beror oftast på om du har köpt "rätt" skivor.
Verbatim skivorna brukar vara klockrena, traxdata ifrån clasolsson brukar funka rätt skapligt. Andra skivor kan jag inte rekomendera, HP var det 50-50 om dom funkade eller inte.

Vad har du för skivor?

Verbatim DVD+R DL har alltid fungerat för mig. Använder också imgburn utan att ändra några inställningar. Tänk på att det är .dvd-filen och inte .iso-filen du skall öppna i imgburn, så får du inställningarna för layerbreak korrekta.
Det finns ett program på PB som heter "wavespatcher" eller något liknande. Funkar klockrent för att patcha ner wave4-spel till wave3 eller lägre.

har verbatim DVD+R D-L
I imgburn skulle tydligen layerbreaken ändras till user specified och 1913760. har även testat den där wavepatchern. jag patchade om från Wave 4 ner till wave 3 ( Tekken6) och brände på ny skiva med imgburn. Då syntes i alla fall spelet i starten på xboxen. Men för att spela det var jag tvungen och uppgradera något. (minns inte vad)

Last edited:
har verbatim DVD+R D-L
I imgburn skulle tydligen layerbreaken ändras till user specified och 1913760. har även testat den där wavepatchern. jag patchade om från Wave 4 ner till wave 3 ( Tekken6) och brände på ny skiva med imgburn. Då syntes i alla fall spelet i starten på xboxen. Men för att spela det var jag tvungen och uppgradera något. (minns inte vad)
Finns en uppdatering att tanka ner o installera via usb minne, det är det du saknar, "SystemUpdate_Fall09_8955"
Lägg det på ett usb o mata in sen funkar det.

Jag kör med clonecd, bränner på full hastighet, enklare så.

Jag sitter o kör Forza 3 nu.

Finns en uppdatering att tanka ner o installera via usb minne, det är det du saknar, "SystemUpdate_Fall09_8955"
Lägg det på ett usb o mata in sen funkar det.

Jag kör med clonecd, bränner på full hastighet, enklare så.

Jag sitter o kör Forza 3 nu.

Ok, (kanske onödigt nördig nu men....) ingen risk att jag skadar nåt annat i boxen. med en uppdate menar jag.. Typ så att det inte går att spela köpta spel eller så...:ajjabajja

Nej, det är microsofts updatering som har gjorts i ordning till en usb sticka

Jag har ingen erfarenhet alls av boxar med chip, har enbart pillat på sånna som är flashade.

Det är samma sak! Den senaste versionen av DVD läsare krävde dock en omlödning för att kunna flashas....

Nån här som lyckats få till fungerande backup på Forza 3?

Min lilliebror bränner spel, jag har Forza3, Cod WF2, Tekken 6 och ca 30 spel till samt några på vänt så att säga.....:rolleyes::tungan

Ok, Tack för tipset. Körde på uppdateringen och lyckade få igång Tekken6 som är ompatchad till Wave3. So far so good :D

Tack för hjälpen

En sak skall du vara uppmärksam på, om sonen din kör live så kommer han troligtvis bli bannad for life eftersom han kör flashat.... Det hände mig oxå, fast alla nyaste uppdateringar osv mm......
Då är det en ny konsoll som gäller OM man vill spela live igen....

Om någon vill *hmmm...* köpa spel till 360 så är det bara att PM:a mig.....

Last edited:
Köpte en begagnad och redan chipppad box. Kan man klura ut vilken version på iXtreme man har på nått sätt? Kan tänka mig att det inte är den senaste. Har dock den senaste systemuppdateringen som nämndes här ovan (8955).

En annan fråga. Kan man bli bannad enbart av att hämta uppdateringar via XBOX-Live eller är det bara när man spelar brända spel på LIVE? Min box vill koppla upp sig för att hämta en decoder när man skall streama film.

Sorry för n00b-frågorna och trådlånet.

Last edited:
Köpte en begagnad och redan chipppad box. Kan man klura ut vilken version på iXtreme man har på nått sätt? Kan tänka mig att det inte är den senaste. Har dock den senaste systemuppdateringen som nämndes här ovan (8955).

Om du inte har fått med firmwaren på en floppy eller nåt så blir det svårt. Då måste du skruva upp xboxen och läsa ner FW ifrån DVDläsaren för att ta reda på vilken version det är.

En annan fråga. Kan man bli bannad enbart av att hämta uppdateringar via XBOX-Live eller är det bara när man spelar brända spel på LIVE? Min box vill koppla upp sig för att hämta en decoder när man skall streama film.

Ja, du kan bli bannad genom att bara logga in emot xbox live. Boxen gör kontroller som lagras "offline" som den sen rapporterar uppåt när du går online. Idag finns ingen FW som är säker för xbox live spelande. En trevlig överraskning är att om du blir bannad så kommer du inte kunna använda hårddisken för att installera spel på, samt om du spelar ett spel via DVD så kommer dina saves bli korrupta vid nästa sparning. Går dock att återställa ett sånt system tillbaka till unbannadt läge för offline spelande, men det gör man inte om man inte har koll på grejorna.

Sorry för n00b-frågorna och trådlånet.

......

Det är samma sak! Den senaste versionen av DVD läsare krävde dock en omlödning för att kunna flashas
Det visade sig visst att min 360, som jag köpte bara för några veckor sen hade den allra senaste dvd-läsaren.

Så det gick inte att flasha med iXtreme. Har de knäckt det i och med lödningen alltså?

Då måste man ju betala dyrt för alla spel.... och vi vill ju inte gynna bill gates ännu mer än vi redan gör!

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...