Bränna Xbox 360 spel?

men erkänn nu att du har några olagliga MP3:or på datorn, det har jag iaf!!! MASSOR!!!! Och massor av brända xbox 360 spel....

Bränna 360-spel är ju SÅÅ 2009 :-)

Numera kör vi dom från USB-disk...

Måste ha stora USB minnen samt varför inte bränna ut dom? Lika enkelt att stoppa in en skiva som att stick in ett USB minne?!

Måste ha stora USB minnen samt varför inte bränna ut dom? Lika enkelt att stoppa in en skiva som att stick in ett USB minne?!

Tänk större :-)

1000GB USB-hårddisk, 100 fräscha spel att välja ur en lista istället för att rota i en pärm med skivor som man aldrig vet när någon repar sönder lagom tills man vill spela....

Tänk större :-)

1000GB USB-hårddisk, 100 fräscha spel att välja ur en lista istället för att rota i en pärm med skivor som man aldrig vet när någon repar sönder lagom tills man vill spela....
Det tycker jag låter riktigt smart. Hur styr man upp en sån lösning då? :D

En disk av valfri storlek. Men hur gör man med spelen så att det funkar i krysslådan?

Det tycker jag låter riktigt smart. Hur styr man upp en sån lösning då? :D

En disk av valfri storlek. Men hur gör man med spelen så att det funkar i krysslådan?

Det tråkiga är att Microsoft täppt till hålet vi använder, så din 360 får inte vara för ny eller för uppdaterad:

Detta går ENDAST att göra på XBOX 360 tillverkade före c:a 2009-06-07 och med Dashboard version upp till och med 2.0.7371

Har man spelet på skiva är det bara att sätta det i dvdläsaren och välja "copy to disk" i en meny typ. Det går säkert att kopiera en nerladdad ISO direkt så det fungerar, den måste då "packas upp" så att den ligger som "lösa filer" i en katalog på hårddisken.

Jag har inte ens hunnit lära mig allt det där själv än, men det ser smidigt ut när våra lödnissar/tekniker sitter och leker med det!

Min bror kan allt om det där, han jobbar extra som "lödnisse" på en tv spelsfirma i stan.... Får konsultera honom om det där....

Jobbigt att det inte funkar med nyare boxar, då kan man inte uppdatera boxen och det krävs ibland för att kunna spela dom senaste spelen.....

Det tråkiga är att Microsoft täppt till hålet vi använder, så din 360 får inte vara för ny eller för uppdaterad:

Detta går ENDAST att göra på XBOX 360 tillverkade före c:a 2009-06-07 och med Dashboard version upp till och med 2.0.7371

Har man spelet på skiva är det bara att sätta det i dvdläsaren och välja "copy to disk" i en meny typ. Det går säkert att kopiera en nerladdad ISO direkt så det fungerar, den måste då "packas upp" så att den ligger som "lösa filer" i en katalog på hårddisken.

Jag har inte ens hunnit lära mig allt det där själv än, men det ser smidigt ut när våra lödnissar/tekniker sitter och leker med det!
Oki, då är jag med andra ord rykt iom att jag har allra senaste utgåvan av krysslådan.

Men helt klart smidigt värre och det kommer ju komma med tiden.

Min andra fråga då? Den om vad jag behöve för program för att bränna ut på en Mac (OS X 10.05)? Nån som vet?

Vill ju leka lite själv, men hittar fasen inget på Google :(

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...