Hur många timmar spenderar du vid din TV, per dag?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Hur lång tid per dag?

• Antal röstningar
    0
Jag har för mig att brinntiden var ungefär 30000 timmar för plasma och 60000 timmar för LCD. Vilket är en hel del

Kanske jag som uppfattat något fel, men att människor gladeligen skulle lägga 30 lock på en tv som i bästa fall håller i fem år känns rätt magstarkt.

Ontopic: Tittar väldigt sällan på tv, om jag tittar så blir det oftast discovery eller animal planet som rullar. Snittar kanske 10 minuter om dagen för att sätta en siffra.

Tar tillbaka påståendet, verkar vara 60kh på bägge nu för tiden.
Var nissen i butiken som sa det till mig :)

Tar tillbaka påståendet, verkar vara 60kh på bägge nu för tiden.
Var nissen i butiken som sa det till mig :)

Snabbgooglade lite själv också efter jag skrivit mitt inlägg :D

Ljusstyrkan försämras dock med tiden och man får räkna med en halvering efter 30000 timmar. Vilket i praktiken betyder att skärmen har gjort sitt, även om den fortfarande funkar.

30000 timmar är åtta timmar om dagen i 10 år ungefär :)

Ser nästan aldrig på TV. Det är mest när jag är hemma hos föräldrarna. Tror inte ens jag haft antennsladden :håliväggen inkopplad hemma på ett halvår.

Fast TVn används många timmar per dag.

en 32" tv med 1080 upplösning funkar helt ok som datorskärm. Vilket är precis vad den används till. Bara FPS-spel som kan vara lite jobbigt.

Last edited:
Brukar alltid ha tv'n på i sovrummet när det är sovdags då jag ändå aldrig kan sova ordentligt. Så mellan 1-2 timmar/dag då det brukar bli en del i vardagsrummet också.
Men det har blivit betydligt mindre sen vi flyttade för en månad sedan då vi bara har kabeltv med pissdålig kvalité här, tidigare boxer med endast dålig kvalité.

Svårt att säga om man inte inkluderar filmtittande via datorn. Teven är dock alltid på när jag också är hemma så jag valde tre timmar, det blir det säkert med allt slötittande som sprids ut över kvällen.

Just nu är det en jävla massa eftersom TVn står på när jag sover...

1-2 timmar typ. Mythbusters i sängen innan sovdags.

Jag gillar verkligen Mythbusters, mycket underhållande/intressant. Jag har bara haft Discovery de senaste månaderna så de flesta gamla avsnitt är ändå nya för mig. Så jag ser på Mythbusters nästan varje dag om jag är hemma.
Idag såg jag även Topgear, där de kom fram till att en Suzuki Vitara med en dörrmatta i fronten hade varit den optimala polisbilen. :D

Äter ofta framför teven (kan glo på dvd eller något nerladdat).
Runt 2 timmar blir det nog.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...