Hur många timmar spenderar du vid din TV, per dag?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Hur lång tid per dag?

• Antal röstningar
    0

Merovingian

Guest
Om vi tänker genomsnitt nu.

I begreppet "TV" ingår inte DVD-tittande och spelande.

Last edited:
Tittar otroligt sällan på tv, det är ju mest skit iaf. Kan titta på nån dvd ibland, men det är också väldigt sällsynt. Jag står ut en kvart av dom flesta långfilmer, sen blir jag uttråkad, jag gör ju inget :rolleyes:

äkta TV-tittande: NOLL timmar.
tittande på TV (film, spel, tv-serie): 0,2 timmar per dag kanske.

För ca ett år sedan (när man hade en flickvän (och dom är ju "alltid" TV-galna hehe) så la jag en halv hög med pengar på en Full-HD 46"... numera är man singel och har besten i ett litet studentrum (ser extra mäktig ut hehe) men har aldrig införskaffat en antennkabel hit, så jag slipper alla jävla skrikande kockar, gnälliga och katastrof-bortblåsta-i-skallen ankor, allmänt ointressanta och korkade människor, vare sig dom jobbar på en båt eller på land... DET ÄR HELT UNDERBART!

TV'n utnyttjas till lite spelande (PS3) och vid filmkvällar, samt ibland när jag är tillräckligt "icke lat" för att se någon tv-serie* på den istället för direkt på datorn.

* DVD-boxar, streamade eller nerladdade, vem orkar med reklam, inte kunna spela upp och/eller pausa när man själv vill!?

Last edited:
Eftersom jag har TV'n i vardagsrummet och tillbringar mestadelen av tiden jag är hemma i det rummet så tillbringar jag mycket tid vid den, men väldigt lite tid åt att titta på den.

Den är dock på hela tiden.

Ja alltså det beror ju på hur man ser det, jag fildelar ju illegalt hem serier som jag tittar på. Ibland på datorn men ofta på tvn.

Snittar väl kanske 2 timmar. Ibland ser jag inte på någonting på flera dagar, ibland blir det maratontittande som idag - Mad Men på Kanal 9 sedan 14.00 fram till 21.00.

Ja alltså det beror ju på hur man ser det, jag fildelar ju illegalt hem serier som jag tittar på. Ibland på datorn men ofta på tvn.

Vi håller begreppet låst till sändningar, och inte subjektivt valda tankade eller köpta och filmer serier uppspelade på en TV-apparat som substitut för monitor.

När jag är hemma står burken på 24h/dygn,har nu 2 så den ena står för sovtiden och den andra står för vakentiden.
Aktivt tittande kanske blir ett par tre timmar dygnet men jag slänger en blick och skummar kanalerna med jämna mellanrum bara för att se att det inte är något intressant på.

När det är fest är dock burkens ljud avstängt till förmån för musik men man kan alltid kasta en blick på den för att se om det finns något på.

Min gamla Grundig 33" tjockis står nu framför sängen,köpte den i början på -90talet och har säkert ett snitt på 10h/dygn sen dess,undrar hur många nya TV som håller så länge...

Vinner eller förlorar jag nu?

Henrik

Någon timme per vecka, oftast inspelat vid tidigare tillfälle för att kunna se när det dyker upp en stulen liten stund i tillvaron. Vet inte hur det ska gå att se t.ex. "Dakar" nu med 45-60 min per dag - jag ligger redan back tre timmar i sändningstid.

Fuck!

Läste inte din post innan röstning, röstade 8+

Har den som skärm till komputern så den är på sålänge jag är hemma, dock kollar jag max 1 timme om dan på TV-program.

Min gamla Grundig 33" tjockis står nu framför sängen,köpte den i början på -90talet och har säkert ett snitt på 10h/dygn sen dess,undrar hur många nya TV som håller så länge...

LCD-tv har väl beräknad livslängd på 5år
Plasma 3år

Så kommer nog inte finnas många reliker iaf.

Last edited:
Jadu.

Har tv:n stående brevid datorn/skrivbordet, och den står nog på i princip hela tiden när jag är vaken, ibland även när jag inte är hemma. Och man slänger väl ett öga på den lite nu och då. Men timmar man verkligen tittar på den och följer med i något program är nog rätt få, bara om något verkar skoj.

Nu t.ex. har jag två datorer (stora burchen & laptop) + tv igång där jag sitter. :)

Beror på. Är jag själv: En halvtimma till frukost, en halvtimma till middag.
Är tjejen med så får nog detta dubblas ett gäng gånger.

Om man däremot räknar "skärmtid" så matar jag en bra massa. Sitter vid datorn en satans massa.

Tittar på TV kanske 2 kvällar/år högst, och då är jag riktigt uttråkad.

LCD-tv har väl beräknad livslängd på 5år
Plasma 3år

Så kommer nog inte finnas många reliker iaf.

Jag har för mig att brinntiden var ungefär 30000 timmar för plasma och 60000 timmar för LCD. Vilket är en hel del

Kanske jag som uppfattat något fel, men att människor gladeligen skulle lägga 30 lock på en tv som i bästa fall håller i fem år känns rätt magstarkt.

Ontopic: Tittar väldigt sällan på tv, om jag tittar så blir det oftast discovery eller animal planet som rullar. Snittar kanske 10 minuter om dagen för att sätta en siffra.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg