Vad är detta som sitter mellan lyserna på cbr f4i?

Ett alternativ kan kanske vara att tilta fram sensorn lite, överdrev framåt-tiltningen på bilden med 45 grader för att visa vad jag menar. Ritade en sensor med en pendel upphängd på en axel (Paint FTW).

Med en lutande sensor borde den hänga kvar i mittläge om cykeln står rätt upp (12:a) och även lutas tillräckligt så den bryter om du lägger omkull cykeln från normal position med bägge hjulen i backen.

Det här bör nog provas ut rejält innan men det kanske fungerar.

Annars får du välja mellan att slå pungen eller få den snabb-rakad. :brinnerup

Du satte ord på det jag satt o tänkte. Borde faktiskt funka helt kanon. annars börja kör med boll kopp

HAha snacka om att pissa på råden.....

Tror inlägget handlade mer om lösningar och inte spekulationer.

Hänger man hela sensorn pendelupphängd med en viss rörlighet så kommer tex sensorn aldrig att störas av en 12:a.

Lutar man givaren till fast position flyttar man risken till framhjulet bara, dock inte lika farligt om motorn stängs av då.

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: tcg
Är det inte exta angeläget att ha en tippsensor på en hoj som kommer välta:confused: Om du lägger den ner och råkar få in en hand i bakhjulet eller kedjan minskar ju även risken för klämskador om motorn stannar automatiskt.

Jo men alltså grejen är den att jag inte känner nån personligen som kör stunt och från början handlade ju tråden om vad det var då jag inte var säker på att det var en tippsensor.
Men kom på att det finns en kille som jobbar på Lingvalls som är en jävel på stunt som jag tänkte försöka få tag på.
Sen är man ju tacksam på att ha fått sett hur en tippsensor ser ut inuti så man har 100 koll på hur den är uppbygg och funkar.
Liksom hur man gör för att koppla bort den.

Men som Vrak2005 skriver så om det är nån hoj man borde ha tippsensor på så är det väll egentligen en stunthoj men å andra sidan så när man inte trillar så kan det ju med en tippsensor leda till onda vurpor.
Så hur fan gör dom??
Får som sagt försöka få tag på nån som kör stunt som kan förklara vilken lösning som är bäst om ingen här vet nått beprövat som funkar bra

Last edited:
Får som sagt försöka få tag på nån som kör stunt som kan förklara vilken lösning som är bäst om ingen här vet nått beprövat som funkar bra
Jag vet inte, men en ledtråd skulle kunna vara diverse bilder i Ingels garage, exempelvis
visabild.php

eller

visabild.php
.

;)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back