GsxrAbuser
Drygast i stan!
Look whos talking.........![]()
![]()
![]()
Titta en som tog åt sig med en gång

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Look whos talking.........![]()
![]()
![]()

Precis. Inför licens på hundägande med förarprov. Ge även polisen större befogenhet att omhänderta/avliva hundar på plats. Lagstadga sen om att hundar måste vara kopplade så kanske man kan få bukt med lite av problemen.
Ska framför allt gälla småhundar. Är väl mest folk som inte vågar skaffa "en riktig" hund som skaffar mops, och de verkar tro att bara för att hunden är liten behöver man inte dressera den.Inte mig emot ärligt talat, men då ska det gälla alla raser, även småhundarna.
Att hundar ska vara kopplade bland människor håller jag också med om, precis som det är en självklarhet att alltid plocka upp bajset efter hunden.
Men tyvärr skulle aldrig licensen fungera, för det blir svårt att kontrollera dom hundar som säljs utan att vara registrerade hos SKK. Dom hundarna är dessutom en himla massa billigare att köpa och lockar nog lättare till sig mindre seriösa köpare tyvärr.
Dessutom borde det vara krav på, minst, godkänt mentaltest hos alla raser för att få avla på hunden.
Ska framför allt gälla småhundar. Är väl mest folk som inte vågar skaffa "en riktig" hund som skaffar mops, och de verkar tro att bara för att hunden är liten behöver man inte dressera den.
Vad gäller licensen och svårigheten med kontroll så ger det sig med tiden om möjligheten till avlivning och omhändertagande blir större. Bara å se till att alla hundar är registrerade och försäkrade.
Missvims: Du är inte ansvarig. Du får absolut inga påföljder om din hund är kopplad och skyddar sig mot en lösspringande hund.
Du menar att den lagen är ändrad då?
Det skulle ju inte vara en dag för tidigt isåfall
Just precis, om det nu skulle komma en hund för att attackera din får den försvara sig, det är heller inte olagligt om du sparkar hunden.
Missvims: Du är inte ansvarig. Du får absolut inga påföljder om din hund är kopplad och skyddar sig mot en lösspringande hund.

Det där stämmer ju inte riktigt.
Har någon en hund kopplad på sin tomt och ett lösspringande barn kommer in på tomten och din kopplade hund biter ihjäl barnet så är du ansvarig.
Tycker det är helt sjukt, men så är det tydligen. Går jag med en hund och någon flyger på den så borde den ju få försvara sig bäst den vill utan att jag som ägare ska ansvarig.
Oavsett vilka statistiska uträkningar du kommer med så kvarstår det faktum att det är hundens FÖRARE som är den farliga. En pistol är inte farlig så länge den inte används av en galning.
Visst ska strikt ansvar gälla.![]()
Det var en bra jämförelse, för att få ha en pistol måste man ha licens, för att få bära den med sig i tätbebyggelse krävs att man har den hölstrad OCH att man har ett yrke där man behöver den samt att det är på arbetstid.
För att få ha bredkäftad terrier borde krävas licens, för att få gå omkring med den i tätbebyggelse ska man ha den kopplad OCH ha ett yrke där man behöver hunden samt att det är på arbetstid.
Slangbellor och Golden kan fortsätta att vara licensfria!
Då är ändå jag en hundälskare av stora mått, men eftersom vissa raser drar till sig idioter och det därmed blir problem så kan vi göra, så så länge!
Så du menar alltså att en slangbella inte blir ett vapen i händerna på en idiot?
Det blir även en Golden och kan dom inte köpa annat lär dom garanterat köpa det dom får tag på. Även en Golden kan hugga riktigt illa om den är arg, det är bara på ytan dom är söta.
Tikki: Om du kan säga att en dagstidning skriver fel i frågan om goldens... Varför skriver du oerhört mycket fel själv? Jag orkar inte skriva upp alla fel du skrivit men det är inte mycket rätt.
Dem fungerar INTE på det sättet du skriver, var får du din info från? "kompisar"?
Och igen, gämför inte kamplust med hundkamp eller aggressivitet eller nåt annat helt fel.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |