God Jul önskar Samtrans Rullstolstaxi!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad glad jag blev när jag fick ett handskrivet julkort på bilen i morse.

:banana

Bifogat

• taxi.jpg
    taxi.jpg
    24.5 KB · Visningar: 90
  • idiot.jpg
    idiot.jpg
    27.6 KB · Visningar: 104
Bra reklam för företaget. lägg upp bilderna på deras hemsida

Nej jag bara skrattade, jag förtjänade den där lappen plus att jag trodde det var böter på g när jag såg att någon fällt upp ena vindrutetorkaren.
Kan tänka mig hur arg den var som skrev lappen, kolla hur den har strukit under lite random ord för att påvisa något som ändå inte går att missa. :lol

Tur att man inte kom när de stod där med rullstolsbussen. :gnissla

Haha, du hade antagligen gjort dig förtjänt av det :D Man kanske skulle göra ett bildgalleri med alla handskrivna "arga lappar" man har fått på bilen, det skulle bli ett par...

Markus måste ha varit snäll i år.

De ringer inte en lapplisa, bärgare eller polisen utan tar sig tid och ger Markus en handskriven skylt, en julklapp på minst 1200 kr innan ens Julafton har varit!

Ska jag vara helt ärlig förtjänade du nog feta böter uppepå detta.

Förmodligen har du gjort en redan stressad färdtjänstkille än mer stressad eller förstört en rullstolsbunden persons chans att lämna hemmet. Eller än värre skapat en farlig situation för de båda...

Fy! (hittar ingen smiley som gör att mitt inlägg är "lite på skoj men ändå allvarligt", så texten i hartassar får vara den :))

/ Jens

Ska jag vara helt ärlig förtjänade du nog feta böter uppepå detta.

Förmodligen har du gjort en redan stressad färdtjänstkille än mer stressad eller förstört en rullstolsbunden persons chans att lämna hemmet. Eller än värre skapat en farlig situation för de båda...

Fy! (hittar ingen smiley som gör att mitt inlägg är "lite på skoj men ändå allvarligt", så texten i hartassar får vara den :))

/ Jens

Jag håller med helt och jag är helt julefierad så jag har även skickat förlåt-mail till Samtrans.

Hej!
Jag tänkte bara be om ursäkt för att jag parkerat där man inte får så någon av era chaufförer blev arg.
Hoppas han eller hon blir glad till Jul igen och att rulltsolstransporten kom fram.
Plats: Bo Bergmans Gata i morse

God Jul och se bifogade bilder

Hälsningar, Markus

Det enda jag kan säga till mitt försvar är att jag inte hann leta efter en tillåten parkering länge nog eftersom jag skulle till gymet så jag håller mig i trim och inte blir rulltsolsburen själv samt att lastzoner nästan inte gills dagen för en nästan helgdag. :gnissla

Kan dock inte låta bli att skratta när jag tänker på hur arg någon måste varit.

Tre utropningstecken ska jag göra, det förtjänar idioten!!!

:lol

Varför bry sig med att skriva en lapp med text till en som inte ens kan läsa symboler(skyltar)?

Lastzon är en text, eller kör ni den i symbolform där du bor?

Last edited:
Jag håller med helt och jag är helt julefierad så jag har även skickat förlåt-mail till Samtrans.

Det var fint gjort av dig Mackan!

Handikapp-parkeringar är ju ett absolut nono, men en laszon kan jag nog chansa på.

Dock var jag ute i julruchen och lyckades sno åt mig en lucka på den centralaste parkeringen i stan, raden mitt emot är handikapp-parkering.

Inte en enda av dom 8 bilar som stod där hade handikapptillstånd, många var redan lappade.

Då är frågan, är behovet 50/50 på handikapp-platser/vanliga platser?
Folk var ju uppenbarligen så desperata att dom tog risken, trots att andra redan fått böter.

Det är ju dessutom mindre böter på att köra rakt in på torget och parkera.

Vänta bara Aftonhoran snappar upp det här. Så får den stackars chauffören tala ut.

"-Hur känns det?"
"-Rent utsagt förjävligt!":D

Den egentliga frågan är väl varför han kör taxi i en rullstol..? :brynad

..... jag blev utskälld av en riktigt grinig tant här i föreningen. Hon hävdade (felaktigt) att jag slängt pizzakartonger i hennes soptunna. Det skulle inte man inte göra, för hon satt minsann med i styrelsen. Det såg för****ligt ut i soprummet och hon gnällde över röran. "Vaddå, det är är väl styrelsens uppgift att se till att här är snyggt". Slutade med att jag skällde ut henne istället. Inte rätt dag att bråka med mig. Är stingsligare än en menstruerande lejoninna idag...........

..... jag blev utskälld av en riktigt grinig tant här i föreningen. Hon hävdade (felaktigt) att jag slängt pizzakartonger i hennes soptunna. Det skulle inte man inte göra, för hon satt minsann med i styrelsen. Det såg för****ligt ut i soprummet och hon gnällde över röran. "Vaddå, det är är väl styrelsens uppgift att se till att här är snyggt". Slutade med att jag skällde ut henne istället. Inte rätt dag att bråka med mig. Är stingsligare än en menstruerande lejoninna idag...........

Köp kärringen ett hänglås i julklapp så hon kan låsa soptunnan då!

En Saab V4 motor utan toppar ryms annars i botten på plasttunnorna, topparna kan man styra ner på sidan om för ökad vikt!

Sopåkarna blir dock inte så glad när dom tömmer tunnan, det skramlar utav helvete när dom tömmer....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg