Folk som inbillar sig att dom är modeller?

Största problemet är inte folk som tror att de är modeller, utan snarare folk som tror de är fotografer.
Nu finns systemkameror i prisklasser där gemene man har råd.
Ergo; Alla ska hobbyfotografera, försöka sig på att vara "fotograf på riktigt", varpå de slänger upp sina alster på fotosidor.

För all del, gör.
Men det vore fint om det kunde finnas en särskild sida oerkända amatörfotografer kunde hålla sig på.
Blir ett väldigt bläddrande för att få fram en enda vettig bild. Man kan lugnt hävda att 9 av 10 bilder på exempelvis fotosidan.se är intetsägande bilder någon tjomme tagit med tanken att "Oj, den var fin".
Det blir inte alltid så attraktivt, även om skärpan händelsevis var bra. :gnissla
Autoläge i mitt hjärta! :yoparty

Största problemet är inte folk som tror att de är modeller, utan snarare folk som tror de är fotografer.
Nu finns systemkameror i prisklasser där gemene man har råd.
Ergo; Alla ska hobbyfotografera, försöka sig på att vara "fotograf på riktigt", varpå de slänger upp sina alster på fotosidor.

Varenda jävel med en digital systemkamera är ju "fotograf" nu för tiden verkar det som. De är minst lika dryga som dessa korkade tjejer som ställer upp med att visa hud framför kameran, de kanske får betalt åtminstone till skillnad mot fotografen :rolleyes:

Nu kommer jag osökt att tänka på den restylanmissbrukande stureplanswannabe-bruden som hyrde fotograf och fotade sig hemma i lägenheten iförd H&M underkläder....

Vad hette hon?
Det blev ju en kul tråd här på SH

Ähh, jag tycker vi kontrar, vi samlar ett gäng sh:ar och fotar satan. Sedan laddar vi upp alla våra alster en bestämd dag....

...iofs skulle nog folk in fatta ironin, men det gör inget, verkar ju vara mest brudar så då kan det ju bli :ligga istället. :tuttar

:banana

Nu kommer jag osökt att tänka på den restylanmissbrukande stureplanswannabe-bruden som hyrde fotograf och fotade sig hemma i lägenheten iförd H&M underkläder....

Vad hette hon?
Det blev ju en kul tråd här på SH
vilket osökt får mig att tänka på kawakex:rofl

Jag hittade hennes blogg, det var inte svårare än att söka på "Restylane + Stureplan"

Hon har dock slutat med restylane nu, och gjort en fettinjektion i läpparna.

Jag blev sugen på Chorizo......

Bifogat

• fläskläpp.jpg
    fläskläpp.jpg
    44.2 KB · Visningar: 110
Last edited:
I dessa fall, helt klart. De vill ju bara sätta på de korkade flickstackarna, vilket iofs inte är konstigt i sig utan bara lite moraliskt fel. Kanske.

I vissa fall är det konstigt att dom vill det.
Är dom dumma som spån och dessutom tror att dom är guds gåva till männen så förstår jag inte ens att "3megapixelkamerafrånsiba-fotografer" vill trycka dom.

Blanco sa:Jag kom av en händelse in på www.modellbilder.se och kollade lite hur folk där inne såg ut. Man blir ju mörkrädd hur så många, inte helt attraktiva, får för sig att dom är modeller! Har dom inga ögon själva att bedömma om dom passar sig i en mode-tidning. Är det så att dom helt enkelt önskar sig det så mycket att dom till slut inbillar sig det? Förstår bara inte...
Lessen att jag stör mig på det... Någon annan?

Ja, du Blanco, detta är... exakt samma generation som aldrig stött på motstånd, alla fick bli lucia, och ingen blir IG i nåt ämne eftersom kraven hela tiden sänkts i skolan så att: Häpp! Det bevisar att skolan lyckas utbilda godkända elever! (för tänk om man underkände alla elever... det skulle ju betyda att nån hade gjort fel, och inte är det eleverna...)
Ja ni hajar.

Alltså denna generation som oxå, helt oblygt skäller ut jurymedlemmarna i IDOL för att DE minsann inte begriper hur BRA dessa ungdomar helt utan självkritik är.

Men...så är väl livet när man bara omges av ja-sägare och ryggdunkare.
Alla duger. Ingen har fel.
Se bara på Anna Anka. Hon har en liknande mentalitet + att hon är oförskämd.
Det har räckt långt, men nu har hon äntligen kastats ur Ank-boet, och den otäcka verkligheten börjar närma sig.

Liksom den gör för ungdomarna utan självkritik, men den hålls ifrån dem länge nog. Hela dagis, hela grundskolan, hela gymnasiet tamigfan (ja det går ut folk ur gymnasiet som inte kan skriva klokt, och särskriver som fuckon - men just ja, alla har ju dyslexi, numera...)

Det är väl först när sista generationerna gjorde lumpen som de mötte verkligheten. Om ens då.
Men nu är det ju även slut på det.
Och det rörde ju bara den manliga delen dessutom.
Å de sista åren fick ju inte befälen pressa de stackars värnpliktiga heller ens i vanlig mening,(jo man måste pressa folk för att de ska uppnå givna lägstakrav), utan allt skulle tassas på tå osv osv och allt gick i kommunist.nytts anda som fullt ut hade fått hela vpl-systemet på fall genom sin ständiga manipulativa mediekamp.

Nå den verkliga verkligheten möter många unga idag först när kronofogden knackar på efter alla obetalda SMS-lån.
Eller när Bert Karlsson säger sanningen rätt ut: Du ÄR kass! :D

Idag är en fullt legitim självmordsorsak att man separerat från sin tonårsförälskelse. Det är den djupaste kris de stackas liven stött på.
Man klarar inte av "krisen" För ingen i denna generation har någonsin behövt uppleva obehag.

Allt detta stårunderbart, och exakt beskrivet i boken:

I trygghetsnarkomanernas land

Skriven av en chefspsykolog på Karolinska.
Läs den - och förfasas.

Last edited:
Klockren lägesanalys

Visst är det så!

Sonens lärare ringde hem till mig för ett tag sedan, jag undrade ju givetvis varför, men han ville bara berömma honom, han sa att det var en av dom få elever han hade just nu som ansträngde sig utöver vad som krävdes som en lägsta nivå, alla andra jobbade på som fan till lägstakravet var uppnått, och sedan slappade dom.

Inte nog med det, han hade dessutom sett min son hjälpa andra elever som hade svårt att nå upp till lägstakravet, medans dom andra eleverna snarare ser det som något positivt att någon annan misslyckas för då hamnar dom själva ett pinnhål högre utan att behöva anstränga sig, eller så sänks minimikraven.

Det lät hursomhelst lovande inför betygssättningen.

ah så länge de lägger upp amatörporr samtidigt så tjänar alla på det.
"Modellen" får uppmärksamheten
"fotografen" får ligga
Resten av oss får mer runkmaterial

ah så länge de lägger upp amatörporr samtidigt så tjänar alla på det.
"Modellen" får uppmärksamheten
"fotografen" får ligga
Resten av oss får mer runkmaterial

Se mitt inlägg med bilden på tjejläpparna längre upp?

Hur bedömmer du runkabiliteten på det materialet?

Se mitt inlägg med bilden på tjejläpparna längre upp?

Hur bedömmer du runkabiliteten på det materialet?

Du kan ju inte bara utgå från dina egna preferenser, det finns en stooooor värld där ute. Alla har sin nisch......sen refererade han inte ens till din bild. Som väl för övrigt inte kommer från den aktulla siten?

Den enda blogg jag följer gällande mode är den här:

http://veckomagasinet.se/

En aldrig sinande brunn av underhållning. När ni läst klart kan ni med fördel gå in på hennes kompis blogg, frisören Sabina. Länk hittar ni i vänstermariginalen.

God jul!

Last edited:
Varsågoda mina kära vänner. En blogg där huvudpersonen faktiskt kan ligga back på IQ-kontot. Men hon funkar som runkmaterial om man väljer bild med omsorg OCH INTE LÄSER TEXTEN!!! "Varning, texten kan göra dig slak" borde det stå nånstans.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg