Vintertur

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2018 Honda SH300i, 2015 BMW RnineT
Tog en liten sväng i dag, men j--lar vad det var halt utan dubb i däcken :)
De plogade vägarna var blankpolerade och där det var oplogat var det nästan omöjligt att ta sig fram. Biltemas endurodäck var tyvärr inget vidare i -10.
Annars var det faktiskt riktigt kul, och inte så kallt som jag trodde.:tummenupp

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    50.1 KB · Visningar: 244
Jag var ut i förrgår med odubbade tkc 80, det gick fan inte att köra på vägarna, både fram och bakhjul gled dit dom ville, letade på ett stor fotbollsplan, där gick det bättre å leka =)

// Tom

Utan dubb är det i princip omöjligt. Köp på dig ett par dubbade däck och kör du sparsamt så räcker de många säsonger. Inte lönt att snåla in på, då e de bättre att inte åka alls.

EDIT;
Finns uppsättningar beg dubb från 1500 och uppåt det gör stor skillnad.

Har du jämfört biltema-däcken med andra däck utan dubb vid -10?

Det kanske bara var just att du saknade dubb som gjorde det, då skulle man ju kunna dubba i biltemas däck?

Är det däremot så att gummiblandningen är sämre än i andra däck kanske det inte är någon idé att kosta på dubben.

Det finns en NX 250 dominator till salu på blocket för 10 papp (med crossdäck på), funderade nästan på att köpa den bara för att få sladda lite såhär på vintervägarna...

Är du uppe i kolmården och brummar?

yamaha it 250?

:)

Är du uppe i kolmården och brummar?

yamaha it 250?

:)

Jo, jag är i Kolmården. IT var alldeles rätt, men tyvärr är det bara 175-kubikaren :tummenupp

Har du jämfört biltema-däcken med andra däck utan dubb vid -10?

Det kanske bara var just att du saknade dubb som gjorde det, då skulle man ju kunna dubba i biltemas däck?

Är det däremot så att gummiblandningen är sämre än i andra däck kanske det inte är någon idé att kosta på dubben.

Nä, jag tror inte man kan beskylla Biltema-däcken i detta fall. De enda andra däcken jag provat i snö är TKC80 på min TTR600, och de fungerade inte heller något vidare utan dubb.
Däremot bettade Biltemadäcken oväntat bra i leran som var innan det frös på :tummenupp

Det finns en NX 250 dominator till salu på blocket för 10 papp (med crossdäck på), funderade nästan på att köpa den bara för att få sladda lite såhär på vintervägarna...

Du kan få min IT för 8´ Behöver påfyllning till resekontot i vår...

Last edited:
Jag var ute i tisdags, med odubbade maxxis
Och precis som ni säger så var vägarna helt livsfarliga att köra på, men ängar och fotbollsplaner funkade utmärkt!!

Hojjen har fortfarande inte tinat helt! kallgarage är underbart :brinnerup
10ht012.jpg

2hezi4g.jpg

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back