Vad händer på svenska gårdarna?

Fruktansvärt, verkligen :(

Än värre är att dem idag ändrat så att det finns ännu mindre folk som åker runt och håller koll på sånt här.

Med tanke på den höga arbetslösheten i landet kanske man kunde sätta ett gäng på att åka runt & utföra kontroller, UTAN förvarningar.....det borde ju skrämma bondjävlarna till att skärpa till sig!

Bönder, inte för inte som man använder bonde som skällsord.
Jag har i min enfald bara köpt svenskt kött i hopp om att det ska möjliggöra en dräglig tillvaro för djuren innan de blir mat, vad fan ska jag köpa nu då? Jag kan väl lika gärna köpa utländskt, dom djuren har det också jävligt, men jag slipper betala överpris för att göda dom lata isterbukarna som de flesta av de svenska bönder jag mött är.

Med tanke på den höga arbetslösheten i landet kanske man kunde sätta ett gäng på att åka runt & utföra kontroller, UTAN förvarningar.....det borde ju skrämma bondjävlarna till att skärpa till sig!
Nejnej, det är ju ett lågstatusyrke, det går inte för sig! Har man inte ett lyxjobb med superlön ska man vara arbetslös och leva på bidrag! :huvet

Bönder, inte för inte som man använder bonde som skällsord.
Jag har i min enfald bara köpt svenskt kött i hopp om att det ska möjliggöra en dräglig tillvaro för djuren innan de blir mat, vad fan ska jag köpa nu då? Jag kan väl lika gärna köpa utländskt, dom djuren har det också jävligt, men jag slipper betala överpris för att göda dom lata isterbukarna som de flesta av de svenska bönder jag mött är.
Fast, alla bönder är inte lata slöhögar, dom sliter rätt så hårt, dock finns det perioder på året när dom nästan inte har något att göra alls, beroende på vilken typ av bonde dom är. Och bara för att dom har hittat en svensk bonde som misskötte sina grisar betyder det inte att alla gör det, och att alla bönder i andra länder är mönsterbönder. Det är bara något som kvällspressen vill att vi ska tro för att vi ska luras att köpa lösnummer.

Last edited:
fyfan, blir så jävla besviken på människor ibland så att man skäms.

Jag skiter i om det är "old news" det är tamejfan bedrövligt......

Om du bara visste hur mycket skit det ligger bakom lagårn,,,, och när man sen pratar med bönder så försvarar de missären hos kollegorna :mad: och för att inte tala om alla andra djävla jegon som finns på bondgårdar,,,, kolla arbetsmiljön så lär man hitta lika mycket skit på den kanten också.

Bönder och snålhet har väl alla hört talas om.

well, man måste inte köpa kött :D

Har du sett hur grönsakerna har det på svenska gårdar?

För att inte tala om alla bönor och andra tillskottsgrödor man måste importera om man ska leva utan kött!

Fy fan, inte nog med att dom har det jordigt och fuktigt och jävligt, sen strör bonnajävlarna djurskit på dom också....

Det finns idioter till allt.
Frugan jobbar på en mjölkgård, och där har jag varit med många ggr och tittat på när hon har jobbat.
Där sköter dom sig snyggt i alla fall, så det finns inte bara idioter.
Frugans chefs bror, har även grisuppfödning, och där är det också ordentligt skött.

Att dra alla bönder över en kam är ju fel.
Men visst finns det idioter som sagt var.

lata isterbukarna som de flesta av de svenska bönder jag mött är.

Hade inte du gård och djur förut?
Så visst finns det undantag.

Last edited:
Har man djur ska man fan sköta dem..oavsett om dem ska till slakt eller inte...Blir så sne över att se sånt skit..

Är jag naiv som tror att ingen frisk bonde gör sånt här på pin tjiv? :va

Känns som ett dåligt ekonomiskt drag att sina djur dör och svälter.

Som vanligt finns det rötägg i varje bransch som sabbar för de som är seriösa. Alla motorcyklister åker väl inte för fort på bakhjulet utanför dagis?

Som sagt, långt ifrån alla bönder beter sig som en hög med skit, jag har i princip bara erfarenhet från mjölkproduktion, att vara bonde är en livsstil, inte ett yrke. Pappa (som är bonde) jobbar allt som oftast tolv timmar per dag, ibland mer, ibland mindre (tror inte pappa hade varit ledig mer än fyra dar i sträck fram till ett par år sen).
Då blir man ju ganska dedikerad till det man gör, om man inte tröttnar, vilket kanske har hänt skithögarna?

Ni förstår nog likaväl som jag att om man är helt hundra som människa så missköter man inte sina djur, viger man den största delen av sin vakna tid åt djuren så vill man ju inte att de lider, det drabbar ju också produktionen och inkomsterna.

SÅ något fel är det när man beter sig på ett sådant sätt. :kocko

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!