STRAM WIRE
Ny medlem
Sjekk cool video:http://www.youtube.com/watch?v=8k8hJWKIVNs&feature=player_embedded
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"inte kört hoj på ett år" och så gör han en jävla powerslide genom första böjen.![]()
Det där går lite snabbare än speedway...Gilla KR, men vafan, amerikansk skitsport!
Tror ni inte Tony R kan sladda lite med sin speedwayhoj om typ 40 år?
Powerslide är väll inte riktigt rätt ord när det sladdar på det underlaget!
Kan man ju för F-n göra med en trimmad EU-moppe!
Gilla KR, men vafan, amerikansk skitsport!
Tror ni inte Tony R kan sladda lite med sin speedwayhoj om typ 40 år?
Powerslide är väll inte riktigt rätt ord när det sladdar på det underlaget!
Kan man ju för F-n göra med en trimmad EU-moppe!
"inte kört hoj på ett år" och så gör han en jävla powerslide genom första böjen.![]()
På stor flattrackbana, som i Kenny-filmen, är det grovkornig asfalt med rullgrus ovanpå. .
Att du inte lade in ett "On any sunday" klipp antar jag beror på att det visar de brittiska hojjarnas konkurenskraft, trots lägre cylindervolym.På stor flattrackbana, som i Kenny-filmen, är det grovkornig asfalt med rullgrus ovanpå. Innerspåret är oftast ren asfalt. Ibland är hela banan mer eller mindre asfalt/oljegrus. Hojarna gör ca 200 km/h in i böjen sedan ställer de upp hojen. Ovalbanan är 1 mile lång. Förarna har därtill i högre grad än speedway fötterna på pinnarna.
Inte som speedway med enpetade 500cc-hojar på kort långsam sandbana med släpsko.
Men det är säkert lika hög klass på de bästa speedwayförarna och de bästa flattrackförarna. Verkar vara en hel del skillnad i underlag, effekt och hastighet dock. Tror det fodras lite mer hår på bröstet att köra flattrack på stor bana än speedway. Effekten är dessutom för låg i en EU-moppe skulle jag tro. Men jag är ingen expert.
Likadan bana som Kenny körde på i förstainlägget. Mycket bredare och mer asfalt. Det finns flera olika klasser, både twin och singels. Inte bara HD. Vanligt med tex de 4 japanska samt även Rotax etc. I Classic-klasserna körs oftast HD, BSA, Norton och Triumph
Flattrack har varit plantskola för så gott som samliga amerikanska RR-förare som var stora på 70- tom 90-talet.
Att du inte lade in ett "On any sunday" klipp antar jag beror på att det visar de brittiska hojjarnas konkurenskraft, trots lägre cylindervolym.
[YOUTUBE-ID]0vkopfn1gLU[/YOUTUBE-ID]
Ok, man kan nog fixa det med en otrimmad eumoppe!
Powerslide i min värld är något helt annat! Tänk sista kurvan på Philip Island med rykande bakdäck!
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |