Richthofen
_-//Richthofen\\-_
är det sådana som gör snurrsparkar och skriker "haaia" ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, ska du följa statistik är det Golden Retriver som gör flest utfall.
Hur ser statistiken ut om den ställs i relation till antalet hundar av resp. ras?!
DeTtÄR INTtE HUNDDARnS fEll at äGgarna ÄR DUMA!½
Ja visa gärna den statistiken du med....
"Kamphundar" finns inte. En hund med mycket kamp är bara bra om du tänkt jobba med den.
Ja visa gärna den statistiken du med....
"Kamphundar" finns inte. En hund med mycket kamp är bara bra om du tänkt jobba med den.
Ja, kamplust måste ju vara ett krav för ledhundar, svamphundar och likhundar tex. Eller räknar du bara riktiga yrken, som befolkas av folk som föredrar våld som lösning på allt och inte tycker att uniformen räcker som statussymbol, utan dom måste ha en stor å raggig hund också?
Eftersom det gamla slitna argumentet om att det minsann är golden som är värst så kan man ju kika på statistik från USA.
Denna statistik är hämtad från CDC (Center for Disease Control and Prevention)
ftp://ftp.cdc.gov/pub/Publications/mmwr/wk/mm4621.pdf
http://www.scribd.com/doc/10150239/Breeds-of-dogs-involved-in-fatal-human-attacks
Inte många Golden Retriver där....
"Pitbull-typ"
Dog Bite-related Fatalities in the United States
Year- Total- Involving pit bull-type dogs
2005- 28- 16 (57%)
2006- 30- 16 (53%)
2007- 35- 20 (57%)
2008- 23- 15 (65%)
http://en.wikipedia.org/wiki/Pit_Bull
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_people_killed_by_dogs_in_the_United_States
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_people_killed_by_dogs_in_the_United_States
jag har en kampsporthäst!!!!och en kampsportshund!!!!farliga grejer.......![]()
..
bubblorNu var det väl inte jag som något påstående med hänvisning till statistik?!
Jag ställde en fråga där jag bad om ett klargörande.![]()
Om man refererar till den första länken du postade så står det ju klart och tydligt att det handlar om alla hundar som kan antas var av kamphunds typ "pit bull".
Finns bara en kampfisk värdig titeln, and his name is Hugo.Våran kampfisk är dock ack så farlig, han skjuter rygg och blåserbubblor

Ja, kamplust måste ju vara ett krav för ledhundar, svamphundar och likhundar tex. Eller räknar du bara riktiga yrken, som befolkas av folk som föredrar våld som lösning på allt och inte tycker att uniformen räcker som statussymbol, utan dom måste ha en stor å raggig hund också?
Å så fort man ifrågasätter en hundägare så möts man av otrevligheter...Men vad är du för ett troll? Lär dig lite mer om vad kamplust är i en hund och hur man kan nyttja den. För din information tränar jag IPO med min hund och kommer tävla i detta framöver.
Personligen klarar jag mig själv men det känns jävligt tryggt för mig när min sambo är ute och vandrar på sena kvällar att hunden kommer göra allt för att skydda henne OM något händer, precis som jag hade gjort om jag varit med.
Inte för att jag vet varför jag ens svarar ditt efterblivna inlägg, men jag har jobbat med hundar hela mitt liv i stort sett då jag var med och hjälpte min mor när hon tränade och tävlade.
Även hur svårt det verkar vara för er att förstå, hundar kommer att reflektera sin uppväxt och det den blir tränad till till 100%
Jag har förstått att okunskap och rädsla ligger bakom det mesta av skitsnacket i Sverige och så lär det väl alltid vara.
Eller den gången jag delade kupé på tåget med nån tant å hennes tax Ceasar. I två timmar sa hon oavbrutet "nämen Ceasar då" lite glatt å klämcheckt å hundjäveln satt konstant å skällde. Kanske är det en idiot på tusen, men likförbannat är det dom jag kommer ihåg! Och så är det alltid, oavsett vilken grupp man tittar på. Vad är skillnaden mellan stor å arg schäfer som ägaren inte har koll på och en litershoj med en osäker 22-åring ovanpå? Sönderbitet småbarn när Fidos ägare inte vet vad han ska göra, eller klyvd V70 när han bakom styret inte pallar grupptrycket?Och att det blir allt vanligare med okopplade hundar i tätbebyggelse bidrar till den allmänna idiotförklaringen av hundägare, för att inte tala om att de tydligen får pissa vart dom vill. En promenad på vintern får en att vilja kräkas.Vi har haft samma diskussion om hojförare som kör som idioter i trafiken här förr. En liten klick får allmänheten att hata oss alla. Samma sak är det med hundar och hundägare.
Och att det blir allt vanligare med okopplade hundar i tätbebyggelse bidrar till den allmänna idiotförklaringen av hundägare, för att inte tala om att de tydligen får pissa vart dom vill. En promenad på vintern får en att vilja kräkas.

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |