Inbrottslarm med tårgasbomb?

Vilka pengar på ett ungefär är du ute efter?

Inte illa att villja åka i finkan för att försöka lära några dårar något dom ändå glömt så fort dom läkt igen.

Vem säger att jag ens behöver göra nåt? räcker inte det med att de ger sig iväg och förstår att det inte är nån ide att ge sig på ens grejer för man kommer på dem ganska snabbt?

Men ger de sig inte av så har jag väl rätt att försvara mina grejer och mig.......och vart det slutar vet ingen, men enkelt ska de inte få det så dessa idiottjuvar inser att sno andras grejer kanske inte är nån bra ide för det blir för svårt.

Men när man bor i Sverige och det typ står osynligt på garage/husdörren "hej kom och ta vad du vill och förstör min vardag och hoppas du njuter av mina grejer, snuten skiter fullständigt i att du snor mina grejer och dyker inte upp föränns du är i säkerhet"

Det är tyvärr med det tänkadet som du har/skrev som det lönar sig att sitta inne eller bli yrkeskriminell i första taget.

Trygghetens land!!! även om du förstör eller tar ifrån andra medmännsikors trygghet så ska du trotts allt ha din trygghet kvar.

300kr i timmen, minimum 3timmar. Visst är det lite och man skulle kunna ta mer för det, men är inte efter att bli rik på detta utan mer hjälpa en hojkamrat.

Last edited:
helium är de shit,, tänk vad förvånade dom ska bli när dom börja prata med varandra :D

stoppa dit värsta stereon.. när dom drar i snöret går den igång på fullt flås med typ låten "i like big butts"

kör man en komb mellan dessa så lär dom börja skratta så låter dom som piff o puff.. lär ju självdö av skratt :tungan

Du gjorde så att jag började asgarva så jävla mycket så jag fick apelsinjuice i halsen. Så nu bränner det som fan där! Bastard! :mad:

Ok har vi lekt färdigt?

Hur säkrar man bomben för strömmbortfall? Funkar ett gäng kina smällare för att få burken att paja? Säljs ens smällare längre? Det kryllar ju av utbildade grabbar här. Förklara hur jag göra för att gasfylla lokalen vid intrång.

Ok har vi lekt färdigt?

Hur säkrar man bomben för strömmbortfall? Funkar ett gäng kina smällare för att få burken att paja? Säljs ens smällare längre? Det kryllar ju av utbildade grabbar här. Förklara hur jag göra för att gasfylla lokalen vid intrång.

Rigga ett par åtta kolsyresläckare så att dom drar igång när dom bryter upp porten. Lär räcka för att skrämma skiten ur dom.

Alltså det handlar inte om att skrämmas. Det handlar om att omöjliggöra vistelse i lokalen.

skunkspray.se :va

oh oh! modda ett sånt där spel där man får stötar, gör ont som satan.
sätt på dörrhandtaget..

Men varför inte idén med rökmaskiner?

In med en rökmaskin i en plåtlåda fastbultad i väggen över vägguttaget. När någon öppnar dörren börjar den spruta rök oavbrutet in i rummet. Det tar ett tag, javisst, men efter någon minut lär det vara extremt jobbigt att se något överhuvudtaget. Vill man kan man ju spetsa röken med tabasco, eller någon annan rolig ingrediens. Kompletterat med en siren eller tio från Clas i sjön lär det bli ganska obehagligt utan att för den delen riskera livet på den som fel-larmar när han skall fira (h)jul med cykeln sin.

snälla...snälla...rigga en kamera, detta måste förevigas! jag ser framför mig en scen ur Ensam Hemma....

[YOUTUBE-ID]7WEJuccFWjY[/YOUTUBE-ID]

Lite bra tips till våra garage! :tummenupp

[YOUTUBE-ID]aWeIxt_rvXA&NR=1[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Men varför inte idén med rökmaskiner?

In med en rökmaskin i en plåtlåda fastbultad i väggen över vägguttaget. När någon öppnar dörren börjar den spruta rök oavbrutet in i rummet. Det tar ett tag, javisst, men efter någon minut lär det vara extremt jobbigt att se något överhuvudtaget. Vill man kan man ju spetsa röken med tabasco, eller någon annan rolig ingrediens. Kompletterat med en siren eller tio från Clas i sjön lär det bli ganska obehagligt utan att för den delen riskera livet på den som fel-larmar när han skall fira (h)jul med cykeln sin.

Jo det är en ganska vettig idé. Men inte tillräckligt elakt. Lokalen är indelad i flera rum så det räcker att förpesta hallen och garagedelen. Med t.ex. pepparspray blir det ju omöjligt att göra något 1 sek efter det smäller. Med kodlås på dörren så finns det ingen risk att någon medlem kommer in innan det smäller.

snälla...snälla...rigga en kamera, detta måste förevigas! jag ser framför mig en scen ur Ensam Hemma....

Lite bra tips till våra garage! :tummenupp

Klart jag filmar när jag testar det på mig själv.

Last edited:
Då finns bara en sak att göra. Lägg ut lite pengar och köp 20 st sirener som du kopplar till en rörelsedeckare. Se till att deckaren sitter ordentligt långt in där hojarna står så att tjuvarna hinner in en bit innan larmet går. Jag LOVAR att det inte finns en människa som inte ofrivilligt gör på sig i ren skräck när helvetet brakar lös. De kommer INTE att fundera på hur de skall sno era cyklar i.a.f.

16 av Clas i sjöns sirener skulle generera en ljudstyrka av 144dB, vilket är ca 4ggr högre än smärtgränsen (ca 130dB). En av dessa sirener inomhus är fullt tillräckligt för att vara outhärdligt. 16 st ger ljudnivåer 4 ggr högre än smärtgränsen (ca 130dB) och kan jämföras med ljudnivån ca40m bakom en jetmotor på full spetta INOMHUS!

har du en 10k över så ring närmsta oberoende larminstallatör o få installerat ett inbrottslarm förslagsvis ett pc1616 från dsc, e de ett garage så torde de räcka med 1 ir 1 mk 1 central 1 map o sen en infernosiren som de va länkat till tidigare o kombination med en stark strobelampa så blir de rätt jobbigt o va kvar

tv 4 testade denna siren innan http://www.inferno.se/media/Full_version_inferno_logo_ web_medium.wmv

ett sreiöst svar i en seriös tråd eller :glömdet

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!