Inbrottslarm med tårgasbomb?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Fick just höra ett "rykte" om att vi kommer få påhälsning i garaget. Ska byta lås i kväll men kom på en gammal idé jag haft.

Kan man bygga en tårgasbomb till larmet? Jag tänkte att man tar en metallcylinder som är större än tuben och fyller den med kinapuffar. Seriekopplar stubinen och tar svavel på koppartråd som utlösning. Sen sätter man skiten i taket. Blir svårt att bära ut saker med gasmask. Eller om de har med sig det så förtjänar de nästan att få något.

Vad ska man ha för gas? Knockout, peppar, tår? Är det någon skillnad? Vad torskar man på om någon stackars astmatjuv dör där nere?

Funkar det? Någon som kan koppla in ett larm lite snabbt?

eftersom det här är sverige, så åker du dit. dessutom får du ge nissarna en bra slant för att de 'kommer må dåligt' under en tid, med mardrömmar som följd samt problem i sexlivet.

passa på att kolla in vad fängelserna brukar ha till lunch. tappa inte tvålen i duschen.

Är det inte bättre att samla ihop ett gäng och sitta och vänta på dom?
Är ni fler än dom borde ni kunna brotta ner minst en och sätta bunt band vid fötterna och händerna och vänta på dom på att dom blå vita i reflexväst och tar över?

Tårgas skulle ju ger ju olaga vapeninnehav och det vore ju dumt att åka dit mer än inbrottstjuvarna själva...

Kanske denna tråd kan inspirera till något:
https://www.flashback.info/showthread.php?t=194654

Jo, men vem dömer dom i en garageförening?

Är det inte bättre att samla ihop ett gäng och sitta och vänta på dom?
Är ni fler än dom borde ni kunna brotta ner minst en och sätta bunt band vid fötterna och händerna och vänta på dom på att dom blå vita i reflexväst och tar över?

Sjukt larvigt.

Vi är ändå vuxna som har ett liv. Orka sitta och vänta. Sen så är de flesta småbarnföräldrar ganska osugna på att ge sig slagsmål med kriminella. Oavsett hur ballt det låter på internet.

Last edited:

Sjukt larvigt.

Vi är ändå vuxna som har ett liv. Orka sitta och vänta. Sen så är de flesta småbarnföräldrar ganska osugna på att ge sig slagsmål med kriminella. Oavsett hur ballt det låter på internet.

Vadå slagsmål? Om du och ett par polare skulle göra inbrott och mitt i allt så kommer det lite folk som försöker stoppa er.*Vad gör ni då? Slås för livet, springer eller kanske inser att det är bara ge upp?

Sjukt larvigt.

Istället för tårgas använd en tub med hypoxia gas, tjuvarna kommer inte att märka något föränns det är försent. Sen så hoppas jag att du har en krematorium i närheten.

I en gammal kamphundstråd fanns det ju en bild på en kamptusenfoting (rosa har jag för mig att den var) som var elak som fan.

Kan du inte ordna nåt sådant?

Kan man inte öppna lite mjukt med ett inbrottslarm i form av en pruttkudde med fartgas?

helium är de shit,, tänk vad förvånade dom ska bli när dom börja prata med varandra :D

stoppa dit värsta stereon.. när dom drar i snöret går den igång på fullt flås med typ låten "i like big butts"

kör man en komb mellan dessa så lär dom börja skratta så låter dom som piff o puff.. lär ju självdö av skratt :tungan

Sitter gärna vakt för en rimlig summa. Är det varmt i garaget?

Så man vet hur man ska vara klädd. Har en ganska elak hund som jag kan ha med mig under dessa timmar.

Finns garaget i Sthlm området eller långt att åka?

Själv har jag ett rikigt bra larm i mitt garage som kontaktar mig ifall nån bryter sig in. Tar 3sek så är jag på plats och tar gärna fängelsestraff om nån inte respekterar att det är mina saker, och endast mina.

Last edited:
en ogräsduschflaska fylld med saltsyra (30% från järnbutiker) riktad mot dörröppningen och en automatisk aktivering.

då kommer man känna igen tjuvarna ganska lätt resten av deras liv.

Annars är det många fina idéer. Själv funderar jag på fylla upp hela garaget med vatten och sen stjäla några feta kampsportsdelfiner på kålmården.

Jag har gjort det lätt för mig, jag ställer in hojen/hojarna längst in i garaget, stänger av elementet och vattenfyller sedan.

När inbrottstjuvarna har fått upp garagedörren så får dom hacka sig igenom 50 kubikmeter is för att komma åt hojarna.

En annan fördel är att hojarna inte är dammiga när man tar ut dom från vinterförvaringen!

Kan man inte öppna lite mjukt med ett inbrottslarm i form av en pruttkudde med fartgas?

Fetast vore ju ett billigt larm med vanlig rörelsevakt sedan koppla detta ett as till stereo från gamla soprumsfynd. När larmet går igångssätts The Benny Hill Theme och stroboblixtar på ca 30Hz. Så att hela garaget förvandlas till en bisarr poltergeist-syn.
http://www.youtube.com/watch?v=dhsi3pnjhU4#t=0m16s

Fetast vore ju ett billigt larm med vanlig rörelsevakt sedan koppla detta ett as till stereo från gamla soprumsfynd. När larmet går igångssätts The Benny Hill Theme och stroboblixtar på ca 30Hz. Så att hela garaget förvandlas till en bisarr poltergeist-syn.
http://www.youtube.com/watch?v=dhsi3pnjhU4#t=0m16s

Ja fan !!!

Det är ju sjukt mycke bättre.
Koppla också in en rökmaskin så dom små kleptomantassarna inte ser ett skit så har du en given succé.

Ja fan !!!

Det är ju sjukt mycke bättre.
Koppla också in en rökmaskin så dom små kleptomantassarna inte ser ett skit så har du en given succé.

Det finns kommersiella larmsystem som kombinerar tät rök och stroboskopblixtar samt siren med ett svepande ljud som är designat att framkalla illamående.

Sen finns det skumbomber som skumfyller lokalen också.

Det är larm för såna som tar intrång på allvar

om du orkar, så e det bara att rigga en mobil med kontantkort, en ir däckare, med Nc/No ... koppla in 2 sladdar på 1:ans snabbval med ditt nr.. klart

kostnad under 500:-

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...