Nu skall Hollywood förstöra igen...

Det var ett evinnerligt tjat om Stieg Larsson.
Ska man våga sig på att läsa en bok bara för att, eller kommer Markus och rånbögmördar en?

Gillade böckerna skarpt, men är rätt besviken på filmerna. Framför allt manuset, Noomi Rapace var skön däremot. Om det nu blir Steven Zaillian som skriver manus till Hollywood-varianten som det ryktas så tror jag att det kan bli mycket bättre. Han har definitivt koll på det där med att skriva film.

Jag tyckte böckerna var ok, skrivna i samma stil som Dan Browns med cliffhangers i varje kapitelslut.

Filmerna är ganska bleka, Noomi Rapace imponerar inte så värst, och Micke Nyqvist är inte riktigt den rätte i rollen som Blomkvist. Men som jag brukar återkomma till ofta - Sverige har nog inte så kassa skådisar egentligen. Vi har kassa regissörer.

Sämre bok än den första går ju inte att uppbringa, jag betvivlar att de svenska filmerna är ens möjliga att se på, är tönten Persbrandt med?
Vad än de gör i USA kommer det bli bättre, tror dock inte det kommer vare sig genomföras eller lyckas. Ingne i USA kommer vilja se en film basera på en kommu-terros våta drömmar. Skönt att han dog så eländet tog slut.

Sämre bok än den första går ju inte att uppbringa, jag betvivlar att de svenska filmerna är ens möjliga att se på, är tönten Persbrandt med?
Vad än de gör i USA kommer det bli bättre, tror dock inte det kommer vare sig genomföras eller lyckas. Ingne i USA kommer vilja se en film basera på en kommu-terros våta drömmar. Skönt att han dog så eländet tog slut.

Dessvärre så är ju boken den andra mest sålda boken i VÄRLDEN 2008, så risken finns ju att den har sålt mycket även i Usa...

Dessvärre så är ju boken den andra mest sålda boken i VÄRLDEN 2008, så risken finns ju att den har sålt mycket även i Usa...

Det finns ju fan inte en chans på jorden att den där sålt mer än 2-3 ex utanför Skandinavien, over min dead body. :mad:

Det finns ju fan inte en chans på jorden att den där sålt mer än 2-3 ex utanför Skandinavien, over min dead body. :mad:

Som sagt, det är en mycket sjuk värld vi lever i. Lika sjukt som att Gulililioiius Hamilton har sålt världen över, eller att folk hyllar Bergman. SJUKT!!! :mad:

Är det verkligen så hemskt?

Inte den mest sålda svenska boken i världen? :va

Den kom som pocket i Tyskland nu till julhandeln och det var berg av böcker i butikerna och varannan tysk skulle tydligen ha en uppsättning med Stieg Larsson böcker till jul!
Även i Frankrike har triologin gått väldigt bra och det är Frankrike vi kan "tacka" för att alla tre delarna gick/går på bio!

Jag har hållit mig undan från böckerna. Ngt säger mig att så populära böcker inte är särskilt bra. De förlorar nog inget på att amerikanerna gör film av dem.

Näst mest i världen vettefan men traska in på en valfri Barnes & Noble i staterna nu så finns det ett påtagligt svenskt inslag.

I boklådorna i frankrike kommer man knappt förbi högen med milleniumböcker som ligger alldeles innanför dörren.

Jag pratar lite med en fransk leverantör av databashanteringsystem, och på den senaste demon som han visade har han lagt in personerna från böckerna som kunder och leverantörer......

Är det verkligen så hemskt?

Inte den mest sålda svenska boken i världen? :va

Hmm, nu blev jag osäker. Uppgifterna jag läste var som så att det var den mest sålda boken i Europa under 2008 OCH den NÄST mest sålda boken i världen.
Nu måste jag börja leta källa på detta så att jag inte far med osanning, jag tror jag läste det i svenska dagbladet när jag käkade lunch på Max.

Edit/ Källa, jag hade rätt. Näst mest sålda i världen

Last edited:
Här i Australien har de gjort en remake på Wallander. Kul kontrast mot det svenska, kalla.

Wall-ander! :yoparty

De har nu i över 6 månader sagt att det blir Hollywoodfilmer av denna trilogin - varför tar man upp det först nu?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg