Skriv-vad-du-vill-tråden

Hur gick det idag, blev några bredställ?:va:D

Inga bredställ men sniffade lite på ett dike samt en trottoarkant och fick lite pekpinnar för att jag inte tittade i höger spegel tillräckligt. Blev nog kuggad idag också. :p

Var lite roligt för i vintras så fick käre far för sej att jag skulle lära mej köra bredställ med hans bil. Var på väg hem från Nacka när vi hittade en tom, snöfylld parkering (detta var sent på kvällen) så där sladdade vi runt en stund och jag lyckades få till det till slut. Men sen funderade vi lite. "Hmm... Den där väktarbilen stog väl inte där tidigare?" :näsblod
Så pös vi hemåt istället...

Tråkigt, men det förklarar ju saken!

Japp. Kunde *nästan* njuta av Skansen. Tog huvudvärkstabletter och kände att det lättade något men sen gick det neråt igen så tog mej hemåt istället. Tråkigt. :(
Hade det lite trevligt på Skansen iallafall. Såg fina djur (varg och lo och ren!) samt hittade en julklapp till käre far, ett par fluffiga tofflor. Hittade även en bod där de sålde norrlandstunnbröd! :) Har en moster som bor på en gård i Jämtland och de brukar baka tunnbröd i vedugnen i deras bryxt och det är så gott! Var tvungen att köpa en påse med det.

Var lite roligt för i vintras så fick käre far för sej att jag skulle lära mej köra bredställ med hans bil. Var på väg hem från Nacka när vi hittade en tom, snöfylld parkering (detta var sent på kvällen) så där sladdade vi runt en stund och jag lyckades få till det till slut. Men sen funderade vi lite. "Hmm... Den där väktarbilen stog väl inte där tidigare?" :näsblod
Så pös vi hemåt istället...
:rofl
Det var säkert KAKAN!!! :lol

Japp. Kunde *nästan* njuta av Skansen. Tog huvudvärkstabletter och kände att det lättade något men sen gick det neråt igen så tog mej hemåt istället. Tråkigt. :(
Hade det lite trevligt på Skansen iallafall. Såg fina djur (varg och lo och ren!) samt hittade en julklapp till käre far, ett par fluffiga tofflor. Hittade även en bod där de sålde norrlandstunnbröd! :) Har en moster som bor på en gård i Jämtland och de brukar baka tunnbröd i vedugnen i deras bryxt och det är så gott! Var tvungen att köpa en påse med det.

Kul att du hade lite trevligt iaf, synd att du missade fikat men det kommer väl flera tillfällen...:)

Säkert!:rofl:rofl:rofl Jag kan se det framför mig: Har inte jag haffat dig förut?:D

Last edited:
Säkert!:rofl:rofl:rofl Jag kan se det framför mig: Har inte jag haffat dig förut?:D
Om jag inte missminner mig så körde hon rondbil i Nacka förra vintern och hon gnölade ett antal ggr om parkering och snorungar som använde den för att sladda runt och boende som klagade runtomkring... nå't som verkade vara industriområde, men som inte var det riktigt. Eradi är BUSTED!!! :rofl

Om jag inte missminner mig så körde hon rondbil i Nacka förra vintern och hon gnölade ett antal ggr om parkering och snorungar som använde den för att sladda runt och boende som klagade runtomkring... nå't som verkade vara industriområde, men som inte var det riktigt. Eradi är BUSTED!!! :rofl

Japp, nu ligger hon risigt till:rofl:rofl:rofl

:skrämd

Då kan jag lugna Kakan med att vi snurrade runt i industriområdet i Arninge. :D :arsele
Tji fick ni!

Lämnar er för kvällen med en video julstämning World of Warcraft-style såhär runt Lucia. Ska vara vid Tyresös golfbanans parkering 06:30 imorrn bitti och med tanke på att det inte riktigt är väder för cykel så får jag börja traska sisådär 06:00... :näsblod Natti natti.
[YOUTUBE-ID]wzlyiPXqpjY[/YOUTUBE-ID]

Då kan jag lugna Kakan med att vi snurrade runt i industriområdet i Arninge. :D :arsele
Tji fick ni!

Lämnar er för kvällen med en video julstämning World of Warcraft-style såhär runt Lucia. Ska vara vid Tyresös golfbanans parkering 06:30 imorrn bitti och med tanke på att det inte riktigt är väder för cykel så får jag börja traska sisådär 06:00... :näsblod Natti natti.
[YOUTUBE-ID]wzlyiPXqpjY[/YOUTUBE-ID]

PÄRSK! Då var det väl någon annan då!:D Natti:)

Gooooooooood moooooooorning...

Har ni sett vad fint det är ute.. Hihi...
Det är maaaassa snö..
Plogen går för fullt på jobbet o efter en timme är det massa ny snö..
ska han stanna här hela dagen tro??? :D

:rolleyes: kan ju ha vare jag eftersom de var i vintras och ut mot Nacka :D Gillar att skrämma folk jag :yoparty

Tji fick ni!

:va tror nog de var lugnas för er annars hade nog farbror blå komme ;)
:tungan

Hoppas de går bra i dag med körningen.

Last edited:
Morrn morrn på er.

Riktigt vackert ute, nu är det bara hålla tummarna för att vi får behålla det.

Precis..
Till i alla fall mitten av januari..
O efter det ska det vara 20 plus o hojväder...
Över en natt så vi slipper slasket emellan.. så det så...

Jag skulle inte ha något emot en vinter som vi hade för några år sedan (4år sedan tror jag det var) där det kom snö runt den 27/12 som sedan låg kvar vit o fin till början av april och då försvann allt på 2 dagar och sedan var det fortsatt snöfritt... det var en sjysst vinter det.

Och det bästa är att all snö är riktigt bra medicin för hojabstinensen... :)

Det är nice med snö men det behöver inte stanna i flera månder...
Snö ska det vara runt jul och nyår..

Gillar vintern egentligen men då ska det vara massor med snö, ca minus 10 (för att de jäklarna inte ska salta), vindstilla och sol som får snön att glittra...
Det är en underbar vinter.. :D

:banana:yoparty Nu gillar jag vädret ute måste erkänna att Södermalm är vackert i vit :) Pulka åka i dag kanske :):D

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025