Pepp-tråden!!

Det finns redan en spamm-tråd! Håll er till den om ni vill snacka annat, annars back on topic tack! :tummenupp

Det finns redan en spamm-tråd! Håll er till den om ni vill snacka annat, annars back on topic tack! :tummenupp

Flåt....

Gå på spa, klappa kaniner, titta på ekorar som leker, pussas, äta våflor, titta på sommarbilder.

Ja det var det.

Last edited:
Själv har man kommit in i nån jävla höst deppresion eller nått, första gången för mig.
Jag har tappat all ork att göra nått.
Har inte pallat ta mig till träningen på 3 veckor, sover hela jävla dagarna och äter knappt nått.

Nån som har lite tips?
Ska man trycka i sig en massa vitaminer o sånt skit för att kickstarta kroppen eller finns det nått annat som funkar?

Själv har man kommit in i nån jävla höst deppresion eller nått, första gången för mig.
Jag har tappat all ork att göra nått.
Har inte pallat ta mig till träningen på 3 veckor, sover hela jävla dagarna och äter knappt nått.

Nån som har lite tips?
Ska man trycka i sig en massa vitaminer o sånt skit för att kickstarta kroppen eller finns det nått annat som funkar?

För mig är det bristen på ljus som orsakar sådant. Funkar att lägga sig i ett solarium lite då och då, för mig iaf.

För mig är det bristen på ljus som orsakar sådant. Funkar att lägga sig i ett solarium lite då och då, för mig iaf.

Misstänker också att det är brist på ljus som gör det. sen att man jobbar natt och sover dom få timmar som det är ljust ute gör nog inte saken bättre.

Har planerat att lägga mig i ett solarie lite o se om det hjälper.

Misstänker också att det är brist på ljus som gör det. sen att man jobbar natt och sover dom få timmar som det är ljust ute gör nog inte saken bättre.

Har planerat att lägga mig i ett solarie lite o se om det hjälper.

Folk bubblar ju om ljusterapi, men det är dyrt. För mig räcker det med solarium, därmed inte sagt att det funkar för alla.

Folk bubblar ju om ljusterapi, men det är dyrt. För mig räcker det med solarium, därmed inte sagt att det funkar för alla.

Det är D-vitamin som kroppen inte får från solen under den här årstiden, detta pg att solen står för lågt och vitaminet fastnar väl i något jävla lager som inte blivit tunnare.

Så sola men ta då ett som har D-vitamin rör, och eller käka vitaminer:tummenupp
Jag började trycka vitaminer förra veckan och det känns klart bättre nu.
Sen att man ser lite trevligare ut med lite solbränna (dom flesta av oss iaf) är ju inte fel.

Så kör på det funkar.

Last edited:
Det är B-vitamin som kroppen inte får från solen under den här årstiden, detta pg att solen står för lågt och vitaminet fastnar väl i något jävla lager som inte blivit tunnare.

Så sola men ta då ett som har B-vitamin rör, och eller käka vitaminer:tummenupp
Jag började trycka vitaminer förra veckan och det känns klart bättre nu.
Sen att man ser lite trevligare ut med lite solbränna (dom flesta av oss iaf) är ju inte fel.

Så kör på det funkar.

Nja är det inte B-vitaminer vi får i oss från grönsaker och frukt.

Solljus hjälper oss med D-vitamin.

Men jag kan ha fel. :näsblod

Ljuset har STOOOR inverkan på en om man är känslig för det.
Vissa har det liten inverkan på men tex jag själv blir enormt trött på vintern.

Hur man överlever vintern del 1.

Se till att aktivera dig med sådant som du tycker är roligt, fysika aktiviteter är alltid bra för kropp och själ.

Skaffa en vinterhoj, den behöver inte vara fin med bling och grejer, det räcker med en sunkig Crozzhoj som man kan vålda sig på.

Sitt inte ensam hemma och uggla, tyck inte synd om dig själv, sparka dig själv i röven och gör något istället.

Bjud hem kompisar på fika eller annat mys.

Bli förälskad i någon eller något, din hjärna kommer att älska dig.

Ät riktig mat, ta en liten bit mörk choklad varje dag.

Försök att ha något eller någon att längta till.

Snart vänder den mörka årstiden och vi går mot ljusare och längre dagar, våren kommer alltid varje år, även om det ibland inte känns så.

/DR Dängrot Ligg Med.

Se till att aktivera dig med sådant som du tycker är roligt, fysika aktiviteter är alltid bra för kropp och själ.

Skaffa en vinterhoj, den behöver inte vara fin med bling och grejer, det räcker med en sunkig Crozzhoj som man kan vålda sig på.

Sitt inte ensam hemma och uggla, tyck inte synd om dig själv, sparka dig själv i röven och gör något istället.

Snart vänder den mörka årstiden och vi går mot ljusare och längre dagar, våren kommer alltid varje år, även om det ibland inte känns så.

/DR Dängrot Ligg Med.

Fan det va nog ditt mest seriösa inlägg jag läst här på TPL forum. :)

/DR Dängrot Ligg Med.

Kompletterar Mickes snygga lista!

Hur man överlever vintern del 2.

Inse att detta händer varje år och att man har överlevt varenda tidigare vinter.. Det är tyvärr bara att acceptera mörkret och göra det bästa av situationen så länge man är en slö jävel som bor kvar i Sverige.

Naturligt dagsljus kommer alltid vara oslagbart. Ta tillvara på det.

Träna eller gör annat för att väcka kroppen.

Lyxa till det, till exempel genom att gå till simhallen och simma, bada bubbelpool och basta. Kostar typ 75 pix och man är så väldigt mycket fräschare efteråt!

Och ett bonustips till alla singlar, om man inte hittar nån att bli förälskad i enligt Mickes tips så skaffa åtminstone en KK. :yoparty Sex är bra!

Kompletterar Mickes snygga lista!

Hur man överlever vintern del 2.

Och ett bonustips till alla singlar, om man inte hittar nån att bli förälskad i enligt Mickes tips så skaffa åtminstone en KK. :yoparty Sex är bra!

Hur många pm har du i inkorgen nu:va:D:näsblod

Hur man överlever vintern del 3.

Visa att du bryr dig om dina vänner.

Skicka ett sms till någon du tycker om.

Krama en kompis, alla behöver det.

Redan nu går vi mot ljusare tider, det är en skön känsla.

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back