Dal-Mausen
Knäskrap året om
- Gick med
- 23 Feb 2004
- Ort
- Dalarna
- Hoj
- R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
Det går inte att få tag på en viktvettig solenoid med längre slaglängd och förlänga hävarmen då?
Behöver ju inte orka dra/trycka så hårt bara den har slaglängd och det är väl i första hand kraften som drar vikt.
Hittade någon spec på 43mm slaglängd på ett kg ungefär men kanske inte drar nog ändå,kanske två?
En drag en tryck på var sida om den förlängda armen men 2kg kanske är för tungt det med?
Tycker bara det verkar vara enklaste och driftsäkraste systemet men jag förmodar ni har nogrant kollat upp marknaden så jag ska inte tjata mer nu.
Henrik
En solinoid har väl bara ett till- och från-slag?
Ett servo kan man reglera hastigheten med genom slaget.
Man kan även reglera slaget vid olika växelbyten.
Ett slag för tex. N->1. Ett annat för 1->2 och så vidare.
Även ett annat slag för nedväxling vid olika växlar.
Lite surrigt, men det är det även i mitt huvud nu här på jobbet...
Dal-Mausen