Slagspik funkar det?

vilket projekt det kan bli bara för att hänga upp lite tavlor... Limma upp tavlorna, vett ja... :glömdet

Eller ännu bättre, måla av dem direkt på väggen :tummenupp

Om tjejen ser någorlunda bra ut så knackar hon ju bara på hos första bästa manliga granne och ber om hjälp så är det ju klart på en kvart.

1. Låna, eller hyr en maskin på Cramo, inget annat.
2. Köp plugg & skruv på närmsta ställe.
3. Har du tapet så skär du ett kryss där pluggen ska i. Vik sedan upp tapetflärparna och borra, den dagen du ska bli av med hålet så viker du bara tillbaka tapeten :tummenupp

En borrsats med 18borr för 49kr? :död

Tack för tipsen:), eh man lite careful slipper man ju spakla, måla när man flyttar, oh nej blir nog inga borr för ca 2,5 kr st, kan man verkligen behöva 18 st olika?Måste leta upp ngn med bra borrmaskin då, får se hur det går

3 sidor på en sånhär tråd.. trådstartaren måste tamefan va snygg..

Eller ännu bättre, måla av dem direkt på väggen :tummenupp

Om tjejen ser någorlunda bra ut så knackar hon ju bara på hos första bästa manliga granne och ber om hjälp så är det ju klart på en kvart.

Ja måla, smart, men klarar bara streckgubbar:huvet (oh hur målar man en spegel?:confused:), så det e ingen ide, smart fråga grannen...han e ju skitsnygg:krama, vet att han borrar:D, men tror nog att jag fixar det själv, får fixa alla den rätta utrustningen som är föreslagen, så kan man väl inte misslyckas. Funkar inte det, lovar jag fråga kille och se sött oförstående ut hela tiden!!!

Föressten, reggade du dig här bara för o fråga om detta? :S

De pengarna kan hon ju lägga på t ex. en hest istället. :)

Ja, men en sån hest har jag ju inte:tummenupp, klart jag kan köpa en sådan eller ngr st för de där tusenlapparna...

Hade det däremot varit en kille som frågat hade jag föreslagit att köpt en Makita borrhammare med tillhörande borrar i motsvarande prissegment just för att det är ett ypperligt tillfälle att tjöpa dyra verktyg.[/QUOTE]

Ja för alla dyra specialverktyg e ju bra att ha (någon gång)!

3 sidor på en sånhär tråd.. trådstartaren måste tamefan va snygg..

Ja, trodde väl inte så många här var inne i borrsvängen...tror jag fått all information jag behöver, har ju många fler alternativ än i går samma tid, så det funkar ju:)
Ja, reggade mig ENDAST för det, tyckte ju inte byggforumskillarna höll måttet:D

Last edited:

Ja, men en sån hest har jag ju inte:tummenupp, klart jag kan köpa en sådan eller ngr st för de där tusenlapparna...

Hade det däremot varit en kille som frågat hade jag föreslagit att köpt en Makita borrhammare med tillhörande borrar i motsvarande prissegment just för att det är ett ypperligt tillfälle att tjöpa dyra verktyg.

Ja, trodde väl inte så många här var inne i borrsvängen...tror jag fått all information jag behöver, har ju många fler alternativ än i går samma tid, så det funkar ju:)
Ja, reggade mig ENDAST för det, tyckte ju inte byggforumskillarna höll måttet:D[/QUOTE]

Du har ju inte förstått dehär.. byggherrarna är de som är snygga me massa muskler o skit, vi motorcyklister är utstötta stackare som försöker bli nåt med hjälp av våra motorcyklar...gör om gör rätt..

Ja, reggade mig ENDAST för det, tyckte ju inte byggforumskillarna höll måttet:D

Du har ju inte förstått dehär.. byggherrarna är de som är snygga me massa muskler o skit, vi motorcyklister är utstötta stackare som försöker bli nåt med hjälp av våra motorcyklar...gör om gör rätt..[/QUOTE]

Aj, då har jag gjort fel nu...:död? Muskler och skit(?), vad e det mot en kille med snygg hoj:banana?

Du har ju inte förstått dehär.. byggherrarna är de som är snygga me massa muskler o skit, vi motorcyklister är utstötta stackare som försöker bli nåt med hjälp av våra motorcyklar...gör om gör rätt..

Aj, då har jag gjort fel nu...:död? Muskler och skit(?), vad e det mot en kille med snygg hoj:banana?[/QUOTE]

Baah! Tjejer, ni tänker bara på prylar..

Good for me :D

Aj, då har jag gjort fel nu...:död? Muskler och skit(?), vad e det mot en kille med snygg hoj:banana?[/QUOTE]

När jag var ung, vältränad byggare på vässad CB900 med kromade kåpor och spetziallack hängde tjerringarna i klasar efter mig.
Visserligen knäckebröhultsvampar med tuperat hår.
Men ändå.

myraKB-H-368.jpg

Det framkom ju efter att väggen var hård som.. ja, sten. Så då är en kvalitétsborr att föredra, helt klart.
Men att göra ett hål i sketen betong går nästan med en metallborr, så det var mest ett tips i all välmening för att slippa ruinera sig för ett ynka 5mm hål i en vägg.

Hade det däremot varit en kille som frågat hade jag föreslagit att köpt en Makita borrhammare med tillhörande borrar i motsvarande prissegment just för att det är ett ypperligt tillfälle att tjöpa dyra verktyg.

Om du hävdar att du kan göra hål i en betongvägg med en vanlig metallborr så är du välkomen hem till mig nästa gång jag ska göra hål i min vägg.
detär djävla hatbetong som fått härda sedan 1968. En hyfsad slagborrmaskin och tillhörande stenborrar grejar inte att göra ett vanligt 5mm hål på under en halvtimme och då får du stå och trycka så du blir svettig. tar du inte pauser så blir borren rödglödgad. så att du skulle ha minsta chans med en metallborr i en riktig betongvägg är lite naivt.
Lättbetong möjligen men det är ju inte på riktigt.

Om du hävdar att du kan göra hål i en betongvägg med en vanlig metallborr så är du välkomen hem till mig nästa gång jag ska göra hål i min vägg.
detär djävla hatbetong som fått härda sedan 1968. En hyfsad slagborrmaskin och tillhörande stenborrar grejar inte att göra ett vanligt 5mm hål på under en halvtimme och då får du stå och trycka så du blir svettig. tar du inte pauser så blir borren rödglödgad. så att du skulle ha minsta chans med en metallborr i en riktig betongvägg är lite naivt.
Lättbetong möjligen men det är ju inte på riktigt.

Testat, och nej funkar inte med "vanlig" slagborr här heller ....:huvet

Testat, och nej funkar inte med "vanlig" slagborr här heller ....:huvet

Då behöver du en borrhammare med andra ord.
Det borde finnas någon i din bekantskapskrets som har en. Annars borde det gå att få tag på en för ett relativt billigt pris i någon butik som säljer sådana verktyg.
Jag vet att det går att få tag på för några hundralappar på Jula, Biltema och liknande. Jag har för mig att det är i storleksordningen 300 kr.
Det är långt ifrån "Top of the line" men dom är i alla fall tillräckligt bra för att dom ska räcka till alla hål du kan tänkas vilja borra inom överskådlig framtid.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back