Suzuki DRZ 400E,S,SM

Vilken Drz har du


  • Antal röstningar
    0
... Herge! Det finns en fin drzsm-05 i vansbro för 32tusen. Lite för långt ifrån dig kanske. Den får du säkert för 30 för den har varit med ett tag nu.

Yes jag snackade med honom men den saknade all form av hastighetsmätare o.s.v. (inte ens cykeldator) och verkade ha tvivelaktig historik så jag fortsätter leta tror jag :) Den behöver inte vara fläckfri men hastighetsmätare och allt därikring vill jag ha kvar! Såklart har ju biljäkeln pajjat också så jag tar mig ingenstans förrän den varit på verkstaden i x antal veckor. :huvet
 
Ser ut att vara en av kedjerullarna. Sitter en under svingen och en ovanför. Skickar med en bild... troligtvis är det i den övre ringen som dina grejer ska sitta. Den undre ringen visar ungefär var den undre rullen brukar sitta.

Tack för bra svar, med bild och allt! Av någon anledning hittar jag inte skisser på detta varken i manualen eller i servicemanualen...:va

mvh Jonas
 
Lättning på gång Björk? Är du rädd du blir tyngst om vi väger hojjarna i sommar. Nerå jag har oxå tänkt ta bort låset men jag använder det faktiskt ibland.
 
Lättning på gång Björk? Är du rädd du blir tyngst om vi väger hojjarna i sommar. Nerå jag har oxå tänkt ta bort låset men jag använder det faktiskt ibland.

Hehe ah tänkte jag skulle bort me den iaf..:D
Jag ska ju bli Pappa här inom en väldigt snar framtid! :)
Vi skulle ha kikat sen på att få i BB o kammar i min cykel sen :yoparty
 
Grattis! Hur snart? Jag skulle kunna hjälpa nån helg, man kan ju dela upp de på två gånger. Riva å göra rent och kolla om man behöver nya shims en dag, och återmontera en annan dag. Ha de bra!
 
Grattis! Hur snart? Jag skulle kunna hjälpa nån helg, man kan ju dela upp de på två gånger. Riva å göra rent och kolla om man behöver nya shims en dag, och återmontera en annan dag. Ha de bra!

Tackar!:tummenupp
Ja precis det vore ju det smidigaste!:Bugar
Det skulle ha kommit den tredje men förstfödda brukar gå över lite.. så nu är det jour dygnet runt :) Hade gött så hörs vi av soon..
 
grattis till kommande bebis :rullandeu men glömm bort att meka kommande halvår :D har haft BB kitt & kammar i garaget i 2 månader snart :huvet men nästa vecka kanske :banana
 
grattis till kommande bebis :rullandeu men glömm bort att meka kommande halvår :D har haft BB kitt & kammar i garaget i 2 månader snart :huvet men nästa vecka kanske :banana

Tack Larsson!
Hehe ja samma här dom bara ligger där i förpackningarna o väntar på att få komma på plats! men jag o JJ får göra nåt ryck sen nån helg:tummenupp
Hade gött keep in touch..:tungan
 
jojjomen var och beställde en cylinderfotspackning till E modellen i dag :)

rätt skoj att lelle en kille på DinMC i sollentuna som har en DRZ400S har suttit och jämfört packningarna men inte hittar någon skillnad på dom har för mig att E packningen ska väll vara lite tunnare så man får lite högre komp.

Anyway en annan har varit och bränt en massa stålars på christmas presents fan trevlig helg :fyllisar
 
s-sm cyl.packning är 3 lager som är ihopnitade. e cyl.packmingen är ett lager bara. Går utmärkt att slipa bort nitarna på en s-sm packning och annvända någon av de yttre lagren = e packning.
 
s-sm cyl.packning är 3 lager som är ihopnitade. e cyl.packmingen är ett lager bara. Går utmärkt att slipa bort nitarna på en s-sm packning och annvända någon av de yttre lagren = e packning.

precis det jag hade för mig :tummenupp
 
Nu när snön ligger tjock passar jag på att summera hur många mil det blivigt denna säsong:

1186mil på drzan och 236 mil på ktmen denna säsong :yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top