Alla som reggade sig efter 2005 har inget att säga till om i denna tråd.....
Just DÄR har man en liten anledning till att folk inte reggar sig eller försvinner från forumet. Får t ex mig att inte ens vilja svara egentligen, men jag är lite smådum ändå så jag nappar...
-
Jag har kanske inte varit registrerad medlem på sporthoj speciellt länge, men har däremot varit passiv läsare i många år, framför allt för den utmärkta teknikdelen!
Som jag har uppfattat sporthoj genom åren har varit en tidigare majoritet av "nu-drar-vi-snuten-på-slangen-inlägg" med massa ryggdunk och filmpostningar i "ball" (subjektivt) ghostrideranda, för att på senare år blivit ett mer allmänt forum för hojåkare med forumsbehov.
När det blivit fler medlemmar med olika syn på hojåkande så har moralgnabbet tilltagit. Vissa vill inte godta att "sporthojseliten" kör med tubomatad busa på 30-streckan på bulten, andra tycker att det är en mänslig rättighet osv... Debatten är i fullt förbannad brinnade raseri.
Personligen tycker jag den är fördj-vligt underhållande, om än något tröttsam i längden. Men jag kan ju faktiskt välja att inte läsa dom till slut.

(Som någon vänligt medlem faktiskt talade om för mig

).
Av de andra MC-forumen jag varit i kontakt med är ju sporthoj helt unikt av oliktänkande människor. Har även testat SMC:s och givetvis SDK:s.
SMC:s forum är nog det i särklass otrevligaste forum jag deltagit i (alla kategorier). Jag gillar SMC som organisation men forumet, som har ungefär 30 aktiva medlemmar, är dominerat av gubbar som är ofantiligt trångsynta, aldrig kört 75 på sin bästa 70-väg (nästa säsong kör dom väl 60

) och sluta lyssna på medmänniskors argumentation för 30 år sedan. Fy f-n.
SDK:s forum är den mest skruvade plats sedan Alice hittade underlandet. Underbara medlemmar som gärna hjälper till men lite för få medlemmar och en kärna som känner varandra så man lätt känner sig lite utanför.
Summan av detta är väl att en "sporthoj.com:are", speciellt de gamla rävarna, ska vara stolta över att faktiskt ha skapat/deltagit i sveriges största hojforum? Jag tycker iaf det.
Snart är det sommar igen och alla kan vara glada, posta bultenfilmer med UG i häcken, gruppvåldta Customskändaren, posta byggtrådar etc...
Tacka Swedie för ett bra forum/arbete istället och kräv en outlawdel eller sporthojsdel på (sport)hoj.com.
/Han som gärna snackar med andra hojåkare även de på kromslände, bara de är trevliga.