Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jaha?
Om inte vardagsmat, så åtminstone inte onormalt, som dragracing, häftigt, men extremt, vi "hemmatrimmare" ligger på 30 till 70% O/C![]()

Sett klipp på min processor 2.8ghz quad som en kille fick upp i 5.8-5.9ghz![]()

Ungefär like klyftigt som dB dragracing i billjudsvängen...
Visst, att bygga en skönljudande anläggning i en fin bil, det kan jag fatta.
Men att hinka ut hundratusentals kronor på högtalare och förstärkare i en bilkaross som inte ens går att köra bara för att det är kul att ställa en halvtom PET flaska på taket och se den hoppa![]()
Ja, det finns ju dårar som tävlar över 402 meter också..Ungefär like klyftigt som dB dragracing i billjudsvängen...
Men att hinka ut hundratusentals kronor på högtalare och förstärkare i en bilkaross som inte ens går att köra bara för att det är kul att ställa en halvtom PET flaska på taket och se den hoppa![]()
Ja, det finns ju dårar som tävlar över 402 meter också..
Skillnaden är inte så stor om du tänker efter![]()
jo, det är svårt att slå 6000hk nitrometan på öppna blås, även i ljudnivåNja, jag vill nog påstå att skillnaden är milsvid...
I dragracingin trimmar man bilen till att göra det en bil ska göra fast mycket fortare (fortast) rakt fram...
I dB dragracing plockar man till och med bort drivlinan på bilarna för att stoppa in ljudgrejor och sen försöker man få en bil att låta så mycket som möjligt, och ändå får dom stryk på den punkten av dom som kör 402m, och dom har inte en enda högtalare....
Nja, jag vill nog påstå att skillnaden är milsvid...
I dragracingin trimmar man bilen till att göra det en bil ska göra fast mycket fortare (fortast) rakt fram...
I dB dragracing plockar man till och med bort drivlinan på bilarna för att stoppa in ljudgrejor och sen försöker man få en bil att låta så mycket som möjligt, och ändå får dom stryk på den punkten av dom som kör 402m, och dom har inte en enda högtalare....

Haft en kompis som jobbat med demobilar för kända ljudmärken,
men aldrig hört talas om att dom plockat bort drivlinor?
Annars är väl ljudet iaf möjligt att skruva ner och använda normalt,
vilket sällan är fallet för 402m monster
Annars tycker jag allt "slå rekord" är kul.

Utgångsläget har också flytts framåt, så 200% är löjligt mycket.Var det inte datorer tråden handlar om
200% överklockning låter ju mycket men borde inte det gå ännu mer i dagens läge? Tänkte mest på att tekniken har gått så långt fram nu.
Nu du helt ute och cyklar är garagegranne med en världsmästare i dbdrag, och den bilen körs till och från tävlingarna för egen maskin.Jo, men då talar vi om den typen av billjud jag hade lite förståelse för.
dB dragracingbilar byggs ofta av skrotkarosser, jag såg någon som hade byggt på en liten Lancia 112 (liten kupe ger högt tryck) som hade byggt låda av allt bakom förarplatsen, och där satt det ingen stol (dämpar ljud) utan när han skulle lasta "bilen" på trailern ställde han in en träpall som han satt på medans kompisen winchade upp honom på släpvagnen.
Ungefär like klyftigt som dB dragracing i billjudsvängen...
Var det inte datorer tråden handlar om
200% överklockning låter ju mycket men borde inte det gå ännu mer i dagens läge? Tänkte mest på att tekniken har gått så långt fram nu.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |