Du kan säga att du är från Svalöv

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Haha, är det så konstigt, de kanske har sett bilder från Rosengård, Göteborg och andra ställen, en del av dom har passerat 5 länder innan dom kom hit, var de något fel på dom 5 andra?

Hur dom automatiskt får det till hat och ex. kalla det ex. hatets by är konstigt.

Veronica säger att hon tycker att det känns jobbigt att säga att man är från Vellinge i dag. Om man går ut i Malmö.

”Du kan säga att du är från Svalöv”, föreslår jag.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6166209.ab

Tror nog att dom flesta som har en närhet till en flyktingförläggning känner oro.
Unga män som tagit sig över halva jordklotet.
Vem finansierar en sån flykt??
Genom att stötta inkomna flyktingar stöttar man samtidigt kriminella nätverk.
Ska man stötta flyktingar seriöst så bör man inte spela människosmugglarna rätt i händerna.

Tror nog att dom flesta som har en närhet till en flyktingförläggning känner oro.
Unga män som tagit sig över halva jordklotet.
Vem finansierar en sån flykt??
Genom att stötta inkomna flyktingar stöttar man samtidigt kriminella nätverk.
Ska man stötta flyktingar seriöst så bör man inte spela människosmugglarna rätt i händerna.

De flesta finansierar sin flykt över halva jordklotet genom att sälja allt de äger innan de åker. Att människosmugglare utnyttjar utsatta människors situation är naturligtvis beklagligt men menar du att man därför inte ska ta emot dem när de väl är här?

Hur kommer de på att åka till Sverige? Sverige ligger en bit bort om man säger så.....
Om man säljer allt man har och flyr så väljer man väl först och främst ett land där man har kontakter eller det ställe där det finns störst chans att skapa sig ett drägligt liv. Skulle nog du gjort oxå så det borde inte vara så svårt att lista ut.

Om man säljer allt man har och flyr så väljer man väl först och främst ett land där man har kontakter eller det ställe där det finns störst chans att skapa sig ett drägligt liv. Skulle nog du gjort oxå så det borde inte vara så svårt att lista ut.

Eh, så du menar att ifall man bor ex. Irak så har man en massa polare i Sverige osv. så man drar direkt dit? Det är inte så att ett annat sandland borde ligga närmare till hands? beträffande drägligt liv, har man levt ett liv i Irak så funkar nog jordanien, palestina osv. i förhållande till vad man är van vid, Sverige/Norden verkar långsökt i jämförelse.

Edit: jag skulle då inte komma på tanken att åka till Sverige från Irak och börja bygga moskeér, bråka om badhus etc. :D

varför är ex. mellanöstern så dåliga på att ta emot flyktingar som bättre passar deras förutsättningar?

Last edited:
Eh, så du menar att ifall man bor ex. Irak så har man en massa polare i Sverige osv. så man drar direkt dit? Det är inte så att ett annat sandland borde ligga närmare till hands? beträffande drägligt liv, har man levt ett liv i Irak så funkar nog jordanien, palestina osv. i förhållande till vad man är van vid, Sverige/Norden verkar långsökt i jämförelse.

Edit: jag skulle då inte komma på tanken att åka till Sverige från Irak och börja bygga moskeér, bråka om badhus etc. :D

varför är ex. mellanöstern så dåliga på att ta emot flyktingar som bättre passar deras förutsättningar?

Du är ju så korkad att klockorna stannar. De flesta arabländer har tagit mot flyktingar i enormt stor skala.

Och tror du på allvar att folk flyr till Palestina? Satan var korkat.

Du är ju så korkad att klockorna stannar. De flesta arabländer har tagit mot flyktingar i enormt stor skala.

Haha, tack :D

Om de nu tar emot flyktingar hur hamnar de här då?

Jag kan inte så mycket i frågan men kanske dags börja fråga sig då SD är uppe i 7%, kanske 20% till valet.

Vad jag hört så är kostnaderna för flyktingar, invandrare osv. hemligstämplade, Reinfeldt taggade till i alla fall vid ett tillfälle

[YOUTUBE-ID]PdvHz4camx8[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

varför är mellanöstern så dåliga på att ta emot flyktingar som bättre passar deras förutsättningar?
Ifall du missat det så har vi haft en ganska omfattande invandring under en lång tid här i Sverige så det är väl inte så konstigt att många har anknytning hit. Har du nån aning om hur lätt det är att komma som medellös Irakier till något av de andra "sandländerna", få inträde och hjälp att hitta en plats att leva på?

Tror du att det är de som kom hit i år som bråkar om badhus eller är det de som levt här i 5-10 år eller tillochmed hela sitt liv?

Vad är det för förutsättningar du talar om föresten?

Jag kan inte så mycket i frågan men kanske dags börja fråga sig då SD är uppe i 7%, kanske 20% till valet.
Ja det är oftast de obildade som proklamerar sina åsikter högst. :gnissla

Haha, tack :D

Om de nu tar emot flyktingar hur hamnar de här då?

Vad jag hört så är kostnaderna för flyktingar, invandrare osv. hemligstämplade.

Det finns en jävla massa araber. Några hamnar här men de flesta hamnar i ett annat arab land.

SD är stora för att folk som du inte har vett nog att läsa en bok, eller tänka själva och är rädda för framtiden.

Skulle staten hemligstämpla kostnaden? Du menar alltså att man skulle sitta och räkna på det ens?

Vad är det för förutsättningar du talar om föresten?

Kulturellt osv., ifall du skulle behöva flytta från Sverige, hur länge skulle det ta innan du började fundera på mellanöstern som tilltänkt mål då?

SD är stora för att folk som du inte har vett nog att läsa en bok, eller tänka själva och är rädda för framtiden.

är det så enkelt :va

Jag har vett att fråga i alla fall :D

Last edited:

Hur menar du nu, att det är de obildade som röstar:va

Det handlar om överlevnaden, inte om att välja semesterort. :va

Haha, det var ju det jag mena, har man inte bättre förutsättningar som irakier, i ex. mellanöstern än Sverige?, som svensk skulle jag inte dra till mellanöstern det första jag gjorde.

Vad är det för fel på Palestina då? Jag förstår ju iofs om du som svensk inte skulle åka dit det första du gjorde men om du vore från mellanöstern så.....

Last edited:
Det handlar om överlevnaden, inte om att välja semesterort. :va

Det handlar om att dom vet precis hur jävla bra dom kommer få det här, för halva släkten redan är här.

När dom kommer hit får dom reda på precis allt dom kan/ska göra för att få bidrag och dom får hjälp med det också.
Något dom borde få reda på direkt är att inom 6 månader ska du ha lärt dig språket och ska avlägga skriftligt/muntligt prov, inom 1 år ska du ha ett fast jobb, bryter du mot lagen en ända gång med något som har mer än 6 månader fängelse på straffskalan så är det direkt tillbaka efter avtjänat straff.

Varför står Sverige och tar emot flyktingar och säger till dom precis hur dom ska göra för att få alla bidrag, gratis lägenhet, pengar till mat, pengar till kläder och nöjen.

Det daltas så in i helvete. Vi tar inte hit flyktingar, vi tar hit dom som har råd att komma hit. Dom som verkligen behöver hjälp kommer aldrig fram.

Haha, det var ju det jag mena, har man inte bättre förutsättningar som irakier, i ex. mellanöstern än Sverige?, som svensk skulle jag inte dra till mellanöstern det första jag gjorde.

Om alternativen stod mellan att få pungen bortsliten med en rostig hovtång eller åka till mellanöstern, vad skulle du välja?

De som flyr har sällan något bra förhandlingsläge.

Om alternativen stod mellan att få pungen bortsliten med en rostig hovtång eller åka till mellanöstern, vad skulle du välja?

De som flyr har sällan något bra förhandlingsläge.

visst men är man så begränsad i valen? hinner de inte fundera på vart de ska åka?

visst men är man så begränsad i valen? hinner de inte fundera på vart de ska åka?

Utan att veta gissar jag att de hoppar på första bästa möjlighet att fly, helt enkelt eftersom de förmodligen inte vet hur många chanser som ges. Många gånger vet de nog inte om slutdestinationen.

Precis som vi så vet väl dom flesta på ett ungeför hur det står till ekonomiskt/religiöst/politiskt/osv i grannlandet. I arabstaterna är det oftast väldigt stora klasskillnader, så är man flykting är chans att få ett normalt liv i ett annat arabland rätt liten då man förmodligen hamnar längst ner i näringskedjan.

Tror nog många hört talas om sverige och att man kan få ett drägligt liv här som flyktig. Inte tvunget att folk kommer hit med planer på att lura staten men tror nog att det är världskänt att sverige är ett bra land att bo i.

Sen är det inte flyktingarnas fel (inte helt och hållet iaf) att dom får allt d dom får när dom kommer hit, det är sveriges som tillåtit det bli så här. På samma sätt som alla utlänningar blivit bunkrade på ett ställe och sen inte vill etablera sig i samhället. Varför lämna sin säkra bubbla när dom för det första blivit placerade där och för det andra blir hånade ute i "verkligheten".

Jag har förståelse för både utlänningarna och för svenskarna. Finns folk som utnyttjar på båda sidorna så döm inte för fort.

Massa text..

Så du menar att de 7% som kan tänka sig att rösta på SD skulle vara obildade :va
Jag minns inte Såssarnas siffror, men de var väl lite högre tror jag. Har för mig att de för ett jä*la liv med, på sina barrikader, för de stackars arbetarna och Monas välfärd. Summan av kardemumman blir då att större delen av befolkningen är obildad. Fast det visste jag redan. Jag tillhör den bildade skaran som aldrig skulle rösta på någondera..

Bla bla bla
Skulle staten hemligstämpla kostnaden? Du menar alltså att man skulle sitta och räkna på det ens?

Tror du verkligen att det inte räknas på det? Hemligstämplas, tveksamt..det finns så många sätt att trolla bort pengar så det behövs knappast.

Så du menar att de 7% som kan tänka sig att rösta på SD skulle vara obildade :va
Nej jag kommenterade att KGK sa "Jag kan inte så mycket i frågan" å sen drog nån SD-floskel.

Men ja min personliga misstanke är att det stora flertalet av de som röstar på SD är trångsynta obildade bonnläppar som bränner socialbidraget på cigaretter och är livrädda för allt som inte har keps.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg