Obama verkar ha dålig koll

Undrar om han har några Jaktplan med sig ??

Måste ju vara någon som övervakar färden över Atlanten..

Undra vad han ska prata om...

Kanske vore det intressant att höra??..

Last edited:
Avgifterna kommer sig av att den amerikanske presidenten har som praxis att registrera bilen i det land han besöker, både av säkerhetsskäl och för att visa respekt för värdlandet. Därför måste han också betala de lokala avgifterna.
Jo, för att norska skyltar är perfekt camouflage på en avstängd motorväg på just den bilen :rolleyes:

Medvedev verkar ha bättre koll och åker en svensk bil.

Vid 18.30 kom de första delegaterna till Arlanda och vid halv nio på tisdagskvällen landade Rysslands president Dmitrij Medvedev.

1220768902.jpg

http://www.dn.se/sthlm/stora-trafikstorningar-pa-e4-vantas-1.996442

Svensk bil? Jag tycker det ser ut som mercedesfälgar.

OT: Japp, POTUS har alltid med sig sin egen kärra, inrikes som utrikes.

Skulle vara kul att se kostnaden för en roadtrip.

Kommer ihåg att det blev ett jäkla liv när Clinton klippte sig ombord på planet. Han skulle "passa på". Problemet var att när Air Force One står på startbanan får inga andra plan starta eller landa så dom fick vackert cirkla runt flygplatsen i en halvtimma :D

Svensk bil? Jag tycker det ser ut som mercedesfälgar.

OT: Japp, POTUS har alltid med sig sin egen kärra, inrikes som utrikes.

Skulle vara kul att se kostnaden för en roadtrip.

Kommer ihåg att det blev ett jäkla liv när Clinton klippte sig ombord på planet. Han skulle "passa på". Problemet var att när Air Force One står på startbanan får inga andra plan starta eller landa så dom fick vackert cirkla runt flygplatsen i en halvtimma :D

A myth..

http://mediamatters.org/research/200702090015

Jag förmodade att det var bil som regeringen tillhandahöll eller menar du att de hade den med sig?

Ingen aning. När du sade "åker svenskt" trodde jag du menade Volvo eller SAAB. (Jo jag vet, inte svenska de heller).

@tvålen: Tack.

Hur är det tänkt att den ska klara en kollision med en stridsvagn?
Är deten frontsmäll med bilen i sidan på vagnen, eller kan vagnen köra rakt över bilen utan att platta ihop den?

Filmer på tester?

För länge sedan frågade en amerikans släkting mig hur det gick till när sveriges stadsminister blev skjuten. (en av dom få händelser från sverige dom hade hört talas om)

Jag förstår i dag att dom trodde att jag drev med dom.

"Han och hans fru hade varit på bio, och när dom skulle gå hem därifrån blev han skjuten av någon dom mötte på vägen"
Visserligen var det en välgärning att mörda äcklet Palme, men du skulle ha frågat hur de kunde låta den 35:e presidenten åka nedcabbat i en stad där välkomstkommittén hälsade välkommen genom att sätta in annonser utformade som dödsannonser i lokalpressen.

KGK: var kommer allt ditt USA-hat ifrån? Fd flickvän som sprungit iväg med en välbärgad jänkare...?

KGK: var kommer allt ditt USA-hat ifrån? Fd flickvän som sprungit iväg med en välbärgad jänkare...?

hur får du det till hat?, reflektion, klart att jag gillar Sverige mer men hatar USA gör jag inte :)

edit:fast ska vi börja tala antalet irakflyktingarna osv. i Sverige så tar det nog inte länge förrän jag ringer Obama :D

Vid 18.30 kom de första delegaterna till Arlanda och vid halv nio på tisdagskvällen landade Rysslands president Dmitrij Medvedev.

Vore det inte smidigare ifall de höll mötena ex. i Östersund, folk kommer ju inte fram

Under onsdagseftermiddagen drabbades stora delar av Stockholms innerstad av trafikkaos på grund av det ryska statsbesöket. I busstrafiken i innerstan rådde "total infarkt", uppger SL.

http://svtplay.se/v/1776506/trafikkaos_vid_ryskt_statsbesok

Last edited:
När det gäller geografikunskaper så är den väl ganska fort avklarad.

[YOUTUBE-ID]lj3iNxZ8Dww&[/YOUTUBE-ID]
Jag klistrar in klippet igen, du verkar inte kunna få nog av det.

[YOUTUBE-ID]lj3iNxZ8Dww&[/YOUTUBE-ID]

Det vore kul att se dig märka ut delstater i Nord- och Sydamerika :tummenupp

Jag klistrar in klippet igen, du verkar inte kunna få nog av det.

Jag var ju så illa tvungen då du inte verka haja att vi talade om geografi och säkerhet i tråden.

Det vore kul att se dig märka ut delstater i Nord- och Sydamerika :tummenupp

Haha, hörde du inte vad pollen handlade om, 1/5 av innevånarna i USA kan inte peka ut USA på en världskarta.......

Last edited:
Ehh, det var nog bra länge sen Volvo(Ford?) och SAAB(GM?) var svenskt :7peta

Därav "(Jo jag vet, inte svenska de heller)." i inlägget. :7peta

Vi kan alltså konstatera att SAAB och Volvo inte är svenska bilmärken men mercan Medved sitter i, det är att köra svenskt eftersom den är reggad i sverige.

Det måste vara för att folk tänker som dig som det gått så illa med hela den där bilkampanjen "Buy american" i USA. "Vafaan gnäller du om min Toyota, den är ju reggad i Flordia! Visst amerikanare jue!" :D

Nä, nu skiter jag i det här, godnatt :tummenupp

men mercan Medved sitter i, det är att köra svenskt eftersom den är reggad i sverige.

frågan var ju bara ifall man ska släpa med sig en bil till landet man besöker eller ifall mottagande landet ordnar en åt besökaren, spelar ju ingen roll om det är BMW, SAAB etc. då bilarna brukar ha lite extra utrustning

Du måste fått fel uppfattning, de bjuder på många skratt, kan man hata en nation som kommer bjuda på krigsscener som kommer gå till världshistorien?

[YOUTUBE-ID]R2nl8TeRFzU[/YOUTUBE-ID]

Hade nyligen en trevlig amerikansk instruktör, hans favorit var AC-130 men han ville inte demonstrera den för klassen :va

[YOUTUBE-ID]1FXRk5O3oJ4[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...