Google Wave

Någon som vet hur lång tid mina "nominees" får vänta på sina invites.

Mina fick sina efter 4 dagar. Men efter att ha ställt samma frågor som du gör nu så läste jag lite här och där att det där kan variera.

De skulle ju slicka frimärken. :tungan

Har några invites om någon är intresserad.
Du har verkar ha fullt i din inbox, så jag kan inte skicka meddelande till dig. Jag är mycket intresserad, och kan kanske erbjuda någon intressant invite i utbyte. PM:a mig gärna med email (eller rensa din inbox ;)).

Du har verkar ha fullt i din inbox, så jag kan inte skicka meddelande till dig. Jag är mycket intresserad, och kan kanske erbjuda någon intressant invite i utbyte. PM:a mig gärna med email (eller rensa din inbox ;)).
Rensat!
Har du nåt skoj så gärna, annars är det inte så viktigt. PM:a din mail bara.

Jag är också intresserad men jag har inte så mycket invites att erbjuda tillbaka. :(
Ingen fara, PM:a din mail bara.

Är det typ som facebook men med mera funktioner?

Nej, det är inte som Facebook och jag förstår inte varifrån liknelsen ens kommer från början.

Wave är snarare som "Mail 2.0"... I mina ögon är det i första hand ett "samverkans-verktyg"... Alltså något som ger ett bra stöd för t.ex kollegor att kommunicera och samarbeta.

Med wave har man tagit det bästa ifrån mail, webbforum, wikis och instant messengers och lixom bakat ihop det i en och samma verktyg.

Den stora poängen är att man, istället som när man mailar och enbart skickar en massa kopior på text till varandra, så sker all kommunikation i wave i en och samma "rymd"/våg. Därefter bjuder man in deltagare i den vågen vilket gör att samtliga inbjudna deltagare ser och delar på samma utrymme. Det jag ändrar på ändras hos alla som får se "vågen".

I en mailväxling kommer du ha långa rader av mail där de flesta bara innehåller en massa upprepade kopior av tidigare mail. Med wave håller man allt i en och samma våg på samma sak som man håller en diskussion i en och samma tråd här på sporthoj.

I likhet med Wikis kan inbjudna deltagare i en våg ändra och lägga till överallt i vågen och om man undrar vad som hänt sedan man tittade in sist finns en "playbackfunktion" som kan visa hur förändringar skett och i vilken ordning.

Dessutom kan man "direktchatta" i en våg på samma sätt som i en Instant messenger-klient och du ser bokstav för bokstav vad din kompis skriver...

Så facebookliknelsen förstår jag inte...

Däremot är det en mail/IM/wiki/forum-kombination som gör det optimalt för arbetsgrupper att använda i samverkanssyfte.

Facebookliknelsen förstår inte jag heller. Jag bara chansade lite p.g.a att jag inte orkade läsa på/kolla på 80min film :)

[YOUTUBE-ID]xcxF9oz9Cu0[/YOUTUBE-ID]

Kan tänka mig att byta bort en envite mot en annan, helst bit-hdtv.com eller liknande.
PM korgen är på 299 som vanligt så helst inte 100PM om annat.

Nu ska man sätta sig in i detta också :)

Last edited by a moderator:
ja har ju inga vänner där, känns rätt värdelöst änsålänge men de e väl bäst man håller sig kvar så man inte blir sådär hopplöst efter som vanligt :D

Back