dumpventil på intercoolern

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Undrar om det gör någon skillnad att sätta dumpventilen på ena intercooler gaveln har fått lite platsbrist under tanken
Nu sitter den monterad mellan intercoolern och plenuimet

Vad är det för dump? Vad har du för plenum? Vart har du tändspolarna? Har du nån bild?

För övrigt borde det gå bra, man kan ju ha den på kompressorhuset eller i plenumet så varför skulle inte det gå?

Vad är det för dump? Vad har du för plenum? Vart har du tändspolarna? Har du nån bild?

För övrigt borde det gå bra, man kan ju ha den på kompressorhuset eller i plenumet så varför skulle inte det gå?

det är en saab mebrandump sitter en biltema dump som förre ägaren hade monterat har läst här att kolvdumpar inte är att rekomendera membrandump ligger inte och pyser ut tjuvluft alltså tättare
plenumet är från mc express
tändspolarna ligger under tank+halva elsystemet
hade tänk mig att sätta den på vänster sida på gaveln av intecoolern

det är en saab mebrandump sitter en biltema dump som förre ägaren hade monterat har läst här att kolvdumpar inte är att rekomendera membrandump ligger inte och pyser ut tjuvluft alltså tättare
plenumet är från mc express
tändspolarna ligger under tank+halva elsystemet
hade tänk mig att sätta den på vänster sida på gaveln av intecoolern

Ok, Har i princip samma system själv. Saab kör med Bosch-dumpen jag har. Stommen till mitt plenum är från mcx även om jag svetsade det själv. Om du inte promt vill ha dumpen i icn så rymms det under tanken, bara man möblerar om lite grann, främst spolarna.
2.jpg

jo visst det går ner men vill ha de lite service vänligt och snyggt också utan att få riva loss allt bara man lyfter tanken

Du vet om att du inte måste ha dump va ? :-)

såhär sitter det på min bil med runt 500hk:

Jo, han MÅSTE ha dump. När spjället stängs på en CV-förgasarbrygga så bildas vacumm över hålet som går till lågfartsmunstycket, om man dessutom lägger till laddtryckstöten som blir när turbon trycker mot stängt spjäll går ner via pitotröret i flottörhuset. så kommer hojen bluddra satan vid växling.

Min uppfattning är att dumpen är en av de viktigare komponenterna i en förgasarturbohoj. Utan bra dump igen bra respons vid laddtrycksövergången och vid växling

Jo, han MÅSTE ha dump. När spjället stängs på en CV-förgasarbrygga så bildas vacumm över hålet som går till lågfartsmunstycket, om man dessutom lägger till laddtryckstöten som blir när turbon trycker mot stängt spjäll går ner via pitotröret i flottörhuset. så kommer hojen bluddra satan vid växling.

Min uppfattning är att dumpen är en av de viktigare komponenterna i en förgasarturbohoj. Utan bra dump igen bra respons vid laddtrycksövergången och vid växling

Hej, Jag åker gsxr 750 SRAD turbo, jag har ingen dump, inget problem med blödder vid växling, laddat 1,1.

Problem med blödder har jag fått vid för högt bränsletryck däremeot. Dessa problem kommer bara med fiskörning.

Däremot säger så är det inte att rekomendera att köra utan dump vid högre ladd.

Bra beskrivet

Hej, Jag åker gsxr 750 SRAD turbo, jag har ingen dump, inget problem med blödder vid växling, laddat 1,1.

Problem med blödder har jag fått vid för högt bränsletryck däremeot. Dessa problem kommer bara med fiskörning.

Däremot säger så är det inte att rekomendera att köra utan dump vid högre ladd.

Det ante mig att det skulle komma mothugg. Men det gör det ju å andra sidan vad man än skriver.

Missade det med förgasare, sorry :)

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa