R1 '03 vs. Gixxer K3 vs. ZX10 '04

Hehe, min R1:a -02 tycker går jag som fan. Men iof är det min första literhoj, men det beror ju som sagt vad man jämför med.

Jag pratade med en kille som har kört mycket hoj, både på bana och gata och han sa att effekten är marginell på dessa hojjar, R1, ZX-10 med mera. Känns mer som att folk har fått för sig att den ena hojjen är tamare än den andra. Ber man en vanlig "Svensson" att köra dessa hojjar så lär dom knappast märka någon större skillnad på effekten.

Min åsikt: Köp den som känns bäst och upplevs bäst, för effekten är marginell.

Ha det gött. Haj

Jag hävdar bestämt att efter att ha kört ett antal tusen mil med r1 or av varierande årsmodell på både bana och vägen, att den är jävligt rolig att köra både med och utan jämförelse med de andra hojarna i inlägget,
inget mer, inget mindre!
r1 03 lam, va fan jämför du med då?

Det har inget med effekt att göra utan snarare hur jag upplever karaktären. Den enda som jag upplevt som slätare var en Blejd 929.

Kanske för att se att den är gjord..
Hur ofta servar du dina hojar?

R1 könslös och icke-rolig?

:va

Ja köper du en moppe som gått 3tusen mil på mätaren men i själva verket gått 6k mil och inte är slut, så är den servad.

Sen hur mina hojar är servade har inte med saken att göra, när jag är klar med dem låter jag de stå i ett hörn.

Enda moppen som har karaktär är tidiga rettor alla andra är könslösa transor.

Jag har precis haft en jätte-diskussion och uppe om detta ämne i ett annat forum.. hade en R1-99 innan så jag var jävligt såld på yaman.. hade iofs inte zx10.an med i ekvationen men resultatet av allt snack och velande fram och tillbaka ser du till vänster i bild :) ångrar inte mig en sekund.. har dock inte fått smiska denna gedigna maskin så mycket än då vädret inte är optimalt för det just nu.. men där är inte EN enda person jag snackat med som har nått ont att säga om gixxern.. Ser jävligt mycket fram emot nästa års kommande bandagar :D

Jag har precis haft en jätte-diskussion och uppe om detta ämne i ett annat forum.. hade en R1-99 innan så jag var jävligt såld på yaman.. hade iofs inte zx10.an med i ekvationen men resultatet av allt snack och velande fram och tillbaka ser du till vänster i bild :) ångrar inte mig en sekund.. har dock inte fått smiska denna gedigna maskin så mycket än då vädret inte är optimalt för det just nu.. men där är inte EN enda person jag snackat med som har nått ont att säga om gixxern.. Ser jävligt mycket fram emot nästa års kommande bandagar :D
Bättre hoj på nästan allt, förutom att det är en tråkig moppe och man sitter som skit på den.

Ska man vingla runt på gatan spelar det knappast någon som helst roll om man köper 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, Honda, Yamaha, Kawasaki, för du kommer aldrig kunna pressa den till sin gräns ändå. Välj den du tycker är snyggast, skönast etc.. Välj en hoj som ligger dig varmast om hjärtat

• Gilla
Reaktioner: H4
Alla som pratar om R1ans växellåda så gäller de bara den första årsmodellen! 03an ska det vara lugnt på!

Kör kawan och det är en grymt kul hoj, går som ett skott! Motorrad gjorde ett 5000-mila test på den och det va inte mycket att anmärka på. Min har gått 3700 mil, inga problem! Kör du hårt så är styrdämpare näst intill ett måste.

Köp den du gillar mest, det är bra hojar allihop.

Kör kawan och det är en grymt kul hoj, går som ett skott! Motorrad gjorde ett 5000-mila test på den och det va inte mycket att anmärka på. Min har gått 3700 mil, inga problem! Kör du hårt så är styrdämpare näst intill ett måste.

Köp den du gillar mest, det är bra hojar allihop.

Måste hålla med där. Har provat de flesta liter-hojar, och på gata var i alla fall Kawan tveklöst bäst. När man pressade den på bana kändes den förvisso lite nervös, åtminstonde exemplaret jag körde som var utan styrdämpare. Kanske en bedömningsfråga, men för min del blev det i alla fall en zx10r -05. Med styrdämpare. :)

Ovanligt att folk tycker att den hoj dom själva har är den bästa, såna här trådar leder ingenstans!

Nu har jag ingen av hojarna som trådskaparen vill köpa... Men jag skulle tveklöst ta ZX10R 04-05 om de andra skulle ha varit med i matchen så skulle R1an ha varit en 04-> eller GSXR en 05->.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back