SonyEricsson Satio, Aino

RobinS

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Hoj
ingen
Nån som har någon utav telefonerna och kan säga bu eller bä om den?
Är i valet och kvalet för nån utav dom.

Kan bara säga som det är.

Kompisen har en,,, den utan 12megapixlar, och den funkar bra.

Dom har nog döpt dom till zigenarnamn för att konkurera med Nokia på deras hemmaplan.

• Gilla
Reaktioner: Teo
Jag är i valet o kvalet mellan Aino, Yari o HTC Hero...
skitsvårt...

Jag är i valet o kvalet mellan Aino, Yari o HTC Hero...
skitsvårt...

Är ju 3 helt olika mobiltelefoner du valar och kvalar mellan.
Lite som att säga att man står i valet och kvalet mellan en Ford Fiesta, en Audi A6 eller en Chevrolet Corvette...

Har du några specifika krav? Hur använder du telefonen mestadels?

Stod och klämde på en Satio i fredags men insåg att jag inte behöver slå ihjäl någon med telefonen och bestämde mig för att det är en skittelefon. Varför kan ingen tillverka en BRA men ändå LITEN telefon som inte väger 40 kilo?

Stod och klämde på en Satio i fredags men insåg att jag inte behöver slå ihjäl någon med telefonen och bestämde mig för att det är en skittelefon. Varför kan ingen tillverka en BRA men ändå LITEN telefon som inte väger 40 kilo?

Klämnde på den jag med, insåg att jag gillar ainon bättre.

Är ju 3 helt olika mobiltelefoner du valar och kvalar mellan.
Lite som att säga att man står i valet och kvalet mellan en Ford Fiesta, en Audi A6 eller en Chevrolet Corvette...

Har du några specifika krav? Hur använder du telefonen mestadels?

Just därför det är så svårt att välja.
Yarin har storleken, men va fan e de för telefon, nå speltelefon för 14-åringar?!
Aino, godkänd storlek, men vad motiverar ett pris på 4000 för att kunna styra ps3an o vad man nu kan göra?
Hero, då går jag hela vägen o kör på me abb me surf o hela skiten, men varför egentligen? Dessutom lite för stor för en telefon egentligen.

Jag är lite sugen på att byta upp mig jag också, och Satio och Aino ligger bra till. Men, jag sitter och jämför dom på SEs hemsida, men den är jävligt kass. Det är bara Satio som har pekskärm, Aino däremot har touch screen :huvet Lätt å jämföra då, när dom olika utvecklingsteamen/marknadsföringsteamen inte verkar prata öht med varandra :mad:

Skulle köpa en C905 pga WLAN och GPS som verkade skoj. Gick in och sa vad jag ville ha varpå söta tjejen på Siba säger att "du vill inte h en Aino istället, de kom in idag". Jaha, toppen. Billigare och med mer skoj finesser säger man ju inte nej till.

Alla grejer är bra, skärm, WLAN, GPS, kamera osv. Tankade hem en film (60st ingår i köpet) och det går riktigt bra att kika på den lilla, men bra, skärmen.
Än så länge är jag lite missnöjd med batteritiden men det beror nog mest på att man än så länge hela tiden håller på och slår av och på WLAN'et, glor på film osv och det är ju såklart krävande applikationer.
Det jag dock är mest missnöjd med (väldigt missnöjd) är att de applikationer som är standard (Youtube, google maps ov) och går att ladda hem inte använder WLAN utan istället endast kopplar upp sig med abbonemanget = blir skitdyrt. T.ex Vradio, en app för webradio, som jag ville köra i garaget går inte att koppla mot WLAN'et - skitdåligt.
Nån här på SH snackade om att det fanns app'ar till Symbian (som Satio använder) som kan ta sig runt det. Vore skoj att vet mer ifall nån sitter på den kunskapen...

Jag är lite sugen på att byta upp mig jag också, och Satio och Aino ligger bra till. Men, jag sitter och jämför dom på SEs hemsida, men den är jävligt kass. Det är bara Satio som har pekskärm, Aino däremot har touch screen :huvet Lätt å jämföra då, när dom olika utvecklingsteamen/marknadsföringsteamen inte verkar prata öht med varandra :mad:

Misstänker att de försöker få fram att Sation endast har pekskärm som "in-enhet" medans Aino har pekskärm i "medialäget", dvs när man använder kameran, bläddrar bland bilder, filmer och musik. När man skriver sms, ringer och gör allt det vanliga använder man slide-out knappstsen som inte Sation har.

Last edited:
Hur funkar dedär egentligen, kan man ha abb där man har fri surf hela tiden så man kan göra allt förutom ringa utan att de kostar nåt?
Eller kostar de typ att grejja me gpsen o va de nu kan vara för saker för man kopplar upp på nåt annat skit?!

Jag kika på nå telia prata på 29kr/mån med surfa alltid 69kr/mån, tillkommer det nåt annat skit förutom samtalskostnader då?

Misstänker att de försöker få fram att Sation endast har pekskärm som "in-enhet" medans Aino har pekskärm i "medialäget", dvs när man använder kameran, bläddrar bland bilder, filmer och musik. När man skriver sms, ringer och gör allt det vanliga använder man slide-out knappstsen som inte Sation har.
Hur är det att surfa med den, använder man pekskärmen då? Jag sitter ju med en 990, och det går fan knappt att göra nå med knappsatsen igenfälld, man måste fälla upp den och fippla med pekpinnen. Utom med Opera mfl eftermarknadsprogram. Men å andra sidan kan man inte skriva in adresser med knappsatsen i Opera, aldrig får man va nöjd :huvet

Hur är det att surfa med den, använder man pekskärmen då? Jag sitter ju med en 990, och det går fan knappt att göra nå med knappsatsen igenfälld, man måste fälla upp den och fippla med pekpinnen. Utom med Opera mfl eftermarknadsprogram. Men å andra sidan kan man inte skriva in adresser med knappsatsen i Opera, aldrig får man va nöjd :huvet

Det man gör med pekskärmen (endast i infällt läge) är att fota, bläddra bland bilder (även i utfällt läge), bläddra bland filmer (även i utfällt läge), bläddra bland musik (även i utfällt läge) och sköta radion (även i utfällt läge).
Surfa gör man således med hö, vä, upp, ner i "korset" över vanliga knappsatsen.
Det som är lite skoj är speciella app'ar för t.ex facebook (om man använder det), youtube mm. Då använder man alltså inte den vanliga browsern utan en specialskriven app för just det ändamålet för enklare hantering. Vet att det finns en för blocket som jag sett till Iphone.

Just därför det är så svårt att välja.
Yarin har storleken, men va fan e de för telefon, nå speltelefon för 14-åringar?!
Aino, godkänd storlek, men vad motiverar ett pris på 4000 för att kunna styra ps3an o vad man nu kan göra?
Hero, då går jag hela vägen o kör på me abb me surf o hela skiten, men varför egentligen? Dessutom lite för stor för en telefon egentligen.

Hjälten är inte störande stor, "hakan" gör att den ligger extremt bra i fickan och bollen är mycket användbar i surfläget.

200Mb abbonemang kommer du långt med på en Hero. Jag använder min mycket och så länge du inte kollar film/spotifyar online så räcker 200Mb

Eller vänta på Sony Ericssons X3, med Android. Symbian är segt och såååååå 2006!

/ Jens

Ingen som vill köpa en Samsung Jet eller byta mot en Aino.... Provade att byta från SonyEricsson till samsung men ångrar mig nu, vill ha en aino då jag lyssnar väldigt mycket på musik....

Känns nästan som det får bli en Hero som handdator o en Aino till telefoni.

Nån som kan säga nått om kameran på Ainon, har nu en C902 som jag tycker tar hyffsade bilder i dagsljus.

Blev lite sur på mig själv (men mest Siba såklart) igår när jag insåg att de bara har 14 dars ångerrätt på mobiler...
Jag skulle vilja byta min Aino mot en Satio så om nån är ute efter en Aino, köp gärna en Satio istället så byter vi Aino+mellanskillnad mot Sation :tummenupp

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back